עבירות נהיגה בשכרות - מה לעשות אם נעצרתם?



צעירים רבים מבלים במועדונים באופן קבוע ומרבים לשתות בהם. רבות מדובר במקומותינו על מה שמכונה "תרבות השתייה", אף שנכון לייחד לשיח על אודות התופעה הרווחת את ההגדרה- הרגלי השתייה. אף כי חל איסור על מכירת שתייה עד גיל 18 ידוע לכול כי צעירים מתחת לגיל זה נחשפים אל משקאות אלכוהוליים וצורכים אותם בקביעות במקומות ובאופנים שונים. גם אזהרות חוזרות ונשנות על נזקי השתייה והסיכונים הכרוכים בה, לבד מהאיסור הגורף על מכירתה, לא מצמצמים את השתייה.

 

חשוב לציין, כי כמות מותרת לשתייה עבור נהגים נקבעת על פי חוק. לכן, גם מי שמרבים לשתות והשתייה לא משפיעה עליהם בכלל ועל נהיגתם בפרט ייחשבו שיכורים אם שתו מעבר למותר.

בלילות שבת ובמועדים שונים מגבירה המשטרה את אכיפת החוק על שתייה מעבר למידה המותרת ומקיימת מלכודות ומארבים שונים בדרכים, מהם גלויים ומהם סמויים. נהגים רבים מתבקשים לבצע בדיקת ינשוף לקביעת שיעור האלכוהול בדמם.

נעצרתם? פנו לאלתר אל עו"ד תעבורה

אם עצר אתכם שוטר- עמדו על זכותכם להתקשר על ע"וד תעבורה המתמחה בתחום. הוא ייעץ לכם מה לעשות בזירה, למה לשים לב, כיצד לתעד את המעמד. עו"ד הבקיא ומנוסה בתחום יכול להטיל ספק באמינות הבדיקה (בדיקת ינשוף – Dragger) ולכן בתקפות ממצאיה.

הדבר הראשון שאסור בתכלית האיסור לעשות הוא לסרב לבדיקה. סירוב יתפרש וייחשב כהוכחה להיותכם שיכורים וכהודאה בכך. אם יש לכם סיבות רפואיות מוצדקות לסירוב תוכלו להוכיחן בבית המשפט. לחלופין, ניתן לדרוש לעבור בדיקת דם במקום בדיקת ינשוף.

עו"ד תעבורה שייצג אתכם יוכל להציג פרשנות שונה ואולי הפוכה לפרשנות השוטר המבצע את הבדיקה. חשוב לדעת כי בניגוד לעבירות תנועה שונות, עבירת שתייה מחייבת התייצבות בפני שופט על כל המשתמע מכך. ויתור על שירותיו של עורך דין תעבורה עלול לגבות מכם מחיר יקר ביותר, לרבות מחיר החופש שלכם. התרומה שלו עשויה להיות מכרעת לענישה מופחתת- לרבות מניעה את שלילת הרישיון - ובמקרים מסוימים אולי אף למיצוי הסיכוי לזיכוי. הוא יודע כיצד נכון ורצוי להתמודד עם העדויות והראיות השונות, מכיר היטב הם את החומרים ואת, החוקים, התקנות והנהלים.  עו"ד תעבורה יכול לבסס ראיות לאי קבילות הראיות בשל שימוש לא תקין במכשיר הינשוף, שימוש בו שלא על פי הנהלים המחייבים.

כמו כן הוא יכול לטעון כי זו עבירה ראשונה שלכם וכי, רמת האלכוהול היתה נמוכה, כי אתם זקוקים לרשיון הנהיגה לעבודה ועוד.

בשורה התחתונה: אם שוטר עוצר אתכם ודורש לבצע בדיקת ינשוף עליכם לדעת כי יש מה שניתן וצריך לעשות גם אם הבדיקה מעלה כי שתיתם מעל המותר.  שכירת שירותיו של עורך דין תעבורה מנוסה ומיומן בהגנה על נהגים ששוטר עצר אותם לבדיקת שכרות היא הדבר הנכון לעשותו בנסיבות העניין.

המאמר נכתב בשיתוף עם עו"ד תעבורה אלון ארז.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה