הלבנת שיניים – לעשות את זה בבית או אצל רופא?



לא מעט ישראלים בוחרים לעבור טיפולי הלבנה בשיניים במהלך השנים. טיפול זה מיועד לנקות את השיניים מכל לכלוך וכתם ולהחזיר את הצבע הלבן לשיניים.

 בדרך כלל, נהוג לבצע טיפול הלבנה לפני אירועים גדולים, כשהשיניים הופכות צהובות לגמרי ויש צורך לנקות אותן או כשיש תחושה אמיתית שהברק של השיניים נעלם. 

השאלה הגדולה שלא מעט אנשים מתלבטים בה היא, האם לערוך טיפול הלבנת שיניים באופן עצמאי, בבית, או אצל רופא שיניים. להבדיל מטיפולים אחרים שקשורים לשיניים, ובדומה לטיפולי אסתטיקה, הרי שטיפול הלבנה יכול להתבצע גם אצל רופא וגם בבית, באמצעות ערכה מתאימה שניתן לרכוש, בבתי מרקחת או במרפאות שיניים. 

לא במקרה קישרנו בין טיפולי אסתטיקה להלבנת שיניים, שכן מדובר על טיפולים חופפים. אומנם טיפולי הלבנת שיניים יכולים להיות יותר מהותיים, בוודאי אם מדובר על כתמים ולכלוך אשר מצטברים בשיניים בצורות שונות ויכולות לגרום גם לנזק בשן. עם זאת, ישנן ערכות ביתיות שמאפשרות לנו להתמודד עם מצב זה באופנים שונים. מכאן מגיעה ההתלבטות, האם ללכת לרופא או לבצע את הטיפול בבית. 

היתרונות בפנייה אל רופא שיניים

צריך לומר את האמת, אף על פי שזה לא תמיד נוח ופשוט, עדיף ללכת לרופא שיניים לצורך ביצוע הלבנת שיניים ולא לעשות את הטיפול בעצמנו בבית. 

ראשית, טיפול הלבנה אצל רופא, נמשך זמן קצר, לעיתים תוך מפגש אחד אפשר לסיים אותו. זאת לעומת טיפול עם ערכה ביתית שיכול להימשך מספר ימים ואף שבועות. 

שנית, טיפול הלבנה אצל רופא הוא פשוט, הוא מתבצע באמצעות לייזר, מבלי לגרום נזק לשיניים או לחניכיים. לעומת זאת, טיפול ביתי כולל ערכות שדורשות מאיתנו לישון עם סד מיוחד שעוזר להלבין את השיניים. זה לא נעים ולא נוח. 

שלוש, אם חס וחלילה קורה משהו או מגלים מצב מסוים בשן אשר דורש טיפול, עדיף שרופא יראה את זה ויבצע את מה שנדרש בו במקום. במצב של טיפול ביתי, אנחנו לא נהיה ערים לכך ולא נדע שיש בעיה אשר צריך לטפל בה. 

דברי שצריך לזכור כשהולכים לרופא שיניים

יש מספר נקודות שבכל זאת עלינו לזכור כשאנחנו הולכים אל רופא שיניים. הנקודה הראשונה היא העלות, מן הסתם מדובר בטיפול יותר יקר אך מצד שני, אנחנו מקבלים טיפול הרבה יותר איכותי וטוב. 

נקודה שנייה, כשאנחנו הולכים אל רופא שיניים, אלינו לקחת בחשבון שזה מחייב אותנו לוותר על שעות עבודה. עם זאת, גם שימוש בסד ביתי לצורך הלבנה, יגביל אותנו ברמה מסוימת מלהמשיך את שגרת חיינו כפי שאנחנו רגילים. 

נקודה שלישית, מי שחושש מרופאי שיניים, צריך לקבל את כל התמיכה, כולל מצד הרופא, בשביל שהוא ייגש לטיפול רגוע ושלוו בשביל שהוא יתבצע כמו שצריך. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה