כל מה שרציתם לדעת על הלבנת שיניים



ידוע שבמהלך ההיסטוריה רבים מהאנשים שאפו לשיניים לבנות ומבריקות, לפי הדעה הרווחת שיניים עכורות ולא יפות יכולות להעיד על אדם מוזנח, בעל מעמד סוציאלי נמוך ועל בריאות קלוקלת. זו הסיבה שמאז ומתמיד תחום הלבנת השיניים הפך לתעשייה של ממש וקיימות שיטות רבות של הלבנת שיניים שמתפתחות במשך השנים.

חשוב לציין שמשחות השיניים השונות לא מתפקידן להלבין את השיניים גם אם החברות המייצרות אותן מפרסמות כך. תפקידן של משחות השיניים הוא למגר מהפה שאריות מזון וחיידקים בלבד. תהליך של הלבנת שיניים אמיתי, מתחום האסתטיקה דנטאלית דורש טכניקה ספציפית וכמויות מדודות של חומר הלבנה על מנת לבצע שינוי בצבע השן וחזרה לצבע המקורי של השיניים.

מהם הגורמים לשיניים צהובות ומוכתמות                                                             

הדרך הטובה ביותר להחזיר לשיניים את הלובן והיופי הוא לקבוע ולהגיע לפגישה עם רופא השיניים כך שהוא יוכל לבחון את מצב חלל הפה שלכם ולתת המלצה על השיטה הנכונה עבורכם להלבנת השיניים. ביקור שהוא דו שנתי אצל שיננית הכרחי ואף יעיל לצורך שמירה על שיניים בוהקות ויפות אך לצערנו אינו תמיד מספיק וישנו צורך להגיע למומחה בתחום האסתטיקה הדנטאלית על מנת לקבל חוות דעת מקצועית.

הסיבות בהן אנשים מעוניינים להלבין את השיניים קשורות למספר גורמים, אחד הגורמים הוא גנטיקה לא טובה, בהן השיניים מצהיבות, אך הרבה פעמים מדובר בנזקים שנגרמו מעישון, או משתייה מרובה של יין, מסוגים מסוימים של אוכל ופשוט בנוסף חוסר היגיינה, כמו אי צחצוח שיניים או היעדר טיפול אצל שיננית מדי חצי שנה.

מהן השיטות השונות להלבנת שיניים?                                                                

לכל סוג טיפול יש שיטה משלו המבדילה אותו משיטות אחרות גם בעלות הכספית וגם במשך הטיפול הנדרש ובעיקר בתוצאות. כל אדם החפץ בשיניים לבנות יותר, ימצא את השיטה המתאימה ליכולותיו ולאופי שלו, הוא יוכל גם לבצע שילוב בין שתי שיטות.

להלן השיטות המבוקשות היום להלבנת שיניים והיתרונות לכל שיטה:

הלבנת שיניים אצל רופא השיניים- השיטה היעילה ביותר היא שיטת קרן אור (זום), שיטה זו נעשית במרפאת השיניים, משך הטיפול לרוב כשלוש שעות (ייתכן אף פחות), המטופל שוכב בנחת בכסא, רופא השיניים מכניס תבנית ובה חומר מלבין, כאשר קרן אור מנורת הזום (ZOOM) מאירה ישירות לתוך חלל הפה, התבנית מוחלפת מספר פעמים במהלך הטיפול, בטיפול זה אין כאב ללקוח כלל והתוצאה מהירה ומושלמת.

 הלבנת שיניים ביתית –שיטה נפוצה מאוד בשנים האחרונות, המטופל רוכש במרפאת השיניים ערכה הכוללת מזרקים של ג'ל שמלבין וסד שקוף שהוכן על ידי רופא השיניים שהוא למעשה תבנית המותאמת לחלל הפה של המטופל, על פי דגם של השיניים של המטופל. את הסד מרכיבים לפה כשהוא מכיל את חומר ההלבנה בין 1-6 שעות במהלך הלילה, כל יום למשך שבועיים. ניתן כאמור, לישון עם הסד ולהסירו במהלך היום.

 הלבנת שיניים טבעית- כאן מדובר בכמה שיטות שהן מגיעות מהרפואה האלטרנטיבית שיטות עלי ידי צמחים, אבקות, חומץ ועוד. חשוב לדעת שחלקן יכולות לעשות נזק לזגוגית של השן, לכן לפני ביצוע אחת מהשיטות האלטרנטיביות, מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים שלכם.

המאמר נכתב באדיבות: דוקטור רוני אמיד, 100% שיניים לבנות ויפות

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה