מה הופך את לימודי שוק ההון לפופולאריים כל כך?



בשנים האחרונות קיים גידול מתמיד וניכר בביקוש למקצועות הפיננסיים השונים בשוק ההון (ייעוץ השקעות, ייעוץ פנסיוני, ניהול תיקים וכו')

ולכן גם ללימודי שוק ההון במוסדות הייעודיים השונים. גם בראשון לציון ניתן לראות את הפופולאריות הגבוהה של מקצועות הפיננסיים – בעוד בעיר ניתן למצוא את אחת המכללות המובילות בישראל לתחומי הכלכלה והניהול, בתי ספר מקצועיים רבים נוספים המתמקדים בתחומים אלו קמו בשנים האחרונות בעיר ובמרכז הארץ בכלל.

בעוד צעירי (וגם לא מעט ממבוגרי) ראשון לציון נוהרים ללמוד ולעסוק במקצועות הללו, נשאלת השאלה המסקרנת – מה הופך דווקא את התחום הזה לפופולארי כל כך בשנים האחרונות בישראל, וכיצד ניתן להיכנס לתחום בתוך כמה חודשים ספורים בלבד?

התפתחות בלתי פוסקת של עולם הפיננסים והרפורמה בשוק הפנסיה

ניתן להצביע על סיבות טובות רבות לכך שלימודי שוק ההון הפכו פופולאריים כל כך בשנים האחרונות בישראל, אך כאן נתמקד בשתיים מהסיבות העיקריות – 

הראשונה היא ההתפתחות העולמית הבלתי פוסקת של עולם הפיננסים. הכלכלה העולמית נמצאת בצמיחה מתמדת כבר עשרות ומאות שנים, ושוק הפיננסים מייצג במובן מסוים את הצמיחה הזו וצומח בעצמו. עם ההתפתחויות חסרות התקדים בעולם התקשורת בעשורים האחרונים, ובעולם התחבורה במאה האחרונה, גם שוק הפיננסים העולמי זכה להתפתחות מואצת – כולם יכולים לסחור עם כולם במהירות ובמיידיות בעולם, וזה מה שמייצר תחום שלם שמעסיק מיליונים רבים של משקיעים ואנשי מקצוע בעולם ובישראל.

הסיבה השנייה עוסקת באופן פרטני יותר בישראל. הכוונה היא לרפורמת בכר בשוק הפנסיה הישראלי, רפורמה משנת 2005 אשר הסדירה את שוק הפנסיה ואת זכותו (וחובתו) של כל עובד בישראל לחסוך לשנות הפרישה. לכן, נוצר בעשור האחרון ביקוש עצום ליועצים פנסיוניים למשווקים ולסוכנים של ביטוח פנסיוני. כך, ניתן למצוא קורסים בשוק ההון המתמקדים בתחום זה בלבד – קורסי הכנה לקבלת רישיון לייעוץ פנסיוני כל מנת לעסוק באופן מקצועי בייעוץ ושיווק פנסיוני.

לימודי הכנה, בחינות רשמיות והתמחות קצרה – כניסה מהירה לתחום פופולארי

בהתאם לביקוש הרב לתעסוקה במקצועות הפיננסיים, כמו גם להיצע אשר הולך וגדל בהתאם (היצע של משרות, למשל בבנקים, בתי השקעות, משרדי ממשלה וכו'), נפתחו כאמור בתי ספר ומכללות ייעודיות רבות לתחום. במסגרת מוסדות לימודים אלו ניתן להירשם למסלולים מקוצרים ומהירים, אשר מאפשרים לרכוש הן את הידע והן את התעודות הנחוצות על מנת לעסוק בתחום (כמו גם ניסיון התחלתי בסיסי) בתוך כמה חודשים ספורים בלבד.

במסגרת מסלולים אלו בלימודי שוק ההון מועברים קורסי הכנה ייעודיים לבחינות ההרשמיות של משרד האוצר ו/או הרשות לניירות ערך והגורמים הרלבנטיים בו. התלמידים עוברים את הבחינות לאחר שהוכנו אליהן בצורה יסודית בקורסי ההכנה, והשלב שלאחר מכן כולל השגת משרת התמחות בתחום. לאחר כמה חודשים התמחות (שישה או תשעה, בהתאם למקצוע הספציפי) ניתן כבר לעסוק באופן עצמאי ומקצועי בתחומים אלו, וכך בתוך פחות משנה להגיע ממצב בו לא מכירים כלל את התחום למצב בו עוסקים בתחום באופן מקצועי לכל דבר ועניין. גם המסלולים הנוחים והמהירים הללו מהווים מן הסתם מוקד משיכה לתחום תעסוקה זה...


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה