כך תצלחו בשלום את מעבר הדירה המשפחתי



מעבר דירה משפחתי עלול להיות סיוט לא קטן, לפחות עבור ההורים.

במיוחד במשפחות עם כמה ילדים, בהן קיים צורך לטפל ולדאוג לילדים גם במהלך ימי האריזות והמעבר עצמו, כמו גם צורך לארוז ולהעביר כמות גדולה יחסית של רכוש (רכוש של משפחה שלמה...), מעבר הדירה עלול להפוך לחוויה לא פשוטה, ומאוד מאתגרת. 

עבור משפחות רבות אשר עוברות לראשון לציון או ממנה, כמו גם בתוך העיר, מעבר הדירה מסתבך עוד יותר מפני שמדובר לרוב בבנייני מגורים ובבתים משותפים, אשר הגישה אליהם עם משאיות, עגלות וכו' אינה תמיד נוחה. לכן, ריכזנו עבורכם כמה טיפים בסיסיים אך מאוד מועילים וחשובים אשר יאפשרו לכם לצלוח את מעבר הדירה המשפחתי בשלום ובשלווה יחסית, בין אם בתוך ראשון או מחוץ לעיר – 

הכנה מקדימה – את הטיפ הראשון שניתן לתת בהקשר יש לקחת בחשבון וליישם כמה שבועות לפחות לפני מועד המעבר הצפוי. הכוונה היא להכנה מקדימה מבחינת הלו"ז של בני המשפחה בשבוע המעבר. נסו לתאם את המעבר עם תקופה בה אתם יכולים לקחת לפחות כמה ימים של חופש מהעבודה, ולא יזיק אם הילדים דווקא יהיו במסגרות השונות (בית ספר, צהרון, קייטנה וכו') במהלך מרבית ימי ההכנה, על מנת לאפשר לכם לארוז בשקט ולהתרכז בתהליך. במידה ומדובר בתקופה של חופש מבתי הספר נסו לשריין את סבא וסבתה, אחים או חברים טובים שישמרו על הילדים, או שיסייעו לכם לארוז.

רכישת ציוד מתאים מבעוד מועד – החלק השני של ההכנה המקדימה נוגע לרכישת הציוד המתאים להעברה, ציוד אשר יהפוך את כל תהליך האריזה, ההעברה והפריקה ליעיל ופשוט הרבה יותר. למה הכוונה? על ידי רכישה של קרטונים ייחודיים למעבר דירה  אתם יכולים לייעל משמעותית את התהליך ולקצר את הזמן שייקח לכם לארוז ולמיין את הכל. מלבד לאריזות קרטון חזקות ובגדלים שונים וצורות שונות, חשוב להצטייד מראש גם באביזרים נלווים חשובים – נייר דבק בכמות מספקת, ניילון בועות להגנה על רכוש שביר וקלקרים (או אמצעי ריפוד אחרים) להגנה על ציוד אלקטרוני רגיש בזמן המעבר וכו'. אם תתכוננו ותרכשו את כל אלו לפחות שבוע (או יותר) לפני שאתם מתחילים לארוז ולהעביר, תגלו שאתם מגיעים לתחילת המעבר הרבה יותר מסודרים ויעילים

מובילים מקצועיים – איזה, למה וכמה – מרבית המשפחות נזקקות למובילים מקצועיים לפחות לחלק מהמעבר, זה הכולל את הציוד הכבד ואת ההעברה עצמה במשאית. עם זאת, קיימות חברות שונות של הובלה, חלקן מציעות שירות כולל יותר מאשר אחרות. ישנן חברות הובלה אשר יעשו עבורכם הכל – יארזו, יעבירו ויפרקו, אך המחיר יהיה כמובן גבוה יותר ועליכם לחשוב האם אתם מוכנים להפקיד את כל שלבי המעבר של כל הרכוש שלכם בידיים של אנשים זרים (אך מקצועיים...). בקיצור – חשוב להחליט גם כן מבעוד מועד איזה סוג הובלה בדיוק אתם רוצים, על מנת שיהיה לכם זמן לעשות סקר שוק קצר ולסגור בדיוק על התאריך הנוח ביותר מבחינתכם. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה