מדוע ביטוח מקיף לרכב כזה יקר בארץ?



את ביטוח המקיף לרכב כל נהג מכיר מקרוב, כיוון שאותו עליו לחדש מידי שנה כדי לאפשר לו לנהוג בביטחון על הכביש. מחירי ביטוח המקיף אינן זולים ויכולים להגיע לכמה אלפי שקלים בשנה, וזאת בנוסף לביטוח החובה שעליו אין עוררין, אלא כשמו כן הוא ואותו יש לבצע אם נרצה או לא.

 

ביטוח מקיף מכיל כיסוי נרחב עבור הרכב כדוגמת ביטוח צד שלישי, הוצאות משפטיות, שמשות וגרירה, גניבת הרכב, הקטנת השתתפות עצמית וכו'. כמו כן ניתן להוסיף לביטוח כיסויים נוספים עם תוספות לרכב שאינם מגיעים כחלק אינטגראלי ממנו כמו ביטוח למערכת מולטימדיה, ג'אנטים ועוד.

כיצד מתומחר ביטוח מקיף לרכב?

ביטוח מקיף לרכב מתומחר על פי כמה נתונים; סטטיסטיקות גניבה של הרכב, סוג הרכב, גודל המנוע, סטטיסטיקות התאונה ועלויות חלקי החילוף ונתונים נוספים שונים הקשורים לרכב עצמו. כמו כן, ביטוח מקיף מתומחר גם על פי אופי וגיל הנהג הקבוע ברכב ונהגים נוספים הנוהגים בדרך קבע, על פי היסטוריית התאונות שלו, וותק הביטוח על שמו ופרמטרים נוספים אודות הנהג. ישנם הבדלים בביטוח הרכב על פי רכב היברידי המונע על ידי מנוע בערה או מנוע חשמלי, שזהו נתון שרבים לוקחים בחשבון טרם רכישת רכב חדש.

התייקרות נהג צעיר וחדש

ידוע כי ביטוח לנהג חדש יקר יותר בהשוואה לביטוח נהג שאינו חדש, ולמעשה הסטטיסטיקות הן אלה שגורמות להתייקרות, כיוון שנהג שטרם מלאו לו 24 ונהג שטרם מלאו שנתיים לרישיונו, על פי הסטטיסטיקות יהיה חשוף יותר לתאונות, ולכן פוליסת הביטוח עבורו תהיה גבוהה יותר. יחד עם זאת, ככל שגילו של הנהג יגדל וכך גם וותק הנהיגה שלו, כך הביטוח יוזל בהמשך. בכל מקרה מומלץ לבצע השוואות מחיר בין חברות ביטוח ישירות לבין סוכני ביטוח כדי למצוא את התעריפים הזולים ביותר.

תוכלו למצוא מידע נוסף על ביטוחי רכב בלינק - השוואת מחירי ביטוח לרכב

ההבדל בין עלות ביטוח מקיף, צד ג' וחובה

ביטוח מקים ברוב המקרים יהיה היקר מבין השלושה, כיון שהוא מכיל מרכיבים רבים. ביטוח צד ג' יגן רק על פגיעות ברכב אחר, בעוד נזק אשר יגרם לרכב המבוטח לא יהיה מכוסה כלל, יחד עם זאת ניתן להוסיף לביטוח שמשות וגרירה וגם ביטול השתתפות עצמית, כאשר פרמטרים אלה מייקרים את הפוליסה. ביטוח חובה, כשמה כן היא, חובה לבצע אותה והיא מכסה נזקי גוף בלבד, בין אם מדובר על נזקי גוף כתוצאה מפגיע בהולך רגל, לנוסעים ברכב או לנהג עצמו.

יוצא מכך, שביטוח המקים מכסה כל נזק הקשור לרכב ומכיל בתוכו גם ביטוח צד ג', ביטוח שמשות וגרירה, טיפול בתביעות כנגד צד ג' וכו'. בכל מקרה, כאשר מבטחים את הרכב בכל ביטוח מכל סוג, חשוב לבצע השוואות מחירים בין החברות השונות, כיוון שישנם הבדלים משמעותיים במחירים.

 

המאמר נכתב בחסות מאסטר ביט – מומחים בהשוואת מחירי ביטוח


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה