גילוי נזילות מים



נזילה או דליפה של מים עלולה להפוך לצרה צרורה אם לא תטופל באופן מידי.

 המים כידוע ניחנים ביכולת לחלחל לכל מקום וכשהם עושים זאת במשך זמן מספיק אין כמעט חומר בעולם שיעמוד בפניהם. בהתאם נזילות מים בבית עלולות להרוס קירות ורצפות, לפגוע בפריטי ריהוט או ציוד ובנוסף להוביל להיווצרות עובש. בהקשר זה חשוב לזכור שמחקרים רבים כבר הוכיחו שעובש מגדיל את הסיכון ללקות בסוגים שונים של סרטן, וכן במחלות הקשורות לדרכי הנשימה, ועוד נזק שגורמת נזילת מים היא כמובן חשבון מים מנופח ותשלומים יקרים שלא לצורך.

המסקנה אם כך ברורה: בכל מקרה שבו ישנו חדש לנזילת מים ממקור כזה או אחר חשוב להזעיק מיד אינסטלטור מנוסה ובפרט כזה שיש ברשותו ציוד מתאים לטובת גילוי נזילות מים.

אילו סימנים מעידים על כך שישנה נזילת מים?

ישנם מספר סימנים שחשוב לשים אליהם לב, שכן הם עשויים להעיד על קיומה של נזילה:

  • ריח של טחב
  • צבע מתקלף באחד הקירות או בתקרה
  • נפילות טיח
  • חשבון מים גבוה באופן חריג ובפרט אם אין הסבר אחר לחריגה
  • נפילת לחץ מים פתאומית באחד הברזים
  • יציאת מים עכורים מאחד הברזים בבית

בכל מקרה כזה מומלץ בחום לא להמתין ולהתקשר לאינסטלטור שמתמחה בגילוי נזילות מים. כמובן שאם הנזילה בולטת לעין וישנם כתמי רטיבות עקב פגיעה כזו או אחרת בצנרת כדאי גם כן להסתייע באיש מקצוע מיומן ולא פחות חשוב, אמין.

מדוע אסור להתפשר על אמינות?

כשהמטרה היא גילוי נזילות מים רצוי כאמור לפעול באופן מידי, אבל מצד שני לא כדאי לתת לצורך בפתרון מהיר לבוא על חשבון האמינות של האינסטלטור.

הסיבה לכך פשוטה: איתור נזילת מים הוא פעולה שמשאירה מרווח גדול להתנהלות לא הוגנת, עבודה בהיקף גדול מהדרוש ולפעמים פגיעה מיותרת בתשתיות הבית. רק אינסטלטור אמין לחלוטין שמתנהל בשקיפות מלאה יבטיח לכם שקט נפשי עד לנטרול הנזילה לשביעות רצונכם המלאה.

גילוי נזילות מים ללא פגיעה בקירות

באופן טבעי נרצה שהעבודה תתבצע עם מינימום הפרעה לשגרת החיים שלנו וללא פגיעה בתשתיות הבית – והדבר בהחלט אפשרי, גם אם מדובר בנזילה שהמקור שלה סמוי מן העין.

בעזרת ציוד גילוי נזילות מים משוכלל, ובפרט מצלמות תרמיות מתקדמות, ניתן לאתר בדייקנות כל נזילת מים, להבין מדוע היא נוצרה וכמובן לפתור את הבעיה, והכל מבלי לפרק או לשבור קירות בשלב האיתור, ועם מינימום פגיעה גם בשלב התיקון, כשלפעמים אין מנוס מלחצוב בקיר וזאת אם ישנו חלק צנרת פגום שחובה להחליפו – בכל מקרה בזכות הציוד המתקדם העבודה מתבצעת ביעילות מרבית ובמהירות מקסימלית.

עוד חשוב לדרוש אחריות על גילוי נזילות מים – כך שהתקלה, ואיתה הנזקים השונים ועוגמת הנפש הממשית, לא יחזרו תוך זמן קצר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה