קבלן שיפוצים – למצוא את האיש המתאים לעבודה



אז החלטתם שהגיע הזמן לשפץ הבית, הגדרתם תקציב, מטרות וצרכים. אתם יודעים אילו חלקים אתם הולכים לשנות ויש לכם כיוון של מה אתם רוצים להחליף אבל האתגר הגדול ביותר הוא למצוא מישהו אמין, מקצועי עם עין טובה שיוכל לעזור לכם לקבל החלטות משמעותיות עם ידע שלא יכולתם לדעת שאתם צריכים.

 

דוגמא מהחיים : 

בחרתי בעל מקצוע בעקבות המלצות של חברים עבור עבודת גבס די פשוטה, לבנות לי מזנון בנוי מגבס שיהיה צמוד לקיר וכך לא אחשוש ללא הפסקה מנפילה שלו או תזוזה על אחד הילדים. השיפוצניק שהומלץ הגיע , תכננו יחד את הגודל , נקבע מחיר והוא באמת היה אמין אבל היה חסר במקצועיות שלו משהו וגיליתי את זה רק אחר כך, שזה היה מאוחר מידי. כל הכבלים של הטלוויזיה הממיר, הרסיבר ושאר המכשירים נשארו בחוץ מציצים להם בצבעים שחורים וממש מכערים את כל האזור. מעבר לכיעור הקושי שיש לי עם הכבלים הוא שהקטנה שלי בת ה שנה וחצי נהנית מאוד למשוך אותם ואם הייתי נתקלת בבעל מקצוע מקצועי יותר הוא בוודאי היה מציע קופסא פנימית שתאפשר החבאה של כבלים מה שהיה חוסך לי הרבה באלגן בעיניים וכעסים עם הקטנה.

לכן מהניסיון שלי חשוב לבחון את רמת המקצועיות

  1. לבחון עבודות קודמות של הקבלן שיפוצים שבחרתם, לא רק בתמונות אלא פיזית לבקש להגיע ולהתרשם. ככה תוכלו גם ללמוד יותר מהניסיון של מי שעבד איתו והתנסה בדיוק באותה סוג של עבודה. הם בוודאי יוכלו ללמד אותם דבר או שנים כי כמו שאומרים אין חכם כבעל ניסיון.
  2. המלצות של חברים יכולות להיות טובות אבל גם אותם צריך לקחת מתוך התחשבות באדם שהמליץ. המלצה לא על בסיס היכרות יכולה להוביל אתכם לבעל מקצוע שלא עונה על הדרישות שלכם. הרבה מחבריי לא שמים לב לדקויות ופרטים שאני בדרך כלל מקפידה עליהם כמו הסמכות, אישורים וכו' ולכן חשוב לקחת את זה בחשבון.
  3. המלצות באינטרנט הם לא מקור מוסמך. הרבה פעמים אני נתקלת בפוסטים של בקשה לקבלני שיפוצים אבל ההמלצות הן בעיקר "בעלי אלוף"" דוד של אחותי" וכל מיני כאלה שהם לא אוביקטיבים בעליל. המלצה על סמך ניסיון לא תהיה שם לכן חשוב לבקש שישלחו תמונות וגם לבחון אפשרות של הגעה . מראה עיניים פחות משקר ולכן שווה להגיע ולראות.
  4. החומרים וכלי העבודה גם הם מרכיב חשוב בבחירה. לדוגמא אם המשפץ משתמש בכלים כבדים חשוב שהם יהיו תקינים ועומדים בסטנדרטים של עבודה. ישנם כלי עבודה כמו קיטור מים, מכונות שטיפה בלחץ מים שמזרזים ומיעלים את העבודה וגם מקדמים עבודה מקצועית יותר.
  5. חברות באירגון על כמו אירגון הקבלנים מסמלת גם היא על עמידה בסטנדרט  עבודה מסוים לכן מומלץ לבחור בבעלי מקצוע שחברים באירגונים כאלה ( בדרך כלל תמצאו מדבקה על הרכב שמעידה על החברות ).

לסיכום , מעבר ללסמוך על האינטוטאיצה שלכם כי היא אף פעם לא משקרת חשוב שתבחרו קבלן שיפוצים מוסמך, אמין שקיבלתם עליו המלצה ממקור אוביקטיבי ולא תלוי כי לפעמים המקור יכול להיות מוסווה.

בהצלחה!

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה