קידום ממומן בגוגל



אחד משני סוגי הפרסום האפשריים המצליחים כיום הוא קידום ממומן בגוגל. יחד עם הקידום האורגני הוא זה שאחראי לסדר תוצאות החיפוש אותן אנחנו מקבלים כאשר אנחנו מקלידים שאילתה כלשהי בחלונית החיפוש. קידום ממומן הוא פרסום לכל דבר ועניין, פרט לכך שהוא מופיע במקום הלוהט ביותר ברשת - תוצאות החיפוש של גוגל.

למה דווקא גוגל?

מנוע החיפוש של גוגל נחשב למנוע הנפוץ ביותר בשימוש כיום בעולם. תוסיפו לכך את העובדה כי, בשל כל השירותים שהיא מציעה (ג'ימייל, גוגל דרייב וכן הלאה) גוגל משמשת כדף הבית של מיליוני גולשים ברחבי העולם. התוצאה הישירה היא שכל מי שמחפש חשיפה משמעותית חייב להופיע שם וכמה שהאתר/מודע ממוקמים יותר גבוה בעמוד הראשון, כך גדלים הסיכויים שדווקא אתם תצליחו לצוד את תשומת ליבו של הלקוח הבא שלכם.

 

אבל למה לשלם? מה רע בקידום אורגני?

אחד ההבדלים הברורים בין קידום אורגני לקידום ממומן הוא מהירות הופעת האתר שלכם בדף הראשון. בעוד שבקידום אורגני מדובר בתהליך ארוך הדורש השקעת זמן, מחויבות ושיפור האתר על מנת לעמוד בקריטריונים של גוגל, קידום ממומן מטיס את האתר והמודעה שלכם היישר לראש תוצאות החיפוש. אין לכם צורך להילחם עם אלפי ועשרות אלפי אתרים נוספים על ארבעה-חמישה המקומות הראשונים הנחשקים. מערכת הפרסום של גוגל - גוגל אדוורדס, מאפשרת לכם להרים קמפיין אטרקטיבי ויעיל תוך מספר דקות, כשה"ממומן" מתייחס ל-PPC, תשלום עבור כל לחיצה שגולש לוחץ על המודעה שלכם. הנחת העבודה היא שמשתלם למפרסם לשלם לגוגל X עבור הסיכוי להפוך את הלקוח לרוכש או להשיג ממנו מידע, הרבה יותר מאשר להיעזר בחברת קידום אתרים שלה יצטרך לשלם במשך כל החודשים שיידרשו עד שהאתר יצליח להתיישב במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.

 

האם קידום ממומן מתאים לכל אתר או עסק?

רוב האתרים אינם נזקקים קידום ממומן בגוגל וקידום אורגני יכול לענות על צרכיהם באופן מושלם למדי. מצד שני, ישנם עסקים מסוימים, כמו עסקים שיש להם מועד השקה קבוע מראש למוצר ספציפי, שאין להם את כל הזמן שבעולם לחכות עד שקידום אורגני ימקם את דף הנחיתה בעמוד הראשון. בנוסף לכך, הקידום הממומן מאפשר למפרסמים בו רמות של גמישות (כמו דף נחיתה ספציפי, תזמון, שליטה על נוסח ההודעה המתפרסמת וכד') אשר האתרים שעושים שימוש בקידום אורגני אינם נהנים מהם.

 

בשורה התחתונה:

לכל אחד משני סוגי הקידום בגוגל ישנם יתרונות יחסיים וחסרונות יחסיים משלו. למשל, קידום ממומן, אמנם איננו מוצע כשירות חינמי, אבל הוא מאפשר לכם שלא להשתמש בשירותיה של חברת קידום, כפי שאתם נאלצים לעשות בעת קידום אורגני (שהוא, לכאורה, חינמי, אבל מצריך תשלום גדול למדי לחברה המקדמת לאורך תקופת זמן מינימלית של לפחות מספר חודשים). בקידום הממומן אינכם תלויים בחברת הקידום, מאחר ויצירת קמפיין מודעות היא קלה ופשוטה, גם לכאלה שהינם חסרי ידע בתחום הקידום. מודעה ממומנת כזו איננה מצריכה מכם היערכות באתר לפי הקריטריונים של מנוע החיפוש של גוגל, מאחר ואתם יכולים להפנות ממנה את הגולש לכל דף נחיתה שתרצו, אתם משלמים עבור הקלקות בלבד (בניגוד לשכרה של חברת הקידום, אשר משולם עוד בטרם אתם רואים תוצאות כל שהן וכן הלאה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה