הושמדו 1200 ק"ג טון עופות מחשש לבריאות תושבי ראשון לציון



מחשש לחיידקי סלמונלה וקמפילובקטר שיכולים להימצא בעופות שבהם הטמפרטורה שנמדדה גבוהה מהנדרש- הושמדו העופות * לאור ממצאים תברואתיים לקויים במספר עסקים בעיר, הוחלט כי לצד פעולות האכיפה, תדרג העירייה את טיב הבשר והעופות בהתאם לביקורות שיתבצעו באטליזים בעיר.

כמות גדולה מאוד של עופות הושמדה בתחילת השבוע על ידי השירות הווטרינרי העירוני בראשון לציון. במסגרת ביקורת שגרתית של משאית המובילה בשר עוף מקורר שהגיעה לראשון לציון ממשחטה במרכז הארץ, נמצאו על ידי ד"ר יפעה רביב מהשירות הווטרינרי תנאי הובלה לקויים. עוף מצונן שאמור להימצא בטמפרטורה של עד 4 מעלות צלסיוס, בפועל הטמפרטורה של העוף הייתה גבוהה משמעותית מהמותר – כ 12 מעלות צלסיוס. מבדיקה שנעשתה נמצא כי מערכת הקירור במשאית תקינה כך שהסיבה לטמפרטורה הגבוהה היא ככל הנראה קירור לא מספק של העוף במשחטה.

ד"ר יפעה רביב מסבירה כי בשר עוף הינו מוצר מזון רגיש ויש סיכוי לא קטן לנגיעות של בשר עוף בחיידקים פתוגנים כגון סלמונלה וקמפילובקטר ולכן נדרש היה להשמיד את העופות בכדי לשמור על בריאות הציבור. בסך הכל הושמדו כ-1200 ק"ג עופות.

בעירייה מייחסים חשיבות רבה לנושא ולכן מקפידים לפרסם כל העת על מקרים בהם נמצאו ליקויים תברואתיים ואחרים. מנהל השירות הווטרינרי העירוני, ד"ר יהונתן אבן צור, מוסיף: "אנו נמשיך לדווח לציבור על ממצאים חריגים שימצאו, כל זאת למען בריאות הציבור בעירנו".

נזכיר העירייה מתכוונת לדרג אטליזים ומרכולים בעיר על פי קריטריונים שגיבש משרד הבריאות בדבר החזקה וטיפול מזון. את המהלך מקדם חבר המועצה, משה לבהר, יחד עם אגף רישוי עסקים עליו הוא ממונה, השירות הווטרינרי בראשות ד"ר יהונתן אבן צור ואגף המשפטי בעירייה. מהלך זה מקודם בימים אלו על רקע סגירת שני אטליזים במרכולים מוכרים בעיר בזמן האחרון וזאת לאחר שנמצאו בהם ליקויים תברואתיים באשר לטיפול בבשר ובעופות. העירייה פרסמה את הביקורות בשני המרכולים ואלו נדרשו לתקן את הליקויים לפני פתיחה מחודשת.

למהלך זה שני שלבים, כאשר השלב הראשון נוגע לכשבעים אטליזים ומרכולים שבהם קיימים אטליזים. בחודשים הקרובים תודיע העירייה לבתי עסק אלו על כוונתה לדרג אותם על פי קריטריונים להחזקה וטיפול בבשר ועופות שגובשו על ידי משרד הבריאות. השירות הווטרינרי העירוני ותברואני אגף לרישוי עסקים יגיעו לבתי העסק במהלך החציון השני של 2017 וידרגו אותם בהתאם לממצאים. בסופו של דבר יתבצע שקלול הביקורות שיקנה דירוג לבית העסק אותו תפרסם העירייה לרשות הציבור.

השלב השני נוגע גם לעסקי המסעדנות ואולמות האירועים, העירייה תפרסם קול קורא לבעלי העסקים האלו לקחת חלק, באופן וולונטרי, בדירוג העסק על פי פרמטרים הנוגעים לרמת ההיגיינה. המטרה היא לעודד עסקים להבטיח רמת היגיינה גבוהה ואלו שיעמדו בכך, יוכלו להתהדר בתעודה המאשרת זאת שגם היא תתפרסם בציבור.

מחזיק תיק רישוי עסקים, חבר המועצה משה לבהר, אמר: "ראשון לציון קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר בארץ בנושא השקיפות, גם לתושבים מגיעה שקיפות על איכות המזון שהם צורכים. אני משוכנע שהנושא יאתגר את בעלי העסקים להשתפר ולהציג את התוצאות הטובות ביותר לכל מאן דבעי".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה