בית הספר חביב יעבור תהליך שימור והתחדשות



שימור והתחדשות בית הספר "חביב" מביאים עימם בשורות לשמירה על המורשת וההיסטוריה, שיפור סביבת הלימודים בבית הספר, הקמת אולם תערוכות מופעים ואפילו מתן פתרונות חנייה לתושבי האזור - כך זה יראה.

במסגרת מדיניות עיריית ראשון לציון לשמר את המבנים ההיסטוריים בלב העיר, כמו בית הכנסת הגדול, מלון לונדון גורדון, בית הפקידים ובעתיד מתחם היקב, הכרמל 5 ועוד, גם בית הספר "חביב"- הראשון בארץ ובעולם בו נלמדו כל מקצועות הלימוד בשפה העברית, עומד בפני תוכנית מקיפה לשימור והתחדשות.

בבית הספר "חביב", שהוקם בשנת תרמ"ו (1886), ברחוב אחד העם בסמוך לבית הכנסת הגדול, לומדים כיום כ-500 תלמידים.  התוכנית החדשה צפויה להביא עמה בשורות הן לתלמידים וצוות ההוראה שיהנו משדרוג משמעותי בסביבת הלימודים והן תושבי האזור שיזכו למרכז תרבות ופנאי חדש וכן מקומות חנייה באזור הסובל ממצוקת חנייה.

בשלב הראשון ייבנה מבנה חדש ועדכני בן שלוש קומות שישמש את בית הספר היסודי על כל 18 כיתות הלימוד בו. המבנה החדש יתאים למערכות התקשוב המתקדמות, יהיה מרווח ויתאים לאקלים הלימודי במאה ה-21. בחצר בית הספר ימוקם מגרש ספורט, כאשר התוכנית להפוך אותו בעתיד לאולם ספורט. המבנה המקורי של בית הספר "חביב" ישומר וישמש כחלל מוזיאלי לתיעוד תולדות בית הספר.

שני מבנים היסטוריים ושני מבנים חדשים יהוו מתחם "בית לעברית"- מרכז לעברית כשפה וכתרבות. המקום שיהווה מתחם ציבורי גדול בליבה ההיסטורי של ראשון לציון מוקדש לשפה העברית ולתרבות הקשורה בשפה העברית. המרכז יארח קהלים רחבים לחגוג עמו את העברית וללמוד על אודותיה באמצעות ביקור חוויתי בתצוגות רב חושיות בחללי הבית, ובאמצעות פעילויות העשרה מגוונות. השטחים הפתוחים ורחבי הידיים בין המבנים, מתוכננים כגן רציף השזור בחללי קומת הקרקע של המבנים. מקור ההשראה לעיצוב הוא מבני המושבה הישנים ובמיוחד מבני היקב וכן גן המושבה הארוך.

מבנה נוסף שיקום בסמוך ישמש לחללי תצוגת קבע ותערוכות מתחלפות וכן לאולם מופעים וכנסים ובו 300 מקומות ישיבה.  בית "מדליה", על שם אחת המשפחות הוותיקות במושבה ראשון לציון שקבעה את ביתה באחת החלקות החקלאיות במושבה, ישומר אף הוא וישמש כבית קפה.

בשורה נוספת לתושבי האזור הסובלים ממצוקת חנייה היא הקמת חניון תת קרקעי גדול ל-150 מכוניות. על הובלת התוכנית אמונה החברה הכלכלית, את התכנון מקדם משרד אפרת-קובלסקי אדריכלים בשיתוף אדריכל דן חסון.

ראש העירייה, דב צור, בוגר בית הספר חביב, שגם אמו הייתה בין תלמידות בית הספר: "בית ספר חביב הוא אחד מסמלי העיר, המתאר את תרומתה של המושבה ראשון לציון להחייאת השפה העברית כשפת דיבור. מאז שהוקם ועד היום, בית הספר פעיל ומחנך דורות של תלמידות ותלמידים לערכים של אהבת השפה. הפרויקט הזה יעניק לתלמידי בית הספר מבנה חדש, מותאם לרוח העתיד, ולצד זאת ישמר את מורשת העברית באמצעות החיבור לבית לעברית שיוקם בסמוך אליו".

צור הוסיף, כי הפרויקט הוא חלק מפיתוח מרכז העיר ההיסטורית, "זו חלק מתנופת הפיתוח של האזור הזה, לצד פרויקטי שימור כגון בית גורדון לונדון, הכרמל 5, מבני המוזיאון, בית הכנסת הגדול ועוד, הפרויקט הזה ישלב ישן וחדש, היסטוריה עם קדמה, והכל עטוף בפארק ירוק ורחב ידיים".  

הדמייה בית ספר חביב- משרד אפרת-קובלסקי אדריכלים

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה