נבחרת הנשים של מועדון השחמט ראשון לציון זכתה באליפות הארץ



שנה נהדרת למועדון השחמט העירוני * רק לפני חודשיים התבשרנו כי שני אלופי הארץ בשחמט מראשון לציון

 מה לא נכתב על מועדון השחמט העירוני ועל הענף שמגיע לכל גני הילדים בעיר ומצליח להצמיח שחקנים שגורפים הישגים רבים. נבחרת השחמט של ראשון לציון שהיא אלופת הארץ לשנת 2015 העפילה לפליאוף שהתקיים השבוע בבאר שבע. הנבחרת ובה השחקניות מרסל אפרוימסקי ,מיכל להב, עדי פדרובסקי, שלומית פדרובסקי ומאקה מדיבני, התחילה את התחרות עם תיקו נגד הרצליה ולאחר מכן שני ניצחונות משכנעים נגד אשקלון ובאר שבע בדרך לאליפות שנייה ברציפות.

זוהי שנה נפלאה למועדון המעוטר שאך לפני חודשיים הוביל לשורת הישגים בהם שני אלופי הארץ בשחמט מראשון לציון. אוראל ריבשטיין, תלמיד כיתה א' בבית הספר "תמיר" בעיר, אומנם רק בן שבע, אבל התמודד בקטגוריה הראשונה בתחרות לגילאי 8 והשיג את הציון הגבוה ביותר- 6.5 נקודות מתוך 7, מה שהעניק לו את המקום הראשון בתחרות ואת כרטיס הטיסה לגיאורגיה בחודש נובמבר השנה, שם תתקיים אליפות העולם לנוער.

גם מיכל להב (18) מקבוצת הנשים יצרה היסטוריה קטנה לפני כחודשיים בהיותה הנערה הראשונה שזוכה באליפות לגיל זה בתחרות מעורבת. מיכל השיגה 5.5 נקודות משבעה משחקים. גם מיכל תצטרף לאוראל לאליפות העולם. כבוד נוסף לעיר הביאו גם איתן רוזן, מקום שלישי, וגיא לוין, מקום רביעי, בקטגוריה לבני העשר.

הישג חשוב לא פחות הוא העניין הגובר בקרב תלמידים בראשון לציון. כך למשל באליפות השחמט העירונית לבתי הספר היסודיים על שם זהר אולפינר ז"ל שהתקיימה בחודש שעבר, השתתפו לא פחות מ-69 נבחרות מ-35 בתי ספר יסודיים בעיר.

בראשון לציון פועלת תכנית שחמט עירונית בכיתות א' ב-23 בתי ספר יסודיים. התלמידים בתכנית לומדים את רזי המשחק בשיטה ייחודית, בליווי אמצעים מגוונים כגון שחמט רצפתי גדול למשחקי תנועה בלוח המשובץ, חוברת מאוירת לתרגול לכל תלמיד וכן אפליקציה ידידותית. השיעורים מועברים על ידי מדריכים מקצועיים ממועדון השחמט. מנהלת התכנית השחמט בעיר היא לובה אלתרמן.

סגן אלוף העולם בשחמט ותושב העיר, רב אמן בוריס גלפנד, שנוהג לפקוד את התחרויות בעיר, אמר: "בשום מקום בעולם לא פגשתי עוצמה כזאת של משתתפי אליפות בעיר אחת". ראש העירייה, דב צור, בירך את הנבחרת על זכייתה ואמר: "מחקרים שנערכו ברחבי העולם מוכיחים כי לימודי שחמט בגיל צעיר משפרים בצורה ניכרת את יכולות החשיבה בקרב הילדים ותורמים להעלאת הישגיהם בתחומים רבים. עיריית ראשון לציון מפתחת את תחום השחמט כחלק בלתי נפרד ממערכת החינוך שלה. מדובר בתחום שמפתח כישורים מחשבתיים רבים ולכן אנו פועלים על מנת להרחיב את העיסוק בו לכמה שיותר גני ילדים ובתי ספר יסודיים ברחבי העיר".

מנכ"ל מועדון השחמט בוריס אלתרמן, הוסיף: "השקעת העירייה בתחום השחמט מניבה פירות. אני משוכנע שהמשחק תרם לעשרות אלפי התלמידים שהשתתפו בתוכנית בעשור האחרון ואולי עוד כמה שנים יהיו כמה שימשיכו את דרכו של תושב העיר, בוריס גלפנד, בהשתתפות בתחרויות בינלאומיות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה