נחנך בית אמני ראשון-לציון



בית אמני ראשון-לציון שנבנה על ידי חברת אחים דוניץ נחנך אמש
החנוכה נערכה במעמד ראש העיר, מנכ"ל החברה העירונית ומנכ"ל חברת אחים דוניץ.

בית אמני ראשון-לציון, שנבנה על ידי חברת אחים דוניץ בקריית האמנים בעיר, נחנך אמש, יום שלישי ה-3.5.16. האירוע נערך במעמד ראש עיריית ראשל"צ דב צור, מנכ"ל החברה העירונית ראשל"צ אלי פולק, מנכ"ל חברת אחים דוניץ נסים אחיעזרא, ובהשתתפות מאות אנשים, ביניהם גם שר הפנים ושר המדע התרבות והספורט לשעבר אופיר פינס.

חברת אחים דוניץ בע"מ, שיזמה ובונה את פרויקט הבינוי פינוי "דוניץ בקרית האמנים" בראשון לציון, הקימה במסגרת זו את בית אמני ראשל"צ. מדובר במבנה בן 2 קומות המשתרע על שטח בנוי של כ- 250 מ"ר וכולל גם מקומות לחניה ציבורית. בית האמנים תוכנן על ידי משרד פייגין אדריכלים ונבנה כגלריית אמנות, עם קירות זכוכית בעיצוב ובתכנון מודרני.

לרגל החנוכה נפתחה במקום תערוכת "אור ראשוני", תערוכה רטרוספקטיבית מציוריה של אורה אברהמי ז"ל, אמנית ידועה והמייסדת של עמותת הציירים והפסלים בראשל"צ. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב עד ה-14.6.16.

ראש עיריית ראשל"צ דב צור אמר כי "חנוכתו של בית האמנים היא עוד צעד, שיאפשר ליצור ולייצר יוזמות תרבותיות, סדנאות, תערוכות, שיתופי פעולה, סיעורי מוחות ותהליכים של הפריה הדדית. כאן ימצאו יוצרים, אמנים, ציירים, פסלים, אוצרים, סופרים ומשוררים את הבית, את הבמה ואת ארגז הכלים המחשבתי. כאן יתמלא הגוף בנשמה, ורעיונות יצירתיים ומחשבות מרעננות יתגלגלו אל מחוץ לקופסה. מבית האמנים יוציאו - ותיקים לצד צעירים ומקומיים לצד אורחים מקצוות הארץ - בשורות חדשות ועשייה משותפת ופורייה. בהצלחה, ושיהיה לכולנו וחג אמנות שמח".

לדברי נסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ: "תכננו את בית אמני ראשל"צ מתוך ראייה שאמנות הינה חלק חשוב ובלתי נפרד מהתפתחותה וחידושה של השכונה, כמו גם נדבך מהותי מתרבותה של העיר כולה. אנו תקווה כי תרומתנו זאת תמלא את ייעודה ותפיח משב רוח חדש ורענן של יצירה בעיר".
פרויקט בינוי פינוי קריית האמנים כולל בניה של 14 בניינים מפוארים בני 19-31 קומות וכ- 1,400 יחידות דיור הכוללים חניות תת-קרקעיות ומחסנים צמודים, וזאת במקום 276 יח"ד ישנות ורעועות שנבנו בשנות ה-50 ללא חניות וללא מחסנים, המפונות במסגרת הפרוייקט.

כיום מוצעות למכירה בפרויקט דירות גדולות ומרווחות בנות 4, 5 חדרים וכן דופלקסים יוקרתיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה