EAST – טעמי תאילנד בראשון לציון



אם הייתם בתאילנד, ואהבתם את האוכל, זו הזדמנות לחוות שוב אותם טעמים. ואם לא הייתם, זו הזדמנות לחוות את הקולינריה של המדינה הזאת שטעמיה הם שילוב של תבלון סיני מצד אחד והודי מהצד האחר.

דודי שרם, בעלים משותף, עוסק בקולינריה כבר כשלושים שנה. הוא גם בעל מסעדת BAMBOO בראשון:


למה דווקא בראשון?
בשנים האחרונות עברה ראשון לציון מהפכה והפכה לממלכה קולינרית מובילה בישראל. הקהל המקומי ואוהבי קולינריה מרחבי הארץ, אוהבים לצאת ולבלות בעיר ואינם מפחדים להעז ולהתנסות בטעמים חדשים ולא שגרתיים. את EAST הקמנו מתוך ראיה של הפוטנציאל הגדול של העיר ומתוך האהבה למטבח התאילנדי האותנטי.

מטבח אסייתי לא קולע ליותר קהל?
מסעדות אסיאתיות רבות יש בארץ. אבל מה זה אסיאתי? זה כמו ברווז שהולך, שוחה וגם עף אבל שום דבר הוא לא עושה כמו שצריך. בעצם אין כזה דבר מסעדות אסייתיות. יש מסעדות הודיות, קוריאניות, וייאטנמיות, ולכל אחת טעמים אחרים. בעיני, המטבח התאילנדי הטעים ביותר. אני מציע מנות תאילנדיות מקוריות שחלקן לא מוכרות בישראל, מחבלי ארץ שונים בתאילנד.


הנודלס התאילנדי

כשביקרתי באחד מכפרי הדייגים בתאילנד, גיליתי סוג חדש של נודלס שלא היכרתי. החלטתי להביא אותו לארץ ולייצר באופן ידני ומסורתי, מקמח, ביצים וכורכום. כשהתחלנו להכין את הנודלס באופן ידני, ראינו שאנשים אוהבים אותו, והבנתי שיש פה קהל שרוצה אוכל מעניין ומיוחד יותר. אפשר להסתכל על תהליך הכנת הנודלס במטבח השקוף שלנו.

מי בנה את התפריט?
השף התאילנדי, טאפ, שכבר בנה תפריטים בכמה מסעדות שף מובילות בבנגקוק. אל טאפ חבר השף הישראלי ליאון אלקלעי, אשר חיבר בין המנות התאילנדיות לחך הישראלי.

בתפריט מבחר ירקות טריים וצלויים, בשרים המיושנים במקום, עוף בקר ודגים טריים. כל אלו במגוון שיטות הכנה מהמטבח התאילנדי לסוגיו. במסעדה משתמשים בחומרי גלם עונתיים טריים ואיכותיים.

והמחירים?
אנחנו זולים בכ-20% מהסביבה. המנות מגוונות ועשירות, במחירים נוחים ונגישים. כמו כן, יש עסקיות במהלך היום, תפריט מיוחד לטבעונים וגם תפריט ילדים.

העיצוב
החלל הנעים והמזמין, תוכנן על ידי האדריכל ג'וש חפץ, החתום על פרוייקטים כמו מסעדת סוהו, ומסעדת שלוותה התל אביבית. במקום מתחם שולחנות וספות ובר ישיבה גדול.

 

התפריט

הוא רחב מאוד, ומכיל מעל 40 מנות, בחלוקה לקטגוריות לפי חומר גלם עיקרי (בקר, עוף- 49-52 ש"ח למנה, כולל תוספת, דגים, 59) וכן מנות תאילנדיות קלאסיות כמו סום טאם - סלט פפאיה, לאפ גאי - סלט עוף קצוץ, ומרקים כמו מרק טום יאם (32 ₪). כדי לשמור על האותנטיות המסעדה, היא אינה כשרה. יש גם מנות טבעוניות (39-44 ש"ח למנה).

קינוח תאילנדי טעים במיוחד היה טפיוקה, פירות וקוקוס. במהלך הארוחה הוגש תה עדין במתיקות ומרענן את הפה לקראת טעימת המנה הבאה.

לסיכום אפשר לומר שטעמו של האוכל התאילנדי שלא כל כך הכרתי, מצא חן בעיני. מה שטוב, שניתן לשלוט במידת החריפות ומי שאוהב פחות חריף, עדיין יכול ליהנות מהמנות.

 

east - אוכל תאילנדי אותנטי מול קניון הזהב

סחרוב 26, ראשון לציון - מול קניון הזהב

טלפון 03-5222550. 
שעות פתיחה: ימים א' עד ה' בין השעות 12:00 ועד 00:00


קרדיט: חנה דרורי קשי

קרדיט צילום : אפיק גבאי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה