הפועל ראשון לציון זכתה באליפות המדינה בכדוריד



הפועל ראשל"צ הוכתרה לאלופת המדינה בכדוריד, לאחר שניצחה 31:33 את מכבי ראשל"צ וסגרה 1:3 בסדרת הגמר-יד. גם הפעם, כמו בשני הניצחונות הראשונים שלה בסדרה, היא גברה בחוץ על יריבתה, וכמו באליפות האחרונה של האדומים, לפני שנתיים, גם הפעם הם חגגו בבית מכבי.

עידן מימון, שלפני פתיחת העונה הכריז כי זו תהיה עונתו האחרונה, טרם החליט בוודאות אם יפרוש בסיומה, אבל אין ספק שאם זו תהיה החלטתו אין יותר טוב מלפרוש עם גביע המדינה והאליפות ביד. זה היה גם הדאבל ה-11 של מועדון הכדוריד מהעוטר ביותר בישראל (והראשון מאז 2001), והאליפות ה-17 של האדומים.

עבור מימון זוהי אליפות מספר 14, וכפי שהוא סיכם בסיום: "אין יותר מתוק מלפרוש עם דאבל, אבל מבחינת היכולת שהצגתי העונה אני מאמין שיש לי עוד מה לתרום. נעבור את החג, אשב עם המשפחה ועם האגודה, שהיא המשפחה השנייה שלי, ואחליט. הדאבל הזה היה מאמץ אדיר של הקבוצה שלנו, כי סיימנו את העונה במקום השלישי בליגה ולא היתה לנו סדרת חצי גמר פשוטה מול רמת השרון. הדאבל הזה הוא אחד המתוקים שלי".

מאמן האלופה, סער פרנקל, התרגש בסיום והזיל דמעה, כמו לאחר כל תואר שבו הוא זכה עם קבוצתו בשנים האחרונות, ואמר: "כבר במחנה האימונים שלנו בסרביה הרגשתי שזו הולכת להיות עונה גדולה שלנו. ראיתי את מוסר העבודה של השחקנים וידעתי שזה יקרה. אני רוצה לפרגן מכל הלב למכבי ראשל"צ, שאף אחד לא ספר אותה מתחילת העונה וידעה להגיע לגמר יד ולתת לנו פייט גדול".

עידן מימון, יחליט בתום החג אם לפרוש

ואכן, מכבי ראשל"צ, שסיימה את העונה במקום הראשון בטבלה ואף הדיחה את האלופה היוצאת מכבי ת"א בחצי הגמר, פתחה את העונה עם פירוק נכסיה, אבל המאמן ג'ו מתתיה, בעונתו הראשונה אי פעם על הקווים, ידע להביא את קבוצתו לשיא הגדול ביותר מבחינתה, במרחק נגיעה משני התארים. עם זאת, זוהי הפעם הראשונה מאז 2009 שמכבי ראשל"צ סוגרת עונה ללא תואר משמעותי.

"זה כמובן לא מנחם אותי, כי אני מאוד עצוב, אבל באותה מידה אני גאה בשחקנים שלי", אמר מתתיה בסיום והוסיף: "במבחן התוצאה נכשלנו ואני מסיים את העונה בתחושת החמצה, אבל צריך לפרגן להפועל ראשל"צ. הם הראו איזו קבוצה גדולה יש להם, כי לנצח אותנו שלוש פעמים בבית זה לא פשוט".

מהלך המשחק:

יוליאן סטראט, שוער מכבי, פתח את המשחק עם ארבע עצירות רצופות, והצהובים ייצרו מומנטום שהעלה אותם ל-3:6 בדקה העשירית. הפועל, שנראתה מאוד מבולבלת עד אז, התארגנה מחדש, ובעזרת איבודי כדור של מכבי ושתי הרחקות לשתי דקות של יואב נאמן (השנייה מטעות שטותית), חזרה ל-9:9 (דקה 20) ועלתה ליתרון ראשון במשחק דקה לאחר מכן - 9:10.

ההגנה של האדומים התייצבה, ומימון העלה אותם ל- 11:13 בדקה ה-25. הצהובים איבדו מהכוחות, והמחצית הראשונה הסתיימה ב-13:16 לטובת הפועל, כולל חמישה שערים למימון.

המגמה המשיכה במחצית השנייה, ולמרות שמכבי חזרה עד 17:16 האדומים שוב הראו עליונות בסגל ועלו מיד ל-19:22 בדקה ה-43. על כל שער מצמק של מכבי, הפועל השיבה כפליים, עם עליונות בהתקפות המתפרצות וניצול מצבים מקסימלי שהביא אותה ליתרון מבטיח של 21:25 בדקה ה-45. מכבי המשיכה לרדוף אחרי הפועל, ומי אם לא מילוראד קריבוקאפיץ' צימק ל-27:25 (49) בשערו ה-11 במשחק, אבל איבוד כדור שלו מיד לאחר מכן תורגם לשערו העשירי של מריאן פיליפ במשחק (נבחר ל-MVP של הסדרה) והפועל עלתה ל-25:28. למעשה, מאז הדקה ה-21 לא איבדו האדומים את היתרון שלהם במשחק ורק הגדילו אותו יותר ויותר.

מכבי, שנאלצה לרדוף אחרי יריבתה מהדקה המדוברת, נראתה יותר ויותר חסרת אונים וכוחות. גם כשהיתה לה הזדמנות לצמצם את הפער, ניב פישלוביץ' עצר את טל גרא באחד על אחד ולמעשה הוציא את הרוח האחרונה מהמפרשים הצהובים. בסיום 31:33 להפועל, שכאמור זוכה באליפות ה-17 של המועדון ובדאבל ה-11 והראשון מאז עונת 2001.

הבקיעו למכבי: קריבוקאפיץ' 12, עמית סטלמן ודבור טאסקוביץ' 4 כ"א, עומר גרא ונאמן 3 כ"א, טל גרא ואמיר לנגליב 2 כ"א, גל אברהם 1.

הבקיעו להפועל: פיליפ מריאן 10, מימון 6, שי הרשקוביץ וירמי סידי 5 כ"א, דשקו מרוולייביץ' 4, סשה צ'ודונובסקי, עוז חממי ויובל גררה 1 כ"א.
קרדיט: לימור שפיגל "ישראל היום"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה