ראשון לציון מקום ראשון בארץ בשילוב התקשוב במערכת החינוך



ראשון לציון היא הרשות המצטיינת בשילוב התקשוב בהוראה. בכנס ארצי למצטייני תקשוב בחינוך תשע"ה אשר עמד בסימן מצוינות ויצירתיות בשילוב התקשוב בהוראה ובלמידה – קטפה ראשון לציון את המקום הראשון בקטגוריית רשויות מקומיות וזכתה בתואר: "רשות מצטיינת בשילוב התקשוב בתכנית התאמת מערכת החינוך למאה ה-21".

 כנס מצטייני התקשוב התקיים בשבוע שעבר במרכז הבמה שבגני תקווה. הפרס הוענק על ידי מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך. עלו לבמה לקבל את הפרס סגן וממלא מקום ראש העירייה מר מוטי עג'מי, ראש מנהל חינוך ד"ר שוש נחום, ומנהל מערכות המחשוב והתקשוב העירוני איציק כרמלי.

במסגרת מדיניות העירייה להצעיד את מערכת החינוך למאה ה-21, מובילים בעירייה הטמעה של תכנית אב לתקשוב מערכת החינוך - שילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים בהוראה. עלות התכנית עומדת על 25 מיליון ₪ ומטרתה להטמיע עקרונות של למידה מתוקשבת ומקוונת בכל בתי הספר בעיר. התכנית כוללת אספקת ציוד מתקדם וחדשני, כגון, מקרן בכל כיתה ומחשבים ניידים לכל המורים, ולצד זאת, הכנת תכניות לימוד מתוקשבות והכשרת מורים להוראה בסביבה דיגיטלית.

במינהל החינוך מדגישים כי התלמידים של היום חיים בסביבה דיגיטלית וזקוקים לכישורים הנדרשים לצורך למידה בעידן של ידע. ההוראה המתוקשבת משולבת בכל מערכת החינוך בעיר ראשון לציון, החל מ"גוגלה" בכל גני החובה – תוכנה ידידותית לילדים לחיפוש מידע באינטרנט באופן בטוח, דרך עמדות מחשב בכל מרחב לימודי וכיתת לימוד, מחשב נייד למורים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, וכלה בתכניות לימודים המותאמות ללמידה בעידן המידע - בגרויות מתוקשבות, תכנים מתקדמים, אקדמיה ברשת ועוד.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, בירך את מינהל החינוך ואת יחידת התקשוב העירונית על ההישג ואמר: "התפקיד שלנו הוא להכין את הילדים שלנו לחיים במאה ה-21. היום כל המידע מונח להם בכף היד ונגיש בלחיצת כפתור, ולכן אנחנו חייבים להתאים את מערכת החינוך לעידן בו אנו חיים. התחלנו בפרויקט שאפתני שמהווה נדבך מרכזי בחזונה של ראשון לציון כעיר דיגיטלית, מתקדמת ומובילה ואני שמח שהוא כבר משנה את פניה של מערכת החינוך שלנו. אני רואה את תקשוב החינוך כאחד המנופים המשמעותיים להצבת החינוך בראשון לציון בחזית המפה החינוכית בישראל".

ראש מינהל חינוך, ד"ר שוש נחום: "כוחה של התכנית לתקשוב מערכת החינוך העירונית טמון בהכרה וברצון של כל השותפים לקדם פדגוגיה המותאמת לטכנולוגיות המאה ה-21, מתוך הבנה כי זוהי הפלטפורמה שתאפשר את המשך קידומה של מערכת החינוך העירונית לחדשנות, יצירתיות, חשיבה מקורית, איכות ומצוינות".

איציק כרמלי, מנהל מערכות מחשוב ומנהל התקשוב העירוני: "שיתוף הפעולה בין מינהל החינוך לתקשוב העירוני איפשר הקמת תשתיות תומכות פדגוגיה מהמתקדמות בארץ ובעולם הכוללות אינטרנט מהיר עד לקצבים של 1.5G לבית ספר, אינטרנט אלחוטי מהיר, מנוהל ובטוח, ושיפור כלל התשתיות ואמצעי הקצה הנייחים והניידים בכלל מוסדות החינוך".

קרדיט צילום: אבי קקון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה