תערוכת כלבים בינלאומית השבת



850 כלבים גזעיים מכ – 180 מיני גזעים ישתתפו בתערוכת הכלבים הבינלאומית של ההתאחדות הישראלית לכלבנות שתיערך ב-16.5.15 בכפר הנוער כנות, אליה יגיעו אלפי מבקרים מכל הארץ. בין הבעלים לכלביהם צפים המון סיפורים כמו סיפורו של הילד עידן מזרחי ז"ל.

בהפנינג זה לכל המשפחה יהיו מופעי ספורט ואילוף כלבני, מתחם זוחלים, מופע רעיית כבשים ע"י כלבים, מתחם מתנפחים ופינות חי.

הכלבים בתערוכה יישפטו על פי קריטריונים שונים כשלכל גזע של כלב יש את התקן שלו,(מראה כללי של כלב, פרווה, אופי, התנהגות) שלמעשה הכלב העומד בקריטריונים הנ"ל מקבל את הציון הגבוה ביותר, כשבסופו של יום מנצחי הגזעים יתחרו על התואר כוכב התערוכה . מטרת ההתאחדות הישראלית לכלבנות לקדם את הגידול המבוקר והבריא ואת אהבת הכלב וטיפוחו במרחב החברתי בישראל. בתערוכה ילקחו חלק מגדלי כלבים בארץ ומהעולם. וכן צוות שופטים מקצועי בינלאומי .

850 כלבים מכ-180 גזעים שונים יתחרו על התואר "כוכב התערוכה". בין הגזעים שיוצגו: כלבי רועים, כלבים זעירים, כלבי רוח, כלבי ציד, מזחלות ועוד. כל הכלבים מוצגים ע"י בעליהם ומתחרים בזירות המתאימות, מהקטן ביותר, שהוא הצ'יוואווה במשקל של חצי ק"ג, ועד הדני הענק שמגיע ל-90 ק"ג. צפויה גם הגעתם של כמה עשרות כלבים מחו"ל שיגיעו יחד עם בעליהם על מנת להתמודד על התארים.

אחד הסיפורים המעניינים והבולטים בקשר בין האדם והכלב הוא סיפורו של הילד עידן מזרחי ז"ל, שחלה בסרטן ובגיל צעיר מאוד התמודד עם כריתת יד וכתף. החלום שלו היה לקבל כלב, בהתייעצות עם המשפחה הוחלט על כלב ללא נשירת שיער ללא ריח גוף ,בגלל מצבו הבריאותי ולכן המשפחה הגיעה לדורית שמגדלת את זן הקיירן טרייר.
 

משפחתו של עידן ביקשה כלב בהיר ובלונדיני בגלל המרה השחורה בה היו מצויים. באותה עת המליטה כלבה מסוג זה 6 גורים כולם בלונדיניים. דורית שמרה גור אחד כזה עבורם כשיגיע לגיל מסירה, בתקווה לשמח את בנם.בינתיים מצבו של עידן החמיר והוא הוטס לארצות הברית וחזר לארץ. הוא מאוד אהב משחק שש-בש ובמהלך משחק כזה עם דודו שמעון הוא נפטר, כך במהלך המשחק.

עידן לא זכה לגדל את הכלב שכל כך רצה, אולם למרבה ההפתעה בתום השבעה התפרסמה כתבה על עידן בעיתון מקומי ברמת גן ובדף הצמוד לו בעיתון התפרסמה כתבת עמוד על גזע הקיירן טרייר. המשפחה החליטה שזה אות עבורם לפתוח דף חדש ,הם לקחו איתם את הדודים והגיעו לדורית המגדלת את הגזע ולקחו איתם כלב אחד להם שנקרא "שש-בש" וכלב נוסף לדוד שמעון ושמו "רוקו", שלימים הפך להיות אלוף אירופה..

בהמשך דור, בן הדוד של עידן ,התאהב בעולם הכלבנות והחל את דרכו בהצגת כלבים והשתתף בליגת הנוהג הצעיר של ההתאחדות הישראלית לכלבנות. כשבגר הפך להיות נציג מקצועי ומגדל מקצועי של גזע קריין טרייר ואף הציג כלבים באליפויות אירופה ואליפויות עולמיות.

סיפור זה מהווה חלק מהעולם הכלבני בו תוכלו להיות שותפים ביום זה."כל בן אנוש חייב ללמוד את היקום מחדש. כל גור כלבים נושא את היקום בתוכו. בני האדם מחצינים את חוכמתם - היא אצורה במוזיאונים, בספריות, אצל המלומדים. חכמת הכלב בדמו ובעצמותיו היא מצויה." דונלד מקיד


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה