מחשב נייד לכל מורה



במסגרת התוכנית יקבלו מורי בתי הספר היסודיים בעיר ראשון לציון מחשבים ניידים במטרה להעצים את המורים ואת החינוך בישראל.

ביום שני 4.5.15 הצטרפו מורי בתי הספר היסודיים בעיר ראשון לציון  יסוד המעלה, רננים, מעלה שמעוני, כרמים, עדיני, נווה דקלים, הדרים, שקמה, אביבים, בן גוריון/נחלת יהודה וארזים לתכנית "מחשב נייד לכל מורה " בעיר ראשון לציון  בטקס חגיגי בנוכחות, אורי בן - ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה, שלמה ישי, מנכ"ל הקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים רון כהן, מנהל שיווק ומכירות בנק מסד, עזרא מועלם, מנהל סניף בנק מסד ראשל"צ, ד"ר שוש נחום, ר' מנהל חינוך, איציק כרמלי, מנהל התקשוב העירוני,  ג'ני גראייפר, אחראית פרויקט מחשוב בתי הספר, ניצנית ישראלי, מתאמת תקשוב עירוני, רונית נחמיה מפקחת תקשוב ארצית, אורית טאטי, מפקחת תקשוב מחוז מרכז, , ויקי ניצן, מפקחת בתי הספר משרד החינוך, קאמי כהן, מנהלת אגף חינוך יסודי,  ליאורה אורינגר, יו"ר סניף הסתדרות המורים ראשון לציון, צחייק אברהם, סגן יו"ר סניף הסתדרות המורים ראשון לציון ואחרי מגזר דתי,איתן ברזילי, יהודית לויסון וצביה אלבגלי, תקשוב המאה ה - 21.

תכנית "מחשב נייד לכל מורה" של קרן אתנה חילקה עד היום מחשבים ניידים לקרוב ל – 11,000 מורים  וגננות  ב –  928 בתי ספר וגני ילדים ב -430 ישובים בערים ובמועצות האזוריות, יחד עם קורסי הכשרה מקצועיים,.מורי בתי הספר היסודיים מצטרפים למורי חטיבות הביניים בעיר שכבר נמצאים בתכנית ונהנים מהצלחה.

במסגרת התוכנית תקבל כל מורה, שתצטרף לתכנית, מחשב נייד בשילוב הדרכה מקצועית של 120 שעות אשר יקנו לה כלים להפוך את סביבת הלמידה למתקדמת יותר ויהפכו את המורה למקור ידע בלתי נלאה בתחומה.

הכנסת התכנית בעיר ראשון לציון התאפשרה בזכות תרומתם של הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, המגבית המאוחדת לישראל, קרן אתנה, בנק מסד הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים ושותפיה האחרים לתוכנית ועיריית ראשון לציון

אורי בן-ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה ציין כי "ניתן לראות את השפעת השימוש במחשבים על איכות ההוראה והלימוד בכיתות אשר משתתפות בפרויקט מחשב לכל מורה. אני מברך את ראש העיר על הצטרפות העיר הרביעית בגודלה בישראל לתכנית ועל ההבנה שלו את החשיבות בהענקת מחשבים ניידים למורים, לפני הכול".

דב צור, ראש עיריית ראשון לציון :  "מתפקידנו להעמיד לרשות צוות ההוראה והתלמידים את סביבת הלימודים הטובה ביותר. אני משוכנע כי חבילות המחשוב למורים לצד רישות בתי הספר בתשתית מתקדמת ותוכנית לימודים מותאמת, מעצימה את המורים ובכך תורמת באופן ישיר להישגי התלמידים. אנו בעיריית ראשון לציון נמשיך לצייד את בתי הספר וצוותי ההוראה במיטב הטכנולוגיה. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לשותפים בתוכנית המאפשרים את פעילות הפרויקט החינוכי החשוב הזה".

יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים: " המורים הפכו את המחשבים לכלי העבודה הראשון שלהם, שפת העתיד טמונה בטכנולוגיות המתפתחות. המחשב הנייד הוא כלי עזר חיוני והוא הופך את המורה למקצועי יותר, מעודכן יותר, מחובר ומוערך יותר."

לא בכדי נבחרו המורים לשמש חוד החנית במבצע ארצי רחב היקף, הסתדרות המורים לקחה על עצמה ליצור שוויון הזדמנויות לכל ילד ולכל מורה."

יעקב שורי, מנכ"ל בנק מסד: "בנק-מסד, כבנק של המורים, חש אחריות מיוחדת לתרום לקידום מעמדם של המורות והמורים בישראל. אנחנו גאים שבאמצעות חסות זו יזכו עוד מאות מורים להצטייד במחשב אישי נייד ובהשתלמות מקצועית מקיפה שתסייע בשדרוג יכולותיהם המקצועיות".

 אודות קרן אתנה:

קרן אתנה הוקמה בשנת 2006 כארגון ללא כוונת רווח במטרה להעצים את המורים בישראל ולהעניק להם כלים להעצמה אישית, תוך קידום מעמדם. הקרן הוקמה על ידי מספר אנשי עסקים בהובלת אורי בן -  ארי (מנכ"ל יו.בי.איי ונצ'רס ולשעבר סגן נשיא בכיר בחברת נס טכנולוגיות).

תכנית הליבה של הקרן היא תכנית "מחשב נייד לכל מורה" להעצמת המורים. התכנית הוקמה תחת חסות משרד ראש הממשלה ובשותפות הדוקה עם הסתדרות המורים, משרד החינוך ובנק מסד.

במסגרת התוכנית, מחלקת קרן אתנה, ביחד עם הסתדרות המורים ובנק מסד מחשבים ניידים למורים בבתי ספר יסודיים, לצד קורסי הדרכה בהיקף של 120 שעות, הכוללים ידע בסיסי בהפעלת המחשב וכן הדרכה בנושאי מיומנויות דיגיטליות, שילוב מחשב בהוראה פרונטלית, שימוש במידע נגיש באינטרנט ועוד. ההדרכה נעשית ע"י מדריכי משרד החינוך. מבדיקת נתוני שביעות רצון המורים המשתתפים בתוכנית, עולה כי חלה עלייה משמעותית ברמת הקשב בכיתות ובהעשרת המורים במקורות מידע חדשים בסביבה מתוקשבת וביכולת הקנייתם לתלמידים.

התכנית הפכה לסיפור הצלחה וכיום נהנים כבר קרוב ל – 11,000 מורים וגננות  ב 928 בתי ספר וגנים  ב- 430 יישובים, ומעל – 300,000 תלמידים, מהשיפור ברמת הלימודים בזכות תכנית "מחשב נייד לכל מורה". 60 ערים ומועצות אזוריות נוספות ממתינות לתרומות כדי להכניס את התכנית לבתי הספר שלהם ולהעצים את המורים

קרן אתנה שמה לה למטרה כי כל מורה וגננת במדינת ישראל תצויד במחשב נייד, בשילוב הדרכה מקצועית של 120 שעות לכל מורה אשר יקנו לו כלים להעצמתו כמורה מתקדם, מתוקשב ובעל כלים מקצועיים להתמודד עם מהפכת המידע ועם השינויים בתפקידו של המורה מ"מקור ידע" ל"מנטור".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה