חוגגים יום עצמאות בראשון לציון - כל הבמות והמופעים



עם תום אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, תלבש העיר ראשון לציון חג ותחגוג את יום העצמאות ה-67 למדינת ישראל. בהתאם למדיניות ראש עיריית לציון , דב צור, אירועי החג יתקיימו בשמונה במות ברחבי העיר- גן המושבה, בית העם, הרובע, פארק הזיכרון, נאות שקמה, שיכון המזרח, רמת אליהו ונווה חוף.

כארבעים הופעות של להקות, זמרים ורקדנים שונים יופיעו במהלך הערב. כאשר האמנים המובילים יהיו שלומי שבת ודודו טסה בגן המושבה, יואב יצחק בפארק הזיכרון, עילי בוטנר וילדי החוץ בנאות שקמה, רון שובל ברמת אליהו, רועי סנדלר בנווה חוף ודקלון בשיכון המזרח. בעקבות ההצלחה בשנה שעברה, תפעל גם השנה הבמה במתחם הרובע, המיועדת לכל המשפחה ובה יופיעו צ'יקולולו, קופיקו ובאגיס. גם הזיקוקים הוקדמו בחצי שעה כדי שכל הילדים יוכלו ליהנות ממה שמסמל יותר מכל את חגיגות יום העצמאות. בנוסף, לראשונה, יתקיים בחוף 4X4 מרתון ריקודי עם עד הבוקר עם מוטי מנחם, הכניסה חופשית.

עיריית ראשון לציון פעלה כבכל שנה לתפאורה מוארת וצבעונית לאווירת החג, כאשר לאורך רחוב הרצל יותקן מפל תאורה מדהים של 600 מטרים של נורות לד כחולות. ברחוב רוטשילד המחבר את רחובות ז'בוטינסקי והרצל הותקנו אלמנטים בצורות מעוגלות עליהם נורות לד צבעוניות. בגן העיר הותקנו דגלים מוארים, רשתות תאורה ואלמנטים נוספים לאורך שדרות העצים. במדשאות  הותקנו פסי אור מיוחדים בעלי תאורת לד מתחלפת.

העירייה הוסיפה והציבה דגלים בשכונות קרית ראשון, שיכון מזרח, נווה חוף, רמת אליהו, נחלת יהודה וכמובן סמוך לבית העלמין הצבאי. יש לציין כי במהלך העבודות המשיך אגף החשמל בעירייה בתחזוקה השוטפת של התאורה העירונית ושלטי העיר.

יום למחרת יפתח מוזיאון ראשון לציון את שעריו בין השעות 10:00 ל-14:00. במקום יתקיימו סיורים מודרכים, חזיון אור קולי בבאר המושבה ואירוע הצדעה לוותיקי ההגנה. כמו כן יוצגו שתי תערוכות חדשות- "האמיני יום יבוא" על ה"הגנה" בראשון לציון ו"ראשונים לדגל" על ראשון לציון יוצרת את דגל הלאום ב-1885. המוזאון פתוח ללא תשלום בחסות ובתמיכת משרד ראש הממשלה המועצה לשימור אתרים ומשרד התרבות.

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר? לחצו כאן  ותנו לייק לדף הפייסבוק שלנו

ראש העירייה, דב צור, אמר: "אני מזמין את כל התושבים לחגוג את יום הולדתה של מדינתנו וליהנות מההיצע התרבותי הנרחב של חגיגות יום העצמאות בעיר".

ביוזמת מחזיקת תיק התרבות, חברת המועצה, קרן דנה, תנגיש העירייה את במות המופעים לאנשים בעלי מוגבלות פיזית וכן תקצה אזור בטוח לטובתם. לשם כך יש לתאם מראש עם אגף ההפקות בחברה העירונית "המופעים יתאימו לכלל הציבור, מופעים מגוונים לכל הגילאים בפריסה עירונית. אני שמחה שלאור ההצלחה בשנה שעברה גם השנה תהיה במת משפחות ברובע שבה הזיקוקים יהיו בשעה מוקדמת ויהיה מסך ענק לצפייה נוחה יותר. חג עצמאות שמח".

מנכ"ל החברה לתרבות, ספורט ונופש, המפיקה את האירועים, אלי פולק: "כבכל שנה, גם השנה דאגה החברה העירונית להקים שמונה במות מלאות שמחה ותוכן עם מיטב האמנים, להקות מחול וזמר, והעיקר מפגן זיקוקי דינור. תודתנו למשטרת ישראל, כוחות הביטחון והחברה לביטחון על אבטחת מאות אלפי החוגגים. מכאן נבקש סבלנות החוגגים לקיום בדיקות מחויבות לערב זה".

גם בחברה לביטחון וסדר ציבורי נערכים לקראת אירועי יום העצמאות, בשיתוף עם משטרת ישראל. מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני: "החברה לביטחון נערכה לכל החגיגות ותעשה הכל על מנת שהחוגגים ייהנו בצורה נוחה ובטוחה. אנו מבקשים מהציבור הרחב להיות ערני לחפצים חשודים, ובמידה וקיים חשש – לא להסס להפנות את תשומת ליבם של השוטרים והפקחים". נחמני מדגיש, כי החברה נערכה גם השנה לטפל במקרים של ונדליזם והקמות רעש בשעות הלילה המאוחרות, לאחר החגיגות. "בשעות הלילה המאוחרות נפרוש פקחים בגינות הציבוריות על מנת למנוע מטרדי רעש ושתיית אלכוהול בגינות".

תמונות יום העצמאות בראשון לציון משנה שעברה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה