"צוחק מי שצוחק ראשון" ע"ש ספי ריבלין ז"ל



פסטיבל הקומדיה וההומור הראשון, בראשון לציון בין התאריכים 5-7 במרץ הקרוב 2015

פסטיבל הקומדיה וההומור הממוסד הראשון בישראל "צוחק מי שצוחק ראשון" ייערך לראשונה בחג פורים, בין התאריכים 5-7 במרץ הקרוב 2015 במספר נקודות מרכזיות ברחבי העיר ראשון לציון.

הפסטיבל מיועד לכל המשפחה והוא צפוי להעניק לתושבים אתנחתא קומית משגרת היום יום שתשלב מפגש בין אסקפיזם איכותי, תרבות עשירה, קומדיות תיאטרליות ובימתיות, איחוד הרכבי בידור מוכרים ומופעים ותכנים מעולם הקומדיה וההומור.



הפסטיבל מציין שנה לפטירתו של ספי ריבלין ז"ל (דצמבר 2013) שהיה בן העיר ולימים חבר מועצה ואף זכה בתואר יקיר העיר ראשון לציון. ספי הינו סמל ומודל לרבים משחקני ובדרני ישראל ולכן הוחלט כי יקבל הבדרן את הכבוד הראוי לו. ספי הוא דמות המזוהה עם הומור, צחוק, נונסנס וקומדיה במגוון תפקידים ודמויות אותם גילם על הבמה, בתיאטרון, בהצגות בידור, במופעים, בטלוויזיה ובקולנוע. על דמויותיו של ספי גדל דור שלם של קהל משנות ה- 70 עם תחילת ימי הטלוויזיה בערוץ הראשון בתוכנית הדגל בצוות "ניקוי ראש", דרך פינות משעשעות בתוכנית "זהו זה" המיתולוגית, דמותו של פיסטוק הנצחי בסדרות הילדים ועד סדרות בידור שהוביל בהצלחה כמו מוצ"ש, איצ'ה ועוד.
 


הפסטיבל יפתח בטקס רשמי וקצר שיפתח ערב חגיגי של קומדיה ישראלית של תאטרון רפרטוארי. בטקס יוצג פועלו של ספי והזיקה לראשון לציון ולעולם הבידור הישראלי. בערב זה תעלה על בימת היכל התרבות הצגה של תאטרון הקאמרי "תעלת בלאומילך" מאת אפרים קישון בעיבוד חדש של גורי אלפי ואלי ביז'אווי וזאת במסגרת אירועי הפסטיבל.

כמו כן, תוצג יוזמה חדשה ומבורכת בה תתקיים במסגרת הפסטיבל תחרות בין דור ההמשך של הסטודנטים בבתי הספר למשחק ברחבי הארץ אשר יציגו "מונולוג קומי" מיוחד לצוות שופטים מקצועי בראשות הבמאי משה קפטן. לזוכה תוענק מלגת לימודים על שמו של ספי ריבלין ע"י ראש העירייה מר דב צור ונציג משפחת ריבלין.
 

התחרות תתקיים במספר שלבים עד שלב הגמר שיערך בימי הפסטיבל. במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו ברחבי העיר מופעי חוצות לילדים ולכל המשפחה. המופעים יהיו פתוחים לקהל הרחב במסגרת שבוע פורים בעיר במספר מוקדים עם כוכבי הילדים ביניהם: יובל המבולבל, אליאנה תדהר, שי ורועי, כח הקצב, הבאגיס והופ. עוד בחגיגה דוכנים, מתקני משחקים, פרפראות חג ועוד.

בהיכל התרבות העירוני ובאולמות השונים יוצגו מופעי בידור, סטנד-אפ ומופעי איחוד להרכבים ואומנים ממיטב הקומדיה הישראלית. בין האומנים המשתתפים ייקחו חלק: ישראל קטורזה, עדי אשכנזי, גורי אלפי, גרייניק ואלתרמן-ילדים סורגים 2, רותם אבוהב, אנסמבל ציפורלה ועוד..

אטרקציה נוספת ובלעדית לפסטיבל תתקיים במשך 42 שעות של מרתון סטנד אפ של איש אחד ! קובי מימון ינסה לשבור שיא גינס-עולמי בו הוא מופיע ברצף מעל 42 שעות ונכנס לספר השיאים הרשמי של גינס.

ראש עיריית ראשל"צ מר דב צור: "בחרנו להנציח את זכרו של ספי ריבלין בפסטיבל שיעלה חיוך על פניהם של תושבי העיר והמבקרים בה. ספי היה איש מצחיק מאוד , ידיד אישי שלי, חבר מועצה ואזרח מעורב ואכפתי. כל חייו תרם לעיר הולדתו ולתרבות הישראלית. הפסטיבל הזה, שכל כולו צחוק והומור ישראלי, כאן בעיר ראשון לציון, מבטא ומסמל את אישיותו הגדולה של ספי ואת החיבור שלו לעיר. אנחנו גאים לייסד פסטיבל זה ומזמינים את כל תושבי העיר ואזרחי המדינה שרוצים קצת לצחוק בימים טרופים אלו להגיע ולקחת חלק בפסטיבל".

פורים : 5-7 במרץ 2015 בראשון לציון.
כרטיסים בקופות ההיכל: 03-9488665 ובמשרדי הכרטיסים: 03-9666141
להזמנות באינטרנט: www.hakartis.co.il 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה