תלמידי בית הספר היסודי נווה עו״ז- "עושים כבוד לעברית"



התלמידים חגגו את יום הולדתו של מחייה השפה העברית, אליעזר בן יהודה, בחידון "השפה העברית" ועסק בניבים וביטויים, מילים נרדפות, מילים בסלנג ואף במליצה

שבוע השפה עברית בבית הספר היסודי נווה עו״ז. תלמידי בית הספר ציינו את יום הולדתו של ה-158 של מחייה השפה העברית, אליעזר בן יהודה בחגיגה המונית עם צוות ההוראה וההורים כאשר אירוע השיא היה חידון "השפה העברית" שנערך השבוע בבית הספר לתלמידי כיתות ב' עד ו'. החידון התקיים לאחר שבמשך שבועיים למדו התלמידים את החומר לחידון שכלל ניבים וביטויים, מילים נרדפות, מילים בסלנג ואף במליצה. לאחר הסינון נבחרו מכל כיתה שני תלמידים.

החידון היה מותח ולבסוף זכו בחידון נציגי כיתה ד-1 וכיתה ד-2 שצברו את מירב הנקודות. ההורים שהגיעו לראות את ילדיהם מתמודדים "הופתעו" כאשר נתבקשו לענות על שאלת המנהלת- דורית קראדי, שהופנתה אליהם ומי שידע הצביע כמו תלמיד טוב וענה. בסיומו של החידון חולקו תעודות וגביע למנצחים שניתן במשותף לתלמידי שכבת כיתה ד'. המנהלת קראדי אמרה "אומנם חילקנו פרסים אבל הכי חשוב שכל תלמידי בית הספר שהתכוננו למבחני הסינון ואלה שעלו לגמר, גילו בקיאות בשפה העברית, ולמדו עוד רובד ונדבך בשפה העברית הנפלאה". מי שהנחתה את החידון היא רכזת השפה בבית הספר, ורד לזובסקי.

התלמידים חגגו את קבלת הפרסים בעוגות ימי הולדת, שעליהן הוטבע דיוקנו של בן יהודה. הצוות החינוכי התייחס לפועלו של בן-יהודה שייסד את ועד הלשון העברית, ייסד וערך עיתון "הצבי" וכתב העת השקפה, ומחבר מילון בן-יהודה. בנוסף, בן יהודה כתב ספרי לימוד בעברית שבהם לימד בבית ספר היסודי "חביב", שעד היום קיים בעיר, שהוא בית הספר העברי הראשון בישראל. נזכיר כי הפעילות התקיימה במקביל לכנס ראש הממשלה- "לשון ראשון". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה