שגריר הפיליפינים התארח בראשון לציון



שגריר המדינה היחידה באסיה שתמכה בהחלטת האו"ם להקמת מדינת ישראל ביקר באנדרטת "דלתות פתוחות" בגן הזיכרון המוקדשת לעם הפיליפיני והנשיא מנואל קאזון שנרתמו להצלת יהודי גרמניה במהלך השואה * בסוף החודש ישיק השירות הבולאי של דואר ישראל בול חדש עם תמונת האנדרטה

למרות המרחק העצום בין שתי המדינות, ישראל ופיליפינים נחשבות לידידות אמת היסטוריות. הרפובליקה הפיליפינית הייתה המדינה היחידה באסיה שתמכה בהחלטת האו"ם להקמת מדינת ישראל, היא גם הייתה הראשונה באסיה לכונן עם ישראל יחסים דיפלומטיים כבר לפני 56 שנה. בשבוע שעבר התכבדו בעיריית ראשון לציון לארח את שגריר הרפובליקה, נתניאל אימפריאל. 

מלווה באנשי השגרירות, סייר השגריר ברחבי העיר והביע את התרשמותו העמוקה מאתרי התרבות והשכונות החדשות. בנוסף נחשף השגריר להיסטוריה של העם הציוני בביקורו במוזאון העירוני. אולם גולת הכותרת בביקור הייתה כמובן אנדרטת "דלותות פתוחות" בגן בזיכרון שנחנכה ב-2009 והוקדשה לעם הפיליפיני והנשיא מנואל קאזון שנרתמו להצלת יהודי גרמניה בימיה האפלים של השואה. בזכות המעשה הנאצל של הנשיא ניצלו אלפי יהודים מהגורל האכזר שתכנן עבורם המשטר הנאצי. אלה שהצליחו להימלט מהתופת, בסיוע פעיל של הדיפלומטים הפיליפינים באירופה, מצאו מקלט ותמיכה במדינה החדשה. השגריר התרגש מכך שהאנדרטה מצוינת במפות העיר ואמר כי כל משלחת מפיליפינים שמבקרת בישראל, פוקדת גם את האנדרטה בעיר. הביקור נערך ביוזמתם של חבר המועצה, מיכאל רייף ומנהלת קשרי חוץ אנט בן שחר וכן אשר כהן, יועץ לקשרי חוץ בעירייה.


יש לציין כי בסוף החודש ישיקו השירות הבולאי של דואר ישראל וממשלת הפיליפינים בול חדש עם תמונת האנדרטה. האירוע יתקיים כמובן בראשון לציון במעמד ראש העירייה, דב צור.
 
צילום: עידן גרוס 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה