היוזמה שייסדה רחל רבינוביץ' ז"ל- ממשיכה לפעום



מנהלת לשכת רווחה בעיריית ראשון לציון שנפטרה לפני שנתיים נהגה להישאר בעבודה עד מאוחר וליזום פרויקטים קהילתיים מקוריים לטובת המטופלים * משפחתה החליטה להנציח את פועלה דרך פרס העובד הסוציאלי היזם * השנה זכתה בפרס העובדת הסוציאלית תכלת גונר על הפעלת התוכנית "עסק משלך"

לפני כשנתיים, ב-19 בדצמבר 2012, נפטרה מנהלת לשכת הרווחה בעיר, רחל ריבנוביץ' ז"ל לאחר מאבק במחלה קשה. בצל האובדן הגדול בקרב הצוות אותו ניהלה, בצד ההכרה כי רחל המנהלת, המנהיגה, החברה וה"אמא" האוהבת לא תשוב- החליטו עובדות לשכת רווחה מרכז, חברותיה וראש המינהל לשילוב חברתי- לקיים ערב לזכרה ובו יציירו קווים לדמותה  ויתייחדו שוב עם הזיכרונות והסיפורים המרגשים.

כולם זכרו איך רחל נהגה להישאר בעבודה עד מאוחר וליזום פרויקטים קהילתיים מקוריים לטובת המטופלים. היוזמה הזו שהחלה כבר לפני שש שנים לא הסתיימה עם מותה, ההיפך- בעלה של רחל, יעקב רבינוביץ', החליט להנציח את זכרה דרך היוזמה ולהעניק מדי שנה פרס כספי לעובד שימשיך את המורשת שלה ויוביל ליוזמות למען המטופלים. מפעל ההנצחה מסמל את רוחה של רחל רבינוביץ'- עובדת סוציאלית יזמת- אשר פעלה ללא לאות למען האנשים והקהילה.

השנה זכתה בפרס העובדת הסוציאלית- תכלת גונר על הפעלת התוכנית "עסק משלך". מטרת הפרויקט היא לפתח עצמאות כלכלית בקרב נשים מעוטות יכולת באמצעות הקמת עסקים קטנים.

בתוכנית שנמשכת כשנה וחצי משתתפות בכל מחזור 24 נשים הזקוקות להעצמה והכוונה להקמת עסק זעיר כל אחת על פי כישוריה, נטיותיה ויכולותיה. במהלך התוכנית זוכות הנשים לסדנאות העצמה וחיזוק הביטחון האישי, הרצאות בנושאי כלכלה, פיננסים ויזמות, התארגנות לקראת תחילת הפעילות העסקית, הדרכות אישיות ועוד.

הליווי העסקי נמשך כחצי שנה  כאשר בכל חודש מתקיים מפגש מליאה ומפגש בקבוצות קטנות לכל משתתפת. מפגשים אלו הם למעשה מפגשי ייעוץ עסקי ואימון אישי שמטרתם לקדם כל משתתפת לפי צרכי העסק שהיא מנהלת. בתום התהליך מתקיים טקס סיום תוכנית ויחולקו תעודות לבוגרות.

ממלא מקום וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, אמר: "מעבר לתפקיד הניהולי אותו ביצעה בהצלחה, רחל הייתה עובדת סוציאלית בכל רמ"ח איבריה, מקצועית, בעלת יוזמה וחריצות ששימשה אוזן קשבת למטופליה. הפרויקטים  אותם ייסדה הם צוואה עבורנו והם תורמים רבות לפיתוח וקידום יוזמות נפלאות לקהילה."

ראש המינהל לשילוב חברתי, נעמי אחימור, אשר הכירה את עשייתה של רחל שנים רבות סיפרה על רחל שהייתה ממוקדת מטרה והפכה את משרדה לבית ראשון עבורה: "בכל מקום בו נכחה רחל, העלתה חיוך על פני הסובבים אותה, וכך היה גם בימי מחלתה. תמיד הגענו אליה נבוכים, וכמו במטה קסם הסיטה את השיחה אלינו, מתעניינת בנו, בעבודה במשפחתנו. בכל הזדמנות בה אנו מעלים את זכרה, היא ממשיכה לגרום לנו לחייך ולהתגעגע. רחל יזמה וקידמה פרויקטים להעצמת נשים וכך נלחמה על הנשים בתוכנית "עושים עסק".

בעלה של רחל, יעקב רבינוביץ,  סיפר כי לרחל הייתה תשוקה. תשוקה לחיים, תשוקה לעבודה, תשוקה למשפחה, תשוקה לאוכל טוב, תשוקה לטיולים ובכול מעגל בו הייתה, הפיצה את תשוקתה והאופטימיות שהיו חלק בלתי נפרד ממנה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה