פרס שרת התרבות לעיריית ראשון לציון



הוצבה במקום הראשון בקטגוריית הערים הגדולות * "ועדת הפרס התרשמה מפעילות התרבות הענפה והמגוונת בעירכם" נכתב במכתב המבשר על הזכייה * השנה האחרונה הייתה רווית אירועים, רק בהיכל התרבות התקיימו כ-900 אירועים בשנה

משרד התרבות והספורט בישר השבוע לעיריית ראשון לציון על זכייתה בפרס שרת התרבות והספורט. הפרס מוענק על תחום התרבות. ראשון לציון הוצבה במקום הראשון בקטגוריית 14 הערים הגדולות בישראל. "חברי ועדת הפרס, אשר ישבו על המדוכה, התרשמו מאוד מפעילות התרבות הענפה והמגוונת בעירכם" כתבה מנכ"לית משרד התרבות והספורט ויו"ר ועדת הפרס, אורלי פרומן, במכתב המבשר על הזכייה "כולנו תקווה כי פעילות זו תימשך ביתר שאת למען תושביכם. אני יודעת כי ההישג המרשים הוא פרי עבודה מאומצת של אנשים רבים, אני מברכת את כולם ביישר כוח".

שנת 2013 עליה התייחסה ועדת השיפוט, הייתה רווית אירועים ופעילויות אותם ארגנה והפיקה החברה העירונית בראשות אלי פולק, רוב האירועים הוצעו בחינם עבור תושבי העיר ושאר האירועים וההופעות הוצעו בעלות מסובסדת לתושבים. בין האירועים הגדולים המתקיימים כל שנה בעיר- פסטיבל האביב הבינלאומי שציין השנה 15 שנים עם למעלה מ- 150 אמנים, תזמורות, זמרים, זמרות והרכבים בינלאומיים ומקומיים בהפקות ייחודיות ומקוריות. כנס השפה העברית "לשון ראשון" ופסטיבל ראשון שנערך בחול המועד סוכות ובמהלכו התקיימו הופעות של מיטב האומנים. אירועים גדולים נוספים שהתקיימו בשנה האחרונה היו פסטיבל הצילום הבינלאומי שהתקיים ביקב וזימן אליו מאות צלמים מהארץ ומהעולם לסדנאות, ימי עיון ופעילויות מאחורי העדשה לקהל הרחב. חגיגת  ט"ו באב שהתקיימה בשלושה מוקדים שונים בעיר ובמסגרתה הופיעו שלום חנוך, נינט טייב, בועז שרעבי ונוספים באירועים שהיו פתוחים לקהל. מירוץ המוסיקה שבו השתתפו כ-6000 רצים ופסטיבל המים במדרחוב רוטשילד.

בנוסף, התקיימו מאות אירועים שנתיים נוספים הפתוחים לקהל הרחב כמו מסיבות גן ב-18 גנים ציבוריים ברחבי העיר, מסיבות רחוב במתחם הרובע ובמדרחוב רוטשילד, הופעות חיות בכיכר העירייה במוצאי שבת בהן הופיעו עברי לידר, יהודית רביץ, משה פרץ, קובי אפללו, דני סנדרסון וחיים משה. מסיבות חוף לצעירים ולנוער בכל ימי רביעי בחופשת הקיץ, ימי חמישי הססגוניים במדרחוב רוטשילד שהיו מלאים בדוכנים, להטוטנים, פסלים חיים, יריד אומנויות, שוק פרחים, תיאטרון קרקסי ועוד, צעדת השלושה, הפנינג גבעת האירוסים והרשימה עוד ארוכה. רק בהיכל התרבות לבדו, התקיימו כ-900 אירועים בשנה האחרונה.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר עם קבלת הפרס: "ראשון לציון גאה להיות מרכז תרבות, פעילות ופנאי מהמובילות בישראל. בין השירותים שהעירייה מעניקה לתושבים, חשוב לנו לטפח ולהעשיר את פעילות הפנאי לכל המשפחה ללא כל עלות או בעלות מינמלית כאשר העירייה נושאת על עצמה את עיקר העלות. אנו נמשיך להעניק לתושבי העיר את מיטב הפעילויות והאירועים, כי אנו מאמינים שהתרבות היא מרכיב מרכזי באיכות חיי התושבים בעיר".

מחזיקת תיק התרבות בעיר, חברת המועצה קרן דנה, הוסיפה: "אני גאה ושמחה על הפרס . זהו הישג מכובד ומרגש לעיר. זו גאווה גדולה לכל העוסקים במלאכה ולשותפיי מקבלי ההחלטות, ראש העירייה, דב צור, מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן ומנכ"ל החברה העירונית מר אלי פולק. אני מעריכה מאוד ומודה על ההשקעה והעשייה של כלל העובדים בתחום התרבות . אנו נמשיך לקדם ולפתח את תחום התרבות ולהיות העיר המובילה בתחום".

מנכ"ל החברה העירונית, אלי פולק, הוסיף: "ראשון לציון הייתה מאז ומעולם עיר שוחרת תרבות. מצד אחד אנו מציעים אירועי תרבות ופנאי חינמיים ברחבי העיר, הן באולמות והן ברחוב, בכיכר העיר, במדרחוב, ברובע ועוד ומצד שני אנחנו גם אנחנו מציעים תרבות גבוהה ואיכותית כמו קונצרטים, אופרה ועוד."

צילומים: עידן גרוס ואבי קקון

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה