הצלחה לתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון בסיור הבכורה שלה בסין



הצלחה לתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון בסיור הבכורה שלה בסין. הקונצרט של התזמורת היה אירוע מרכזי בפסטיבל שנחאי והוקדש כולו ליצירותיו של המלחין הסיני הנודע שונטיאן הא

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון שבה היום (12.11 ) מסיור קונצרטים מוצלח בסין בניצוחו של מנהלה המוסיקלי החדש, ג'יימס ג'אד. קונצרט התזמורת היה אירוע מרכזי בפסטיבל שנחאי והוא הוקדש במלואו ליצירותיו של המלחין הסיני הנודע שונטיאן הא.

בקונצרט, בנוכחות בכירי הממשל הסיני, הקונסול הישראלי בשנחאי ואמנים ומוסיקאים רבים, ניגנו עם התזמורת סולנים (פסנתרן, נגנית תופי הא, זמרת סופרן וקלרניתן) מהבולטים והמוכרים בסין. המלחין הא ציין בדברים שנשא בתום הקונצרט את איכויותיה הייחודיות של התזמורת שהצליחה להתמודד בהצלחה רבה עם יצירותיו המורכבות המבוססות, בין השאר, על רעיון ה-one beat שהגה. המלחין ומארגני הקונצרט הצהירו כי הם רואים בקונצרט זה תחילתו של שיתוף פעולה מתמשך עם התזמורת.

בהמשך הסיור ניגנה התזמורת קונצרטים של מוסיקה מערבית קלאסית ובהם גם בכורה סינית של היצירה "רצוא ושוב" לתזמורת, זמר ושופר של המלחין הישראלי יואב שמש. אולמות הקונצרטים בצ'ינדאו ובבייג'ין היו גדושים בקהל שקיבל את התזמורת בתשואות רמות ונלהבות. בקונצרט בבייגין נכחו שגריר ישראל, מתן וילנאי שבירך אישית את המלחין, המנצח ונגני התזמורת על הקונצרט המלהיב.

עם שובה של התזמורת לארץ מתחילות החזרות להפקת הספר מסביליה באופרה הישראלית ולקונצרט המיוחד בו תבוצע הסימפוניה השמינית של מהלר (סימפוניית האלף) עם מקהלות ענקיות מזאגרב ומישראל ושמונה זמרים סולנים, בניצוחו של נעם שריף.

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון נוסדה בשנת 1988 ובתוך זמן קצר התמקמה בקצה העליון של הפירמידה האמנותית, כגוף מוסיקלי מוביל ומחדש בישראל. משנת 1989 משמשת התזמורת בהצלחה רבה כתזמורת הבית של האופרה הישראלית. על עשייתה יוצאת דופן והצטיינותה בביצועה של היצירה הישראלית המקורית, בהפצתה ובקידומה זכתה התזמורת בפרס אקו"ם לשנת 1991 (תשנ"א). התזמורת הינה הראשונה שביצעה בישראל בקונצרטים פומביים יצירותיהם מאת ריכרד שטראוס ואלכסנדר זמלינסקי. והשתתפה בפסטיבלים בינלאומיים יוקרתיים. החל משנת 2010 לוקחת התזמורת חלק חשוב ומרכזי בהפקות האופרה במצדה בשיתוף האופרה הישראלית. החל מתחילת עונת הקונצרטים 2014 ג'יימס ג'אד מונה למנהל המוסיקלי החדש של התזמורת והחליף את דן אטינגר אשר כיהן בתפקיד 7 שנים ומונה כעת למנצח אורח ראשי.

בתמונה משמאל לימין: המלחין יואב שמש, שגריר ישראל בבייג'ין מתן וילנאי, מאסטרו ג'יימס ג'אד, מנכ"ל התזמורת אריאל כהן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה