מסירים חסמים בדרך לרישיון העסק



שיתוף פעולה בין אגף רישוי עסקים בעיריית ראשון לציון למשרד הבריאות על מנת לאפשר למסעדות ואולמות אירועים קבלת רישיון עסק ארוך טווח

בשורה לבעלי המסעדות ואולמות האירועים בעיר. בקרוב יתקצר תהליך קבלת רישיון עסק וכוחו יהיה יפה למשך שלוש שנים עד לחידוש. כך הוחלט בפגישה האחרונה שיזם המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק רישוי עסקים, אייל מושיוב עם מפקח נפתי לבריאות הסביבה, רפי אזואלוס. בפגישה לקח חלק גם מנהל רישוי עסקים דני מרון וסגניתו מירב מדמוני והיא נועדה להסיר חסמים בדרך לקבלת רישיון עסק.

כידוע רישיון עסק טעון אישורים גופים שונים, כמו מכבי אש, משטרה, איכות הסביבה, משרד הבריאות הרשות העירונית ועוד. כאשר מדובר בעסקים להם נגיעה למזון, נדרש אישור של משרד הבריאות. אלא שלעיתים בית עסק לא השלים את כל הדרישות ולכן הוא מקבל אישור עסק זמני למשך שנה. המשנה לראש העירייה, אייל מושיוב הסביר כי הדבר גורם לבתי העסק קשיים רבים בניהול ופעילות העסק. הטענה שעלתה בפני נציג משרד הבריאות היא שמדובר במגמה של המשרד להעניק אישורים זמניים לשנה. מושיוב ביקש לבחון אפשרות למתן אישורים קבועים תוך הרחבת והאצלת סמכויות תברואני האגף.

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? אז תנו לנו לייק בדף הפייסבוק של ראשונט - לחצו כאן

למעשה, אחד הפתרונות שעלו במהלך הפגישה הוא לקיים יותר ביקורות משותפות של תברואני אגף איכות הסביבה ופקחי משרד הבריאות, במטרה לאשר בקשות לרישיון עסק. בנוסף חוות דעת מקדמיות יבחנו ויענו על ידי משרד הבריאות בפרק זמן קצר יותר, עד חודש וחצי מיום קבלת כל המסמכים הדרושים.

בעקבות כך, הוחלט לקיים פגישה נוספת לכל עובדי אגף רישוי עסקים ועובדי משרד הבריאות בימים הקרובים. "עיריית ראשון לציון מעודדת את פעילות העסקים בעיר ותעשה הכל בכדי להקל ולסייע בתהליכים הבירוקרטיים העירוניים להוצאת רישיון עסק" הבהיר מושיוב והוסיף "אנחנו קוראים לבעלי העסקים הנמצאים בתהליך כזה או אחר להוצאת רישיון עסק לפנות אלינו על מנת שיחד נוכל לקדם ולהשלים את התהליך".

נזכיר כי לצד הפעולות להקלת בעלי עסקים בתחום המזון, הוחלט להגביר בשנה האחרונה את הביקורות והפיקוח על בתי עסק החורגים מתנאי רישיונם ובלא מעט פעמים, מסכנים בכך את התושבים עצמם. כך למשל, נסגר בית עסק אשר הותר לו למכור מזון מסוג מסוים. בעל העסק במקום רצה כנראה להתרחב לתחומים נוספים, אך ללא הרישיונות הנחוצים לכך, והחל למכור גם בשר. יש לציין כי הבשר שנמכר במקום היה ללא פיקוח, מה שהיווה סכנה לציבור. לאחר מספר התראות שנרשמו לחובת המקום, נסגר העסק עד שתוקנו הליקויים והותרה פתיחתו מחדש.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה