נעצר תושב ראשל"צ החשוד בעבירות מס בהיקף 50 מיליון ש'



משה תשובה נעצר אתמול לפנות בוקר לאחר שהסתתר בחו"ל כשנתיים תשובה הואשם בין היתר כי קיבל חשבוניות פיקטיביות מריקו שירזי, שאיים על חייו לאחר שאיחר בתשלום החזר הלוואה.

משה תשובה, שנאשם בעבירות מס בהיקף של כ-50 מיליון שקל, נעצר אתמול לפנות בוקר לאחר שהסתתר בחו"ל כשנתיים. תשובה הואשם בין היתר כי קיבל חשבוניות פיקטיביות מריקו שירזי, שאיים על חייו לאחר שאיחר בתשלום החזר הלוואה.

תשובה, תושב ראשון לציון בשנות ה-40 לחייו, נעצר על ידי רשות המסים עם שובו מארה"ב באשמת אי התייצבות למשפטו מזה כשנתיים, לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום ע"י המחלקה לתיקים מיוחדים ברשות המסים באשמת שורת עבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

השופט אילן בן-דור מבית משפט השלום בראשל"צ אישר את הארכת מעצרו בשבעה ימים ובימים הקרובים ייחקר על ידי רשות המסים והמשטרה.

חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז בשיתוף יחידת להב 433 של המשטרה, עצרו את תשובה בשנת 2010 לאחר שחקירה בעניינו העלתה כי הפיץ חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-38 מיליון שקל באמצעות שלוש חברות העוסקות בשיווק דלקים ומוצרים נלווים שבבעלותו.

לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בפרשה זו, נתגלה כי הוא לווה כספים מריקו שירזי בריבית קצוצה, שעליהם סיפק לו חשבוניות פיקטיביות בשם חברת "לב אנרגיה" ואת התשלומים עבורם פרע ב"יורו צ'יינג'" שבבעלות מייק מיכאלי. בתחילת 2012 הוגשו נגדו כתב אישום שני ומתוקן בפרשייה זו, במקביל להגשת כתב אישום כנגד ריקו שירזי גם הוא על ידי רשות המסים - בו הוא הואשם באיום על חייו של תשובה לאחר שזה איחר בהחזר תשלום הלוואה.

מספר חודשים לאחר מכן נסע תשובה לארה"ב ולא התייצב למשפטו, כאשר שופט קבע שצו עיכוב היציאה מהארץ בעניינו עמד בתוקפו. במהלך שהייתו בחו"ל המשיכו הוא והחברות שבבעלותו לבצע עבירות נוספות וכך החקירה הסתעפה לפרשה שלישית 'הילוך חוזר' המתנהלת בראשות חקירות מכס ומע"מ באר שבע במהלכה נתפסו עוסקים נוספים בתחום האנרגיה שקיזזו הוצאות על מס הבלו שלא כדין.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה