תערוכה חדשה בבית יד לבנים-מישל קישקה



בגלריית בית יד לבנים נפתחת ב10 לדצמבר תערוכת עבודות מתוך הרומן הגרפי של מישל קישקה. התערוכה פותחת חלון הצצה אל חייו האישיים ומשתפת את הצופה במחשבותיו ורגשותיו הפרטיים. תערוכה חדשה בגלריית בית יד לבנים- מסע בין כובד לקלילות

 

תערוכה חדשה בגלריית בית יד לבנים- מסע בין כובד לקלילות

מישל קישקה- הדור השני- דברים שלא סיפרתי לאבא.

בגלריית בית יד לבנים נפתחת ב10 לדצמבר תערוכת עבודות מתוך הרומן הגרפי של מישל קישקה. התערוכה פותחת חלון הצצה אל חייו האישיים ומשתפת את הצופה במחשבותיו ורגשותיו הפרטיים. סיפורו הביוגראפי המרגש,מועבר בכנות מטלטלת ללא מסכות המייפות את המציאות הכואבת, ולמרות היותו סיפור אישי וייחודי הוא מעורר הדים מוכרים העולים מסיפוריהם של כל בני הדור השני.

מבחינה זו קישקה לא רק משתף אותנו בסיפורו הפרטי אלא מספר את סיפורו של דור שלם. הצורך לגונן על ההורה שסבל את הנורא מכל, לפצות אותו על עברו הטראומתי ובדרך לדחוק את צרכיו ורצונותיו האישיים, להציב את עצמו במקום השני אחרי הוריו הפגועים. הצורך המובן לרצות את ההורים, ניצולי השואה, גובה מחיר כבד מבני הדור השני הנאלצים לשאת על כתפיהם משא כבד שהורישו להם הוריהם. קישקה לא רק חולק איתנו את משאו במסעו האישי אלא אף מציע דרך לגאולה, לשחרור מהעול הכבד.

ביד אמן חומלת נוגע קישקה בפצע הכואב שלו ושל בני דורו. דרך הומור משוחרר ואמיץ הוא מאפשר לנו להזדהות , לבכות איתו ברגעי הכאב , אך גם לנשום בהקלה כשאנו מביטים מבעד לעיניו המזהות בסיטואציה את הגרוטסקי. עין אחת בוכה עין אחת צוחקת... הפחדים האנושיים מהמפלצת הנאצית הופכים קטנים יותר, קלים יותר לעיכול. הוא מאשר לנו לגעת גם בנושאים הקשים ביותר בהומור, נותן לצחוק לפזר את הפחדים, להיות שותפים בלבטיו, בדאגותיו וביחד להתגבר עליהם.

אוצרת התערוכה, קרן ויסהוז אומרת: בני הדור הראשון לניצולי השואה הולכים ומתמעטים. לפיד הזיכרון עובר עתה לבני הדור השני שלוקחים על עצמם את המחויבות לזכור ולהזכיר ובחמלה גדולה לצרף את בני הדורות הבאים אל המסע המשותף לכולנו, ובכך מתקיים הציווי, "והגדת לבנך..." התערוכה התאפשרה באדיבותן של ההוצאות לאור- חרגול ומודן והיא  תוצג עד ל29 בינואר.

קרן ויסהוז
אוצרת התערוכה- דצמבר 2013
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה