אירוע פתיחה לסדנא החדשה ברמת אליהו



הסדנא הפועלת מזה 24 שנים ברמת אליהו עברה לאחרונה שדרוג משמעותי בהיקף של שלושה מיליון שקלים. באירוע הפתיחה הוצג מיצב אמנות המשלב צילום וסאונד והוקרנו עבודות וידאו-ארט * הסדנא תעודד פרויקטים ארוכי טווח של אמנים המשקפים סולידריות עם תושבי השכונה

הסדנא החדשה לאומנויות בשכונת רמת אליהו נפתחה באירוע אומנותי וקהילתי. לפני מספר חודשים שופץ מבנה הסדנה לאומנויות בשכונת רמת אליהו בהשקעה של שלושה מיליון שקלים. למבנה הוסף שטח של 130 מ"ר, הוקמה תשתית לקפיטריה, גלריה להצגת עבודות אומנות מתחלפות ומתחם סדנאות פתוח. כמו כן הותקנה מעלית חדשה להנגשת נכים.

הסדנא החדשה נפתחת תחת ניהולה של האמנית אורית חסון-ולדר, המתמחה בהיבטים חברתיים באמנות עכשווית. בערב הפתיחה שהתקיים במוצאי שבת האחרון הוצג מיצב אמנות המשלב צילום, סאונד ורדי –מייד, שהינה אמנות הנוצרת תוך שימוש באובייקטים או בחפצים יומיומיים. כמו כן הוקרנו עבודות וידאו-ארט של האמנים אורית אדר-בכר, בועז ארד ודניאל לנדאו וכן מופע של הכנר ניצן חן-רזאל.

הסדנא לאמנות הוקמה על ידי קבוצת אמנים בוגרי האקדמיה לאמנות בצלאל והחלה לפעול ביבנה בשנת 1978 תוך הדגשת הזיקה בין המציאות החברתית המורכבת בישראל של שנות ה-70 ותפקידו של האמן המעורב בה. בשנת 1989 עברה הסדנא לשכונת רמת אליהו והיא פועלת בה עד היום, תחת החברה העירונית-הרשות לתרבות ואמנות. יש לציין כי הכוונה אינה להציג בגלריה רק עבודות "חברתיות" או "קהילתיות". המיקום של הגלריה במרחב השכונה ובאותו מבנה המשמש את תושבי המקום לחוגים וסדנאות לבתי הספר יוצר, כשלעצמו, את ההקשר הקהילתי.

הסדנא תעודד פרויקטים ארוכי טווח של אמנים ופעולות אמנותיות המשקפות סולידריות עם תושבי השכונה, פעולות אזרחיות והתערבויות במרחב המעלות סוגיות גיאוגראפיות ופוליטיות, כל זאת תוך דיאלוג עם מוסדות ציבוריים ומרכזי תרבות בארץ ובעולם. מנהלת הסדנא, אורית חסון-ולדר , מוסיפה: "הסדנא החדשה תמשיך מסורת רבת שנים של פעולה בצומת שבין אמנות עכשווית, חינוך וחברה., כאשר השאיפה היא לפתח את התרבות המקומית ולשמש מקום ניסיוני ליצירה חברתית דיאלוגית המשתפת קהל וקהילה. החלל החדש ישמש לתצוגה ולאירועי אמנות, לסדנאות בוקר לבתי הספר ולחוגים, להשתלמויות, ועוד".

אגב, הצבעים המיוחדים של הסדנא נבחרו מתוך כוונה ליצור קומפוזיציה עליזה ורעננה המשלבת בין כתמי צבע חומרים וטקסטורות שונות. הייתה שאיפה ליצור סקרנות ותגובה של עוברי האורח ולא להותירו כמבנה קונבנציונאלי ורגיל בשכונה. זו גם הסיבה שהוחלט לפתוח את רחבת הכניסה לכיוון הרחוב הראשי במטרה להזמין את הקהל הרחב פנימה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה