הדיקסי של חיים כהן...הכל פה WOW



הכירו את המאסטר שף – חיים כהן, האיש והאוכל, הבעלים של הדיקסי- ראשון לציון,"תל אביב יפו" ו"דיקסי" תל אביב.

כהן נולד, גדל והתחנך בתל אביב,  בגיל שבע עשרה החל כהן לעבוד במסעדת "תל אביב הקטנה" בעקבות מודעת דרושים לעוזרי מלצרים. לאחר מכן עבד במסעדת "הקיוסק", אצל שאול אברון בנווה צדק, שם נחשף למטבח צרפתי עממי כמו רוסטביף ופואה גרה, התאהב בו וגמלה בליבו אז החלטה לפתוח מסעדה משלו. לאחר מכן עבד כשלוש שנים במסעדת "אפרופו" בתפקיד של ברמן ומנהל המטבח.

בשנת 1985 פתח ביחד עם אירית שנקר (אותה פגש כאשר עבדו יחדיו במסעדת "אפרופו") את מסעדת "קרן" ברחוב אבן גבירול בתל אביב והוא בן 25 בלבד (לאחר מספר שנים פתח עם אירית שנקר מסעדה נוספת בשם "דיקסי" ואליה נוספה מסעדה ששמה "פילדלפיה").

בתחילה הייתה "קרן" מסעדה צרפתית קלאסית והגישה מנות צרפתיות פשוטות אך משובחות. המסעדה צברה לאט ובהדרגה קהל לקוחות קבוע שכמה לאוכל צרפתי אמיתי בישראל ולאחר מספר שנים עברה המסעדה למבנה היסטורי במושבה האמריקאית ביפו, בפינת הרחובות אילת ואורבך. שם שכנה עד שנסגרה ב-2002.

הפופולריות של כהן צברה תאוצה ובשנת 1999 החל להגיש את תוכנית הבישול, "שום, פלפל ושמן זית", בצוותא עם אור ישראלי (מאוחר יותר החל להגיש באופן עצמאי) במקומם של גיל חובב ואיילת לטוביץ'.
אם מתחשק לכם , הסדרה משודרת עד היום בערוץ הראשון ובשידורים חוזרים בערוץ 33 וזוכה להצלחה רבה.

כמו כן מייעץ כהן למסעדות, בארץ וברחבי העולם (למשל ל"מסעדת טאבון" בניו יורק, למסעדה ב"קלאב הוטל לוטראקי יוון" באתונה ול"מסעדתאיזדורה" בראשון לציון).

כהן הוציא לאור ארבעה ספרי בישול. ב-2006 העלה כהן, בשיתוף עם ד"ר אלי לנדאו, אתר בשם "מבשלים", אתר קהילות המבוסס בעיקר על תכנים של גולשים ומוקדש לעולם המתכונים והקולינריה.

בשנת 2007 השתתף כהן בהקמת מסעדת "DECA" אשר בתל אביב, ושם הוא שימש כשף יועץ בדיאלוג עם השף יניב כספי.

בשנת 2008 קנה את חלקה של שותפתו אירית שנקר, במסעדת "דיקסי", והפך לבעלים הבלעדי של המקום.
בשנת 2011 פתח סניף נוסף של המסעדה "דיקסי אקספרס" בראשון לציון בשותפות עם הכדורסלן שאראס.

בשנת 2010 החל להגיש את תוכנית הבישול והמוסיקה, "מועדון ארוחת הערב", בשיתוף עם הזמרת מארינה בלומין, המשודרת בערוץ 2. באותה שנה החל גם להגיש את התוכניות, "רישיון ליהנות", על קולינריה ומוטוריקה יחד עם המנחה אלי אילדיס ואת "מאסטר שף", לצד אייל שני, מיכל אנסקי ורפי אדר, שאף הן משודרות ב"ערוץ 2", ב"שידורי קשת".

בשנת 2011 החל להגיש את תוכנית הבישול, "מבשלים ביחד", בשיתוף עם השף אייל שני, המשודרת בערוץ 2. באותה השנה הגיש גם את העונה השנייה של התוכנית, "מאסטר שף", לצידם של השף אייל שני, מיכל אנסקי והשף יונתן רושפלד.

בנובמבר 2011 פתח השף כהן את מסעדת "יפו תל אביב" ביחד עם ד"ר אלי לנדאו ברחוב יגאל אלון שבתל אביב.

וכאן אנו נכנסנו לתמונה, צוות האתר Rishonet.com קיבל הזמנה אישית ממשרד היח"צ עידו רומי להגיע ולהתארח לערב קולינאריה חד פעמי של השפים חיים כהן ודן קרטלה. הגענו כמובן במיטב מחלצותינו, באווירה כייפית ומענגת כאשר ברקע מתנגנת מוסיקה מלודית ואהובה, אירח אותנו חיים כהן במסעדתו דיקסי בראשון לציון.

צילום גלריה: יניב בן ישי

הערב היה ערב קולינארי בו המאסטר שף בעצמו נכח במטבח מעת לעת והתערב אישית בהכנת המנות.

הריהוט היפה אך עם זאת הנח והמחבק, האור המעומעם קלות, רחש הכלים הנעים בדרכם לענג עוד לקוח מרוצה, כל הללו הילכו על שלושתנו קסם.

למנה ראשונה בחרתי את הניוקי כמהין – ואודה על האמת, לו היה אפשר להתעלף מאוכל, אהיה כנה ואומר באופן נחרץ כי הייתי קרובה לכך מאוד בטעמי את המנה הזו.

יניב שראה כי אני ב"HIGH" מהניוקי האלוהי – קינא והזמין גם לעצמו, אבי לעומת זאת הזמין את "נתחי הסינטהנגימקי" אשר היו מצוינים אך לא הספיקו לעצור את קנאתו או מזלגו שריצד מצלחתי אל צלחתו של יניב וחוזר חלילה.
התענגתי.

לא הפסקתי למלמל "וואו"... ללא הרף כמו מנטרה אינסופית.

לאחר שלצערנו הרב נסתיימו להן המנות הראשונות, דילגנו בחן רב למנות העיקריות ,הזמנתי סלמון בגריל עם חרדל חריף מנה טובה, עשירה ורכה, הסלמון היה עשוי בצורה מושלמת ובא עם 2 תוספות מעולות של אורז בנוסח תאילנדי וירקות מוקפצים .
רק מלהיזכר בטעמים אני מרגישה צורך להניע את רכבי, לטוס על 150 קמ"ש ולתפוס מקום טוב ליד המטבח!

אבי ויניב הזמינו לעיקרית את סטייק האנטרקוט העסיסי והידוע בטעמו עם אותן התוספות כמוני. מיותר לציין כי לכשהגיעו המנות העיקריות שררה דממה רועמת מסביב לשולחן. עיניהם של כולם נצצו בעונג ופיותינו היו עמוסים בכל הטוב שהיה לדיקסי להציע.

לאחר כ-10 דקות של שתיקה מופלאה ורוויית טעמים , התרווחנו אחורה במושבינו וחוץ ממילה אחת לא נאמר דבר....וואו.

המלצרים האדיבים והמקסימים מיד באו , פינו וניקו וכמובן – איך לא- הביאו את תפריט הקינוחים.

קיבתי מייד התייצבה לדום ודרשה בכל תוקף את קרם הברולה הפשוט אך המרטיט בטעמו, חבריי בחרו את עוגת הפאדג' החם בליווי גלידת ווניל, מה אומר ומה אספר חגיגת טעמים עשירים שהרגישה מדהים כמעט כמו חטאם של אדם וחווה בטעמם מעץ הדעת.
בקיצור , אם בא לכם לאכול טוב, ממש טוב , להתענג מכל פירור ולמלמל וואו מעוצמת התענוג – הנכם בהחלט מוזמנים למסעדת "הכל וואו" דיקסי ראשון לציון.

אההה ותמסרו דש לחיים ממני אישית-טוב?

מאת: כרמית אלמקייס

צילום: יניב בן ישי + שלומי בן שושן

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה