ערב פרס ראש העיר ומופע מקור על שירת חנוך לוין



המוזיקאי והיוצר ערן צור הצטרף אתמול בערב אל הסופר חיים באר, וזכה גם הוא בפרס במסגרת כנס ראש הממשלה לשפה העברית. הכנס, בשיתוף משרד התרבות והספורט ומפעל הפיס.

צור זכה בפרס ראש העיר ראשון לציון על שם מאיר אריאל על יצירתיות בשפה העברית. הפרס, שהוענק על ידי ראש העיר מר דב צור, נועד לבטא הוקרה על יצירה אמנותית הגותית אשר טבעה את חותמה והביאה לידי הנגשת השפה העברית ואוצרותיה לקהלים גדולים וחדשים. שווי הפרס הינו 50 אלף שקלים.

פרופסור ניסים קלדרון, יו"ר ועדת הבחירה עלה ראשון לבמה כדי להציג את נימוקי ועדת השופטים : "ערן צור הוא זמר-כותב אשר מתבלט באיכות המיוחדת של השפה העברית בשיריו. לאורך עשרים וחמש השנים של פעילותו כמוזיקאי, הוא הוציא שלושה אלבומים במסגרת להקות שהשתתף בהן, ארבעה אלבומי יחיד, ואלבום אוסף אחד. בכל האלבומים הוא היה כותב הטקסטים העיקרי, ובכולם מופיעה עברית יצירתית וייחודית. הוא גם פרסם רומן אחד ותרגום אחד של נובלות מצרפתית. כבנו של מורה לספרות, ספג צור מנעוריו את הכבוד העמוק לספרות והביא אל יצירתו את המסורת העתיקה והיקרה של הספרות: היא אינה משתמשת בלשון, היא מעצבת את הלשון. כיוצר מוזיקלי, יודע ערן צור למצוא את המוזיקליות של השפה המתאימה לעולמו החוויתי, ולחבר אותה אל הלחנים העזים שלו".

בהמשך עלה  ראש העיר מר דב צור לנאום טרם מתן הפרס והתבדח שאין לו קשר משפחתי לערן צור מקבל הפרס. בטקס לפני אולם מלא מפה לפה זימן ראש העיר את מקבל הפרס לקול תשואות רבות מצד הקהל המפרגן והעניק לו את מעטפת הפרס ותעודת הוקרה על פועלו כיוצר, מוזיקאי וכותב בעברית יצירתית וייחודית.

לאחר הטקס החל מופע מקור על שירת חנוך לוין במלאת 70 שנה להולדתו ולקראת השקת ספר דיסק חדש.
המופע בהשתתפות - יוני רכטר, שלומי שבן, אלי מגן, קרולינה, נועם ענבר, איל תלמודי, איתמר דוארי, אסף רוט, גרשון וייסרפירר, גרשון לייזרסון, ערן וייץ, רוני עברין, אסף תלמודי -השקת ספר דיסק חדש.
 
הנחייה - קובי מידן

ניהול אמנותי והפקה מוסיקלית - אסף תלמודי, בשיתוף בית אבי חי.
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה