כנס השפה העברית 2013 - לשון ראשון 6



לשון ראשון ה- 6 כנס ראש הממשלה לשפה העברית בשיתוף משרד התרבות והספורט ומפעל הפיס שיתקיים בין ה- 5 ל-8 בפברואר בהיכל התרבות ראשון לציון.כנס השפה העברית - לשון ראשון 6 מגיע...

השפה הייחודית של חנוך לוין, שפת הגאגא שהמציא אוהד נהרין,  שפתה של יונה וולך,  שפת הסלנג והשפעתה על התרבות הישראלית,  השפה האינטרנטית והסלולרית, שפת הגששים וקסמיה, השפה הפוליטית , שפת המשנה ושפת הטולקינים  הם רק חלק קטן מהנושאים שיעלו לדיון במושבים , בפנלים ובמופעים השונים שייקחו חלק ב-לשון ראשון  ה- 6 כנס ראש הממשלה  לשפה העברית בשיתוף משרד התרבות והספורט ומפעל הפיס  שיתקיים בין ה- 5 ל-8 בפברואר בהיכל התרבות ראשון לציון.

את הכנס יפתח  טקס הענקת פרס ראש הממשלה ללשון העברית על שם אליעזר בן יהודה .

לצדם של מרצים, חוקרים , אנשי רוח , סופרים ומשוררים שייקחו חלק בפאנלים השונים יופיעו האומנים המובילים ומוערכים בחומרים  ייחודיים לכנס. חווה אלברשטיין תעלה מופע מיוחד בנושא השפה העברית שיפתח את הכנס במעמד ראש הממשלה, יוני רכטר, שלומי שבן, וקרולינה יופיעו בערב במלאת 70 שנה להולדתו של חנוך לוין, שאנן סטריט ומוקי יופיעו בפאנל שיחקור את תרומתו של הסלנג בתרבות הישראלית, מיכה שטרית יופיעו במושב בנושא שפת המשנה והעברית של ימנו, וכמובן  שייקה לוי, יוני בלוך, מיקי גבריאלוב, דני סנדרסון , מאור כהן, קובי אפללו ואריאל זילבר שיופיעו בפאנל בנושא קסמי השפה הגששית.

שני פרסים כספיים יוענקו השנה במסגרת הכנס:

פרס ראש הממשלה על שם אליעזר בן יהודה על סך 70,000 ₪   אשר נועד לעודד ולקדם את שימורה וטיפוחה של השפה העברית.

פרס ראש העיר  ראשון לציון , מר דב צור בסך 50,000 ₪  יוענק על יצירתיות בשפה העברית ע"ש מאיר אריאל. פרס ראש העיר נועד לבטא הוקרה על יצירה אמנותית הגותית אשר טבעה את חותמה והביאה לידי הנגשת השפה העברית ואוצרותיה לקהלים גדולים וחדשים.

ח"כ לימור לבנת, שרת התרבות והספורט: "לתחיית השפה העברית בארץ ישראל, היה תפקיד מרכזי ביותר בתהליך "שיבת ציון", בחידוש ריבונותו של העם היהודי בארץ ישראל, בתקומתו ובעצמאותו. שימור השפה, טיפוחה ופיתוחה, הם גם הערובה להבטחת המשך קיומנו הלאומי. חובתנו היא להמשיך לשמר אותה ולשמור עליה לדורות הבאים. כנס השפה העברית הוא אחד הביטויים לחשיבות שמיחסים הממשלה ומשרד התרבות, להרחבת העשייה בטיפוח הלשון העברית בכל תחומי חיינו". 

דב צור, ראש העיר המארחת, עיריית ראשון לציון שיזמה את קיום הכנס זו השנה ה-6:"מאז ימי המושבה הראשונים בתקופת העלייה הראשונה ועד להיותה העיר הרביעית בגודלה בישראל , מהווה ראשון לציון  בית לשפה העברית. כנס השפה העברית מתקיים בעירנו זאת השנה השישית ואנו גאים להעניק לשפה העברית את הבמה מידי שנה בשנה.

השפה העברית היא אחד החוטים המקשרים של העם הזה בכל שנות קיומו, ודווקא היום, כאשר הגלובליות משתלטת על השפה, וכולם מדברים על פייסבוק, סמרטפון, ואפליקציה, עלינו לבצר את מעמדה של העברית, לדבר בה ואודותיה ולראות כיצד היא מתאימה עצמה לעידן בו אנו חיים"

יו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין : הכנס השנה עוסק בסוגיות שונות ומגוונות של השפה ונותן גם מקום להשפעות של הטכנולוגיה על היהודית-עברית- ישראלית שלא שוקטת לרגע : מסרונים נשלחים בטלפונים הסלולריים, מסרים מועברים ביומני הרשת (בלוגים) ותגוביות (טוקבקים) ברשתות. והכל בקצב שהאקדמיה לעברית מתקשה לעמוד בו. השנה אנחנו מזמינים את הקהל להיכנס אתנו לזירה שבה מצייצת ומתחדשת השפה העברית במושב מיוחד   שנושאו "עברית אינטרנטית וסלולרי

לשון ראשון  ה-6 כנס ראש הממשלה  לשפה העברית בשיתוף משרד התרבות והספורט ומפעל הפיס

בהפקת  החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש   בניהולו של מנכ"ל החברה העירונית מר אלי פולק.

מנהלת הכנס:   רות מקבי, מנהלת הרשות לתרבות ואמנות.

ניהול אמנותי   והפקה :   מאיה פוגל

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה