לקראת הדרבי הגדול של ראשון לציון



הנה זה מגיע!!! הדרבי הגדול של ראשון לציון הראשון לעונת 2012/13 של ליגת ווינר בכדוריד, באשלים, יום חמישי ב-19:45. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ ספורט 5 וספורט 5 HD החל מהשעה 19:30.

האדומים במשחק זה יחסרו את דן מירקוס ויותם טל הפצועים. מי שזה יהיה המשחק האחרון בו הוא מורחק הינו המרכז, ערן צרפתי, שיחל את עונתו החדשה במסגרת המחזור העשירי מול אס"א תל אביב. בהפועל אלטשולר שחם ראשון לציון נמצאות דמויות רבות שמנהיגות את הקבוצה אך ללא ספק המנהיג המרכזי של הקבוצה הצעירה והרעבה ביותר בליגת ווינר בכדוריד זהו האיש על הקווים, סער פרנקל.

האיש, מורה ומחנך בישראל, השכיל ליצור קבוצה מצליחה גם בקדנציה השנייה שלו בתור המאמן הראשי של קבוצת הבוגרים ובעונה שעברה הצליח להחזיר את גביע המדינה לאגודה המפוארת ביותר בישראל לאחר 11 שנים שחונות. פרנקל הינו דור שני לאנשי הפועל ראשון לציון לאחר שאביו, איציק, ניהל במשך שנים רבות את האגודה בצוותא עם עמי שדה.

לקראת העונה החדשה הוא החזיר את הנסיך האדום, אבישי סמולר, לאחר חמש עונות מוצלחות בבונדס ליגה, ואת יובל גררה ממ.כ חולון. אליהם צירף גם את פיבוט נבחרת ישראל, דן מירקוס, שכאמור ייעדר מהדרבי הקרוב בעקבות קרע בשריר התאומים.

כאשר הדרבי עומד בפתח סער פרנקל התיישב לכמה רגעים תוך כדי "הריצות" לקראת הדרבי לראיון באתר הפועל אלטשולר שחם ראשון לציון.

סער, עד כה הקבוצה עם 100% הצלחה בליגה, שמונה ניצחונות בשמונה משחקים אך משחקה אינו מושלם. מהם החלקים במשחק אותם אתה עדיין מעוניין לשפר?

במבחן התוצאה אנו עומדים אולם נקודה בולטת במשחקים שלנו היא שיש לנו יותר מדי עליות וירידות במהלך המשחק. יש דקות שבהן אנחנו מראים את הרמה האיכותית הגבוהה האמיתית שלנו ודקות שבהן אנחנו מחזירים את היריבות למשחק בכך שאנחנו יורדים בקצב. ברור שבדרבי מול קבוצה ברמה כזו אנחנו חייבים להיות דרוכים בכדי למצות את היכולות לאורך זמן.

התקפת הקבוצה עובדת מצוין עם 32.12 שערים בממוצע למשחק אך מן העבר השני סופגת 24.37 שערים למשחק. האם אתה חושב שאפשר להשתמש אך ורק במשחק ההתקפה האיכותי בדרך לניצחונות או שבהגנה צריך בכל מקרה להשיג יותר עצירות?

מי שמכיר אותי יודע שאני מאוד דוגל במשחק ההגנה והמעבר אבל אנחנו עדיין בניסויים בנוגע לשיטת ההגנה שתאפשר לנו את רמת הביטחון הגבוהה ביותר ביכולת שלנו. זה נכון שמבחינת כיבושים אנחנו עושים את העבודה אבל הקבוצה צריכה לשפר את החיבור הקבוצתי. בסך הכל לוקח לקבוצה הזו השנה יותר זמן להתחבר ממה שחשבתי אך שזה יקרה נהיה חזקים מאוד.

במשחקים האחרונים שמים לב לשיפור רציף של אבישי סמולר מבחינת כל המדדים. כיצד אתה מסביר זאת?

בארץ בכלל אוהדי ספורט אוהבים לקבור ולהמליך שחקנים מהר מאוד. כך גם היה עם אבישי במחזורים הראשונים וכיוון שאנחנו יודעים ומכירים את האופי, המקצוענות והבנת המשחק שלו היה ברור שזה עניין של זמן וחיבור עד שהדברים יעבדו.

אין ספק שרואים שיפור אולם זו רק תחילת הדרך והוא ייתן לנו עוד הרבה יותר ממה שהוא נתן.אם או בלי קשר אני חושב שיובל גררה עושה עבודה מצוינת בתפקיד המרכז ובמחזור הבא גם ערן צרפתי יחזור כך שקיים עומק. זו עמדה שהיא מאוד דומיננטית, חזקה ועמוקה אצלנו.

זהו דרבי ראשון בעונת 2012/13 והוא כמובן בליגה הסדירה. מהי חשיבותו המרכזית מבחינתך?

לכל דרבי יש את החשיבות שלו. מבחינת יוקרה וגם מבחינת ביטחון של קבוצה והנקודות לטבלה. ברור כי בכל תוצאה שתהיה דברים יכולים להשתנות במהלך העונה אבל אלו נקודות חשובות ובמשחק נעשה הכל בכדי לנצח את הדרבי ולהשיג אותן.

בפלייאוף אשתקד הפועל אלטשולר שחם ראשון לציון השיגה 100% הצלחה באשלים. האם מהמקום שלך בתור המאמן אתה רואה באשלים אחת מהסיבות להצלחה?

כל אולם ברגע שאתה משחק בו לאורך זמן אמור לתת לך מספר נקודות זכות כך שגם בו הקהל שלנו מגיע לעוצמות גדולות יותר. זאת על אף שלאגודה גדולה ומפוארת כמו הפועל ראשון לציון מגיע אולם גדול יותר. אני אשמח שהסטטיסטיקה מפלייאוף העונה שעברה תישמר.

יתר משחקי המחזור התשיעי בליגת ווינר בכדוריד: יום חמישי: 20:00- מכבי תל אביב – הפועל קריית אונו. יום שישי: 16:30- בני הרצליה – אס"א תל אביב, מכבי קריית מוצקין – א.ס סביון, א.ס רמת השרון – מכבי "הארזים" רמת גן, עירוני רחובות – א.כ נס ציונה.

קרדיט צילום: אבי קקון

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה