קצין צה"ל מראשון לציון חולץ באפיסת כוחות מהים



לאחר שקיבלו הודעה על צעיר שנפל מסירת מפרש, תרו אנשי החילוץ הימי אחר בוריס מנוס בן ה-25 מראשון לציון , ומצאו אותו כשהוא באפיסת כוחות....

דרמה מול חופי תל אביב: כוחות משטרה וימאים ערכו היום (שבת) חיפושים במשך למעלה משעה וחצי אחר קצין צה"ל, בוריס מנוס, בן 25 מראשון לציון, שנפל מסירת מפרש קילומטר מערבית לחוף תל אביב. רק לאחר חיפושים בסיוע מסוק אותר הקצין וחולץ מהמים.

"יצאתי עם חבר מהמרינה בתל אביב. הפלגנו בסירת מפרש 420, כשבשלב מסוים, במהלך ניסיון לבצע סיבוב, נפלתי למים", סיפר מנוס.

"מזל שפעלתי לפי כל הוראות הבטיחות ולבשתי חגורת הצלה. ניסיתי לקרוא לחבר שהיה על הסירה אבל בגלל הרוח התרחקתי במהירות מהסירה ולא הצלחתי להגיע אליה", סיפר מנוס.

האירוע החל סמוך לשעה שתיים בצהריים. "קיבלנו הודעה על סירת מפרש עם שני אנשים שנמצאים קילומטר וחצי מהחוף. על פי הדיווח המשיט נפל למים והבחור השני הצליח להגיע לחוף", סיפר רס"ב עמית קינן מהשיטור הימי של משטרת תל אביב. "בגלל שהרוחות היו דרום-מערביות, היה סחף בתוך המים והבנו שיהיה קושי לאתר את הצעיר שנפל. הזעקנו מסוק משטרתי ויצאנו אל הים. במקביל, הודענו ברשת הקשר האלחוטית לכל כלי השיט, ובכלל זה היאכטות והספינות על כך שאנחנו מחפשים אדם שנפל למים מסירה".

"לאחר כעשר דקות משידור ההודעה ברשת הקשר עלה מולנו רב חובל של סירת תיירות מנמל
 
יפו, שדיווח שהוא רואה את אדם הצף על המים במרחק של שניים קילומטר וחצי מהחוף. בשלב הזה, המסוק המשטרתי הגיע לאזור והוא הצליח לאתר את הבחור והכווין אותנו אליו. הוא היה במרחק של שניים וחצי קילומטרים דרומית למקום שבו הוא נפל על פי הדיווח. בעקבות ההכוונה הגענו אליו. הבחור היה כבר באפיסת כוחות והעלינו אותו מיד לסירה", הוסיף רס"ב עמית.

מנוס הועלה והועבר אל החוף. "בסך הכל הייתי רגוע. בזכות חגורת ההצלה צפתי על המים והתכוונתי להגיע עם הזרמים אל החוף, אבל למזלי המשטרה הקדימה אותי והוציאה אותי מהמים עוד לפני שהגעתי לחוף", סיפר הצעיר.

קרדיט: אבי אשכנזי NRG.CO.IL
קרדיט צילום: היחידה אווירית, משטרת ישראל
לכתבה המקורית לחץ כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה