בראשון לציון נפגעים בממוצע 3 ילדים בשנה, בתאונות אופניים.



בכל שנה עולה מספר הילדים שרוכבים על אופניים, במיוחד ביום הכיפורים. למרות שמכוניות לא נוסעות בכביש, אחוז היפגעות הילדים שרוכבים על אופניים וקורקינטים או מחליקים על גלגליות או סקייטבורד, גבוה, ביחס לכל יום אחר בשנה.

האופניים הפכו בשנים האחרונות לכלי תחבורה נפוץ ברחובות הערים ובכבישי הארץ. הרכיבה על אופניים פופולארית בקרב בני כל הגילאים, אך בעיקר בקרב ילדים. האופניים הינם כלי תחבורה זול, ידידותי לסביבה, תורם לשמירה על הבריאות והכושר ויוצק תוכן לבילוי שעות הפנאי. אלא שרוכבי האופניים הינם אוכלוסייה פגיעה במיוחד בקרב משתמשי הדרך. האופניים הינם כלי תחבורה דו גלגלי ולכן גם פחות יציב. התנגשות או מהמורות ובורות בכביש, עלולה לגרום לאובדן שליטה ולנפילה מהאופניים.
 
בכל שנה עולה מספר הילדים שרוכבים על אופניים, במיוחד ביום הכיפורים. למרות שמכוניות לא נוסעות בכביש, אחוז היפגעות הילדים שרוכבים על אופניים וקורקינטים או מחליקים על גלגליות או סקייטבורד, גבוה, ביחס לכל יום אחר בשנה.
 
בשנת 2011 נפגעו 50 ילדים בתאונות אופניים בערים, לעומת שנת 2010, שבה נפגעו 77 ילדים בתאונות אופניים בערים. בפילוח לפי חומרת הפגיעה עולה, כי 12 ילדים נפצעו קשה בתאונות אופניים ו-38 ילדים נפצעו קל, בשנת 2011. בממוצע נפגעים 96 ילדים מדי שנה בתאונות אופניים בתחום העירוני (מתייחס לשנים 2003-2011)
 
ביום הכיפורים בשנת 2011 טיפלו צוותי מד"א בכ-250 ילדים, רובם הגדול נפגעו כשרכבו על אופניים וקורקינט או החליקו על גלגיליות. (נתוני מד"א לא חופפים לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מאחר שנתוני מד"א מתייחסים לכל קריאה שנתקבלה ואילו נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתייחסים רק לפתיחת תיקי תאונות דרכים במשטרת ישראל).
 
מצילת חיים. קסדת אופניים
 
אומר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לקראת יום כיפור, המדינה צריכה להגביר את ההסברה והחינוך, בקרב ילדים על החשיבות שבחבישת קסדה. תאונות אופניים רבות מאופיינות בפגיעות ראש ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה, אשר הוכחה כאביזר מציל חיים. הנתונים מראים כי אפשר לצמצם באופן משמעותי את היפגעות הילדים שרוכבים על אופניים. מחקרים בעולם הראו כי חבישת קסדה יכולה לצמצם את הסיכון לפגיעת ראש עד 85%."
 
• תל אביב -נפגעים בממוצע 12 ילדים (0-14) בשנה, בתאונות אופניים.
 • בני ברק – נפגעים בממוצע שישה ילדים (0-14) בשנה, בתאונות אופניים.
 • ירושלים – נפגעים בממוצע חמישה ילדים (0-14) בשנה, בתאונות אופניים.
 • רחובות וחולון – נפגעים בממוצע ארבעה ילדים (0-14) בשנה, בתאונות אופניים.
 • ראשון לציון – נפגעים בממוצע שלושה ילדים (0-14) בשנה, בתאונות אופניים.
 
כדי להימנע מפגיעה חמורה, יש להקפיד על חבישת קסדה, אשר הוכחה כאביזר מציל חיים. הקסדה סופגת את המכה במקום הראש ולמעשה מפזרת את המכה על פני כל שטח הקסדה. ממחקר שנערך על ידי ד"ר יוסי הראל-פיש מאוניברסיטת בר אילן, בשיתוף עם עמותת "אור ירוק", עולה כי רק 27% מהתלמידים שדיווחו כי רכבו על אופניים, עשו זאת תמיד עם קסדה לראשם.
 
בנוסף יש להצטייד במגיני ברכיים, כפפות, מחזירי אור וביגוד זוהר, אשר מגדילים את הנראות.
 

קרדיט: דני בר megafon-news.co.il

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה