אם חד הורית ל-8 נדרשת לשלם עשרות אלפי ש"ח לארנונה



אם חד הורית לשמונה ילדים מראשון לציון קיבלה הודעה ולפיה היא חייבת למעלה מ־25 אלף שקל ארנונה. בנה טוען: "מעולם לא קיבלנו התראה. איש לא מקשיב לנו". העירייה: ננסה לסייע במידת האפשר

אם חד הורית לשמונה ילדים מראשון לציון התבשרה לאחרונה כי צברה חובות ארנונה של למעלה מ־25 אלף שקל, והיא מתקשה לפרוס את החוב. בראש השנה הזה, כשכולנו נסב לשולחן החג ונשמח, היא מקווה שיהיה לה במה להאכיל את ילדיה. "המצב הכלכלי שלנו קשה גם כך", היא אומרת, "איך מצפים מאיתנו לגייס סכום כזה?".
 
"פתאום קיבלנו הודעה מהעירייה שלא שילמנו את הארנונה משנת 2008", מספר בנה הבכור של האם, נכה צה"ל שמקיים כרגע את המשפחה מכספי משרד הביטחון. "זה לא הגיוני, כי היינו צריכים לקבל התראה כלשהי לפני כן, אי אפשר לבוא לבן אדם ולהגיד לו יום בהיר אחד, יש לך חוב של 26 אלף שקל ואתה צריך לשלם אותו עכשיו".
 
לטענתו, הוא ניגש לעירייה וניסה להבין כיצד ייתכן שהחוב תפח מבלי לקבל הודעה על כך. "בעירייה היו מוכנים להתגמש ולעשות הנחה, אבל הנחה על מה?", הוא אומר בכעס. "אני לא מתכוון לשלם את החוב הזה. כשאבא שלי עזב את הבית לפני הרבה שנים הוא השאיר את אמא שלי לגדל לבד שמונה ילדים, ואם זה לא מספיק הוא גם השאיר אותנו עם חובות ונעלם. אני ואמא שלי עבדנו קשה כדי לכסות את החובות ושילמנו תמיד את החשבונות, למרות שאנחנו במצב כלכלי לא פשוט. היא מתקיימת מקצבה של הבטחת הכנסה, לי יש מעט כסף ממשרד הביטחון בגלל הפציעה, והילדים הנוספים בבית הם חיילים או תלמידים, איך מצפים שיהיה לי כסף לשלם את הסכום הזה?".
 
הבן מספר שניסה בכל דרך ליצור קשר עם ראש העירייה, אך נתקל בחומה בצורה. "אם אנשים בוחרים אדם מסוים להיות ראש העירייה, הוא צריך לתת להם לבוא ולדבר איתו, לא יכול להיות שהעירייה תעשה מה שהיא רוצה וכשבן אדם צריך אוזן קשבת כולם יהיו אטומים אליו", הוא אומר ומצהיר שלא ישלם את החוב, גם אם הדבר יאלץ את משפחתו לעזוב את הבית.
 
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "כאשר קיים חוב בפיגור, העירייה מחויבת על פי חוק לנקוט בהליכים לגבייתו. הנושא של משפחה זו מתנהל כעת בפני ועדת ערר לענייני ארנונה ובפני בית המשפט - גופים בלתי תלויים בעירייה. מסרנו לגברת הפונה את פרטי הגורם המטפל בעירייה, שביקש לשוחח עימה באופן אישי על מנת לנסות ולסייע לה במידת האפשר".

קרדיט: אביגיל קדם MYNET

לכתבה המקורית לחצו כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה