קונצרט לציון יום העצמאות -237 של ארצות הברית



הסולנים האחים התאומים דניאל ואלכסנדר גורפינקל הם בין האמנים החשובים ביותר כיום. הם הופיעו עם הפילהרמונית הישראלית, הפילהרמונית של זאגרב ושל בלגרד, הסימפונית ראשון לציון, בוינה, בקייב, ערכו סיור קונצרטים בצרפת ועוד.

המנצח על הקונצרט הוא מנצח רוסי  שהגיע לארה"ב לראשונה בשנת 1994 כדי להחליף מנצח רוסי אחר יורי טמירקנוב שביטל ברקע האחרון הופעה עם תזמורת סימפונית דטרויט. מאז מוכר לייטוש בתזמורות רבות בארה"ב. בישראל ניצח על תזמורת סימפונית ירושלים.  בתכנית המיוחדת ינצח על הפתיחה לאופרה "קנדיד" יצירתו הסוחפת של לנארד ברנשטיין, בנם של מהגרים, שהיה לאחד מסמליה של ארה"ב.

דגלס טאונסנד, מלחין יליד ניו יורק שלמד  בין היתר אצל אהרן קופלנד,  צאצא למהגרים ואצל סטיבן וולפה, מלחין יהודי יליד גרמניה, שפעל בישראל בשנות השלושים בטרם היגר לניו יורק. טאונסנד בונה את יצירתו על שירים אמריקניים Follow the Drinking Gourd שיר כמיהה לחופש של העבדים השחורים; The New River Train, מעין שיר ילדים שכולם שרים; "ג'והני יצא לשדה הקרב" שיר מימי מלחמת האזרחים; ועוד שתי נעימות מחול http://www.youtube.com/watch?v=N8ZNdK7WqMM Old Joe Clark   ו- Sourwood Mountain.

המפסון סיסלר

המלחין האמריקני המפסון סיסלר נענה לבקשת המנצח וחיבר יצירה מיוחדת לכבוד הקונצרט "פתיחה-פסטיבל שירים ישראליים ואמריקניים" היצירה נכתבה לזכרו של אד קוץ', מי שהיה חבר בית הנבחרים ראש עיריית ניו יורק שהלך השנה לעולמו, ו"תזהו בה שירים ישראלים ושירים עממיים אמריקניים" מבטיח המלחין. צמד הקלרניתנים דניאל ואלכסנדר גורפינקל, צאצאי מהגרים לישראל, ינגנו עיבוד מיוחד של "רפסודיה בבלו" של גרשווין, גם הוא בנם של מהגרים  ממזרח אירופה לארה"ב. קונצרט יסתיים בסימפוניה החמישית של צ'ייקובסקי,  שביקר בניו יורק בשנת 1891 וניצח על תזמורת ניו יורק באולם שייקרא לימים "קרנגי".

הסולנים האחים התאומים דניאל ואלכסנדר גורפינקל הם בין האמנים החשובים ביותר כיום. הם הופיעו עם הפילהרמונית הישראלית, הפילהרמונית של זאגרב ושל בלגרד, הסימפונית ראשון לציון, בוינה, בקייב, ערכו סיור קונצרטים בצרפת ועוד.

בתמונה: אלכס ודניאל גורפינקל צילום:מירי שמיר

ארקדי לֵייטוּש, מנצח

דואו גורפינקל,ׁ קלרניתות

(דניאל ואלכסנדר גורפינקל)

לאונרד ברנשטיין-הפתיחה  לאופרה "קנדיד"

דגלס טאוּנסֶנד-  ארבע פנטסיות על שירים עממיים אמריקניים

המפסון סיסלר -  פתיחה-פסטיבל

שירים ישראליים ואמריקניים (בכורה עולמית)

ג'ורג' גרשווין - פנסטיה על נושא מתוך "רפסודיה בבלו" לדואו קלרניתות

צ'ייקובסקי -  סימפוניה מס' 5

 

כרטיסים:

80-120  ₪ , מחיר מיוחד לתלמידים וסטודנטים טל' 03-9484840 

4 ביולי, 2013  בשעה 20:30 בהיכל התרבות ראשון-לציון

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה