הסטודנט לרפואה שהודח מ"כוכב נולד" לא מתחרט על כלום



לאה שבת בכתה כשהוא שר, השופטים התרגשו פחות. אסף ברמן, הסטודנט לרפואה הראשון בתולדות "כוכב נולד" חוזר לאוניברסיטה. לפחות עד שתזרקו לו גלגל הצלה.

"דוקטור תציל אותי", התמוגגה מירי מסיקה לאחר ביצוע מוצלח של אסף ברמן, המודח הטרי של כוכב נולד. ברמן בן ה-20 מראשון לציון הגיע לאודישן הראשון כשבלבו מקננת התקווה המשותפת לכל משתתפי כוכב נולד לדורותיהם - להגשים חלום בתחום השירה. 


אחרי שמונה אודישנים מתישים ומחנה אימונים ממושך באילת, בשלישי האחרון ברמן נפרד מהחלום וחזר למציאות - הלא רעה בכלל יש לציין - לימודי רפואה באוניברסיטה העברית במסגרת 'צמרת', תוכנית צבאית לעתודאים. 

צילום: רונן אקרמן
אסף ברמן . לא מתחרט על כלום צילום: רונן אקרמן
בימים אלה מתכונן ברמן לשלב נוסף בחייו - לטירונות הצה"לית אותה הוא מתחיל באמצע אוגוסט ("צפויות לי עוד שש שנים בלימודים ואז חמש שנות שירות כרופא צבאי, במילים אחרות התחתנתי עם הצבא"). בין שיעור לשיעור תפסנו את ברמן לראיון שישפוך קצת אור על המתמודד אולי הכי עסוק בתולדות כוכב נולד. 

איך סטודנט לרפואה מגיע לכוכב נולד? 

"אני צופה בתוכנית עוד מהעונה הראשונה. תמיד אהבתי אותה וחלמתי להגיע ולהשתתף בה. השנה אמרתי שאני חייב לנסות, זה הרגיש לי מתאים בגלל שמדובר בתוכנית העשור". 


החברים שלך ללימודים, שיודעים מקרוב כמה לימודי רפואה יכולים להלחיץ, לא חשבו שאתה מטורף? 

"החברים מהלימודים היו ממש בתוך זה, כל פעם שהיה כוכב נולד, כולם היו מתיישבים בדירה שלי ורואים ביחד את התוכנית וצועקים על השופטים אם הם אמרו משהו לא מתאים". 

איך בכלל הצלחת לשלב תוכנית לחוצה ולימודים קשים כרפואה? 

"זה היה מטורף, מילא לימודים, אבל זה היה בדיוק המבחנים! שזו תקופה משוגעת בה כל שלושה-ארבעה ימים יש מבחן. אך מאוד היה לי חשוב לשלב בין הדברים, כשנכנסתי לתוכנית כולם אמרו לי שזה לא אפשרי וחבל שאדפוק את הלימודים, אך אמרתי לעצמי שאצליח לשלב את זה, והייתי מגיע מאוד עייף כי הייתי לומד בלילות והייתי צריך להסתגר בחדר וללמוד כשאחרים עושים באלאנסים". 

אתה חושב שהלימודים הרסו לך את ההתמודדות בתוכנית? 
"לא, להיפך, אני חושב שהם עזרו לי. באיזשהו מקום, בכל הלחץ של כוכב נולד ושל רעש התקשורת והאנשים מסביב, איכשהו הלימודים החזירו אותי למקום השקט, למקומות שאני מתנתק". 

 

צילום: אלבום פרטי
אסף ברמן בבית הספר לרפואה. החברים מהלימודים תמכו צילום: אלבום פרטי
"לא היה מספיק טוב"

למרות שברמן נתן את המקסימום, זה לא הספיק, ולאחר שמונה אודישנים הוא מצא את עצמו מחוץ לתוכנית. על הבמה בעכו בחר לשיר את 'אבא' של שלומי שבת, שיר שהיה אמור לגעת בלבבות הקהל והשופטים, אולם במקום זאת השופטים אמרו שזה לא היה מספיק מרגש. 

למרות הביקורת מהשופטים, ביצועו של ברמן הרשים את לאה שבת, אחותו של שלומי שבת שישבה בוועדה המקצועית. אביהם של השניים, יש לציין, נפטר לפני כחודשיים. "כשלאה בכתה במהלך השיר, היה לי קשה", נזכר ברמן ברגע הגורלי, "מאוד פחדתי לשיר את זה מולה, חששתי לפגוע, לאכזב". 

נראה לי שמי שהתאכזבו היו השופטים. 
"השופטים החמיאו, אך הם אמרו שמבחינתם זה לא היה מספיק טוב, וזה סימן אותי כמועמד להדחה, ואז בחרתי לשיר את 'זה לא קל' של היהודים".
 
בכנות, אתה מתחרט על בחירת השיר שהביצוע שלו גרם לך להדחה? 
"לא, אין לי חרטות ואני לא מצטער על הבחירות שעשיתי, גם אם הם הובילו להדחה". 

במעמד ההדחה הוא עמד לצידם של המתמודדים אור בן ברוך ושרון קידושין, שלישייה מוכשרת שהפתיעה רבים וטובים. "היינו בשוק איך שלושתנו הגענו להדחה, אנשים לא הבינו איך זה קרה כי כולם שרים יפה, והנה שניים מהם עומדים ללכת". 

ציפית שזה יקרה? שתודח? 
"לא יכול לומר שלא ציפיתי למצב הזה, תיארתי לעצמי שאני זה שילך, אבל קיוויתי להמשיך הלאה, הייתה לי תקווה עד לשנייה האחרונה". 

עדיין חי את זה

התוכנית הוקלטה לפני מספר חודשים, מה קרה אחרי שהבנת שאתה לא ממשיך? 
"בזמן של כוכב נולד הייתי בתקופה של השנה הראשונה ופתאום, מתקופה מטורפת שהייתי נע ממבחנים לחזרות, נהיה לי שקט, אפשר לומר מן ריקנות. אך לקחתי את זה למקום טוב, של חופש, של קצת שקט, של לחשוב". 

כמה במהלך היום אתה מתעסק בגלגל ההצלה? 
"אני לא חי עכשיו בציפייה את הזמן מההדחה עד לרגע גלגל ההצלה, כי אני לא אוכל לחיות ככה, אין לזה טעם. אני רואה בתוכנית הזו פרס בו מישהו יקבל הזדמנות ואם אקבל אותה, אקח אותה בשתי ידיים ואנסה להגיע הכי רחוק, כי יש לי עוד מה לתת בתוכנית וגם אם לא, אז הכל בסדר". 

ומה אתה עושה כדי להצליח בגלגל ההצלה? 
"כלום, כי עדיין לא ידוע מתי התוכנית של גלגל ההצלה ומה הולך להיות הפורמט שלה, אני גם לא יכול לדבר על זה. כרגע, האמת, אני מתעסק בכל מה שכל אחד היה עושה לפני הטירונות. אני מטייל, עושה ספורט, מתעסק במוזיקה ונהנה מהחוויה של כוכב נולד. זה שאתה מודח לא אומר שאתה באמת יוצא משם, אתה עדיין חי את זה". 

יש לך טיפים לתת למתמודדים העתידיים? 
"יש לי טיפ אחד מאוד חשוב שנחשב להכי קלישאתי, אבל מסתבר שקלישאה טובה נוצרת מסיבה מסוימת. אני יכול לומר לאחרים שילכו עם הלב שלהם ולא יקשיבו לאחרים, שיעשו מה שנכון להם, שישירו שיר שהם מתחברים אליו, גם עם על הנייר זו בחירה פחות טובה. זה עדיף מאשר להיות בהדחה עם שיר איתו לא שלמים, ולאחר מכן מאשימים את בחירת השיר". 

הראיון המלא בזמן ראשון   

שער זמן ראשון
קרדיט: ליאת לוי |"זמן ראשון"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה