ילדי הגן נהנים מספרים חדשים באמצעות ספריית פיג'מה



מתחילת שנת הלימודים כ-1,200 ילדים גנים הממלכתי וממלכתי-דתי בראשון לציון ובני משפחותיהם, זוכים להזדמנות ליהנות מידי חודש מספר חדשבאמצעות שיתוף הפעולה עם "ספריית פיג'מה".

אין דבר המשתווה למבט האושר על פניו של ילד המתרגש מקבלת ספר חדש.

מנהלת האגף לחינוך קדם יסודי, שולמית זכאי: "החלטנו להביא את תכנית ספריית פיג'מה לגני הילדים שלנו היות ואנו מאמינים שיש חשיבות רבה בחשיפת הילדים לספרות טובה בגיל הרך. מומחים מדווחים כי קריאה לילדים בבית כבר בגיל הגן, תורמת להתפתחות הרגשית ולסיכויי הצלחתם בלימודים בהמשך דרכם. אנחנו שמחים במיוחד שילדינו זוכים לקבל ספרים איכותיים שנבחרו עבורם בקפידה ע"י ספריית פיג'מה".

השנה, לצד ספרים מוכרים ומוערכים המופיעים ברשימות הספרים של ספריית פיג'מה ואשר נכתבו ע"י מיטב הסופרים כגון: דויד גרוסמן, מאיר שלו ואורה איל, יוצאים לאור שבעה ספרים חדשים במסגרת התכנית בשיתוף פעולה עם מו"לים מובילים. שניים מהספרים הינם שירים שהודפסו ואוירו במיוחד עבור ילדי ספריית פיג'מה: "אנשים טובים" של נעמי שמר (חולק לילדי גן חובה) ו"מי אוהב את השבת" של אהוד מנור (לילדי גן טרום חובה). על גבי שני ספריי השירים הודפס ברקוד הניתן לסריקה באמצעות טלפון נייד והמאפשר לילדים ובני משפחותיהם להאזין לשירים, בד בבד עם קריאת המילים ועיון באיורים המרהיבים שבספרים. ניתן להאזין לשירים גם בעמוד הספר באתר ספריית פיג'מה http://www.pjisrael.org/. שני ספרים, "התבלין החסר" (שחולק בתחילת השנה לגני חובה)  ו-"מקומו של בית המקדש" (שיחולק בהמשך השנה לילדי טרום חובה) של כלת פרס ישראל דבורה עומר, אוירו מחדש ויוצאים לאור במסגרת התכנית.

ברשימות הספרים של ספריית פיג'מה מככבים בנוסף שלושה ספרים חדשים: "הנעליים הישנות של אדון מינאסה" מאת רונית חכם, המהווה גירסה משעשעת לאגדת עם אתיופית העוסקת במסורת, במורשת, במעבר תרבותי ובעלייה לארץ ישראל (חולק בחודש האחרון לילדי גן חובה), "אות בבאר" מאת שוהם סמיט, עיבוד חדש לסיפור חז"ל על רבי עקיבא עם איורים שובי עין מהנוף הארץ ישראלי (מחולק החודש לילדי גן חובה) ו"צפוף בבית" מאת אפרים סידון שהוא עיבוד חדש לסיפור עם יהודי ומלווה באיורים מלאי הומור (יחולק בהמשך לילדי גן חובה).

מדי חודש מגיע שליח לגן עם חבילה ובה עותק אישי של "ספר החודש" לכל ילד. הגננת קוראת את הסיפור באוזני הילדים ועל פי רוב עורכת פעילויות מיוחדות הקשורות לסיפור, למושגים ולערכים העולים ממנו. לאחר מכן לוקח כל ילד הביתה את העותק האישי שלו, אותו יקרא עם בני משפחתו, והספר מצטרף לספרייה הביתית שלו. הספרים הנבחרים נועדים להגברת האהבה של הילדים לקריאה ולספרים ולכל ספר מצורפות הצעות להורים, המהוות כר פורה לדיון ושיח בקרב בני המשפחה אודות מורשת וערכים פלורליסטים. עד כה קיבל כל ילד ארבעה מתוך שמונת הספרים אותם יקבל במהלך שנת הלימודים הנוכחית.

לפרטים ניתן לפנות למנדי מאור, מנהלת פיתוח שותפויות טל: 03-5413841 דוא"ל:[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה