הגימנסיה הריאלית במבצע התרמהלמען חיילי הדרום



בשבוע שעבר, בעת מבצע עמוד ענן, החליטה מועצת התלמידים של הגימנסיה הריאלית בראשון לציון לפתוח במבצע התרמה לחיילים בדרום. המבצע נפתח ביוזמתו של עידו שפירא, משכבת י', ובשיתוף פעולה עם מועצת התלמידים כולה ותלמידי כל שכבות בית הספר.

במסגרת המבצע נאסף מגוון עצום של עוגיות, עוגות, חטיפים, ממתקים, קפה, שימורים, פיצוחים, פירות יבשים וגם מוצרי היגיינה כמו סבונים לגוף, דיאודורנטים, שמפו וכל דבר שרק יכלו תלמידי הגימנסיה לחשוב עליו. כל המוצרים שנאספו נשלחו ביום שני האחרון אל החזית לחטיבת "גבעתי", וביום שישי אל חיילי "כיפת ברזל" שבאשדוד.

יושבי ראש מועצת התלמידים, הגימנסיה הריאלית, שחר נוימן ושני סולטני, מספרים על מבצע ההתרמה: ביום רביעי לפני שבועיים החל חיל האוויר להפגיז ברצועת עזה, ופתח במבצע "עמוד ענן" שכולנו עקבנו אחריו ללא הפסקה. בתור תושבי ראשון לציון, ההכרה האמיתית בהשלכות המבצע הכתה בנו ביום חמישי, כשלראשונה בחיינו נשמעה אזעקה בעיר. ראשון, העיר הגדולה, השלווה, המיושבת, במרחק 15 דקות מתל אביב, ראשון, שהיה נדמה שהמרחק בינה לבין "הדרום" אינו רק עשרים דקות אלא חיים שלמים.

ואולי אלו באמת חיים שלמים, חיים שלא הכרנו עד הימים האחרונים- אזעקות בזמן לימודים, מציאות של ממ"דים, כשאי אפשר להסתובב עם אוזניות ברחוב מחשש שתחמיץ את האזעקה. זו מציאות שאי אפשר להבין עד שלא חווים אותה על הבשר, עד שלא מרגישים כל שנייה מהזמן שהוקצב להגיע למרחב המוגן, עד שלא שואלים את עצמך שאלות שנראות הזויות, כמו האם משהו עלול לקרות בזמן שנכנסים להתקלח. במטרה להפסיק את המציאות הזו, פתח הדרג המדיני במבצע "עמוד ענן", כדי להעניק לתושבי המדינה את השקט והשלווה שמגיע להם. ימי לחימה הם אף פעם לא קלים, אך זו העת החשובה ביותר בה עלינו להתאחד בתור עם, לאום ומדינה, לתמוך אחד בשני ולהעניק עזרה הדדית, לא משנה מהן הנסיבות ומה נדרש לכך.

בשל ההבנה הזו, ההזדהות העמוקה עם המצב, האהדה והגאווה האדירה  שאנו מרגישים כלפי חיילי צה"ל שמגנים על ביטחוננו בדרום, החליטה מועצת התלמידים של הגימנסיה הריאלית בראשותנו לפתוח במבצע התרמה לחיילים בדרום. ההיענות למבצע הגימנסיה הייתה גורפת ומרגשת, תלמידים הביאו שקיות מלאות בדברים שהביאו מהבית, קנו ואפילו צירפו מכתב ברכה אישי לחיילים בגזרה. התמיכה הייתה סוחפת ממש, והוכיחה שכל המילים שנשפכו על "החיילים שלנו" וההכרה במצב הקשה בדרום לא נאמרו לשווא- זה התבטא היטב בשיתוף הפעולה ללא סייג של התלמידים, ששמחו שניתנה להם הזדמנות להפגין הזדהות ולסייע.

אנו מקווים שבימים קשים כאלו, כל הפגנת סולידריות, אחווה וכל מחווה של רצון טוב וניסיון לסייע עוזרים בהעלאת המורל, מראים לחיילים בגזרה כי ליבנו ומחשבותינו עימם, ושאנו מקווים שהם ישובו לבתיהם במהרה ובשלום ושהכול יבוא על סיומו הטוב במהרה".

מנהלת האגף לחינוך על יסודי בעיריית ראשון לציון, דלילה אשכנזי:"בשבוע שעבר נוכחתי לדעת  עד כמה ערכיים הם תלמידי העיר ראשון לציון. בתי הספר בעיר נרתמו בשמחה לארח תלמידים תושבי הדרום, ארגנו מבצעים למען חיילינו והתושבים בקו האש והתמודדו בצורה נהדרת עם המצב שנכפה עלינו בעיר ראשון לציון. באשר למבצע ההתרמה שנערך לחיילים- אני גאה בתלמידי הגימנסיה על עשייה ערכית, מעורבות חברתית ונתינה למען האחר גם בימים שאינם קלים אפילו עבורם. אנו בראשון לציון רואים בהתנדבות ובעשייה החברתית כחלק בלתי נפרד ממערכת החינוך העירונית ולכן עשייה מהסוג הזה, מרגשת אותנו ומוכיחה שהפעילות החינוכית בנושא מביאה לתוצאות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה