עלייה בזכאות לבגרות תשע"א



על פי נתוני משרד החינוך: הזכאות לבגרות בקרב תלמידי המקיפים בעיר עלתה ב-5.4%משלימים עלייה של 10% תוך שנתיים....

נתוני הזכאות לבגרות בעיר ממשיכים לזנק. על פי נתוני משרד החינוך לשנת תשע"א, אחוז הזכאים לבגרות בקרב תלמידי העיר הלומדים במקיפים העירוניים עלה ב-5.4 אחוז לעומת תש"ע ועומד על 80.5% מכלל הניגשים (לא כולל ילדי חינוך מיוחד). הנתונים מראים כי תלמידי העיר השלימו עלייה של כ- 10 אחוז בשנתיים.

אחוז הזכאות לבגרות בקרב כלל תלמידי העיר, הכולל את אלו הלומדים בעיר ואלו הלומדים מחוצה לה, עומד על 68.1 אחוז, עלייה של כ-7% בשנתיים.

במינהל החינוך אומרים כי את התמורה להשקעה העירונית בחינוך ניתן לבחון בקרב המקיפים העירוניים, שכן הם אלו שזכו לתוספת המשאבים הדרמטית שנעשתה בארבע השנים האחרונות. במהלך השנים הללו עלתה ההשקעה העירונית בחינוך בכ-50 מיליון שקלים, ההשקעה העירונית בכל תלמיד עלתה בלמעלה מפי שניים - מ-1,600 שקלים בשנת 2007 ל-3,600 שקלים בשנת 2012. בנוסף, נבנו מסגרות לחיזוק תלמידים מתקשים, בין השאר, הופעלה תכנית לימודים מיוחדת לתלמידים שנכשלו בעבר במבחני הבגרות, וכן, ניתנו שעות תגבור מיוחדות לעניין.

ראש העירייה, דב צור, אמר כי "המטרה שלנו היא להפוך את ראשון-לציון לעיר מובילה בישראל בתחום החינוך. במהלך ארבע השנים האחרונות הוספנו השקעה עירונית, שעות הוראה, אמצעים לימודיים, תמיכה לתלמידים, תשומת לב ניהולית בהיקף חסר תקדים ועוד. בעיקר, החלטנו לא להתפשר על מקום טוב באמצע, לא לוותר על אף תלמיד ולא לוותר לעצמנו. ההישג הזה הוא לא רק מספרים, מדובר במאות נערות ונערים שתהיה להם בגרות ותהיה להם כניסה אחרת לחיים".

צור הוסיף, כי זו רק תחילת הדרך, "אנחנו חייבים להמשיך ולטפס ברמת החינוך שלנו ופרות ההשקעה עוד יבשילו  לנו בהישגים טובים יותר. ראשון תהיה בקדמת החינוך בארץ. מבטיח. אישית|". 

צור הודה למנהל החינוך, למנהלים ולמורים ואמר כי "בעבודה משותפת, הוכחנו שאנו יכולים להצעיד את מערכת החינוך העירונית להישגים. כל הכבוד לכולם ויישר כוח".  

ראש מנהל חינוך, ד"ר שוש נחום,אמרה כי "צוות מינהל החינוך, האגף לחינוך על יסודי, מנהלי בתי הספר ומשרד החינוך חברו יחדיו על מנת לקדם את ההישגים של תלמידי העיר. בעבודה ממוקדת ובמעקב צמוד אחרי כל תלמיד, הצלחנו לשפר את כמות התלמידים היוצאים לפרק החדש בחייהם עם תעודת בגרות, כך שהעולם הגדול יהיה פתוח בפניהם עם סיום השירות בצה"ל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה