מתחם RishonStar​tUp יוצא לדרך בראשון לציון



46 יזמים צעירים נקלטו במתחם הסטארטאפיסטים החדש בראשון לציון .חלק מהיזמים הם עתודאים שהשתחררו מהצבא, חלקם סטודנטים ויש גם כאלה שהגיעו אחרי קריירה בהייטק .לאור הביקוש, שוקלת עיריית ראשון לציון להוסיף מתחמי עבודה .משרד רואי החשבון הגדול- דלויט בריטמן אלמגור זהר- הודיע על הצטרפותו למנטורים וליווי היזמים

46 יזמים צעירים נקלטו במתחם הסטארטאפיסטים החדש בראשון לציון RishonStartUp. לאחר סינון ראשוני, הוזמנו המועמדים הרלוונטיים לוועדה המורכבת מהמנטורים, בסופו של תהליך נבחרו 13 מיזמים שונים שרובם בתחום האפליקציות. ביניהם מיזם להוזלת עלויות בתחזוקת מידע, פלטפורמה לתקשורת מהירה ואנונימית, פלטפורמה חברתית להשקעות בנדל"ן, ניתוח נתונים הקשורים לניהול עסקי ופיננסי ועוד.

מתחם RishonStartUp הוקם במבנה מוזנח ועזוב שממוקם באזור התעשייה בראשון לציון. העירייה ביצעה שיפוץ מקיף במקום והפכה אותו ל-400 מ"ר של OPEN SPACE ממוזג ובו עמדות עבודה הזמינות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. מחשבים מתקדמים, אינטרנט מהיר, חדר ישיבות, אמצעי עזר למצגות ופגישות, ואפילו מטבחון, פינות מנוחה, לוקרים ועוד. כל אלה אמורים להעניק לסטארטאפיסטים מרחבי עבודה אופטימאליים לצד יזמים נוספים, והכל בעלות סמלית של 150 ₪ בחודש.

חלק מהיזמים שנבחרו הם עתודאים שהשתחררו מהצבא, חלק הם סטודנטים ויש כאלה שהגיעו עם ניסיון מההייטק, כך למשל, אחד מהיזמים הגיע מעמק הסיליקון שבקליפורניה ויזם אחר כבר רשם לזכותו אקזיט.

היזמים מגיעים לתקופה של חצי שנה עם אופציה להרחבה לשנה נוספת, כאשר ברוב חממות הטכנולוגיה מדובר בתקופה של שלושה חודשים בלבד. לאור הביקוש הרב, שוקל העירייה להרחיב את מתחמי העבודה, ולכן כל המעוניין להצטרף למתחם, מוזמן להירשם באתר www.rishonstartup.co.il.

כדי לממש את הפוטנציאל במיזמים, גייסה העירייה לרשות היזמים מספר מנטורים מובילים מתחום ההייטק שהסכימו להתגייס בהתנדבות כדי להעניק ליזמים כיוון, ובאמצעות הניסיון והידע שלהם, להוביל את הרעיון שלהם לכדי הגשמה. בין המנטורים ניתן למנות את בני לוין, מייסד נייס, חלי בן נון, יזמת סדרתית, ממייסדי "הראל תקשורת" ו"הראל-נט" ומי שמובילה את הפרויקט בהתנדבות, חיים קופנס, שותף בחממה הטכנולוגית-- JVP וממייסדי חברת Precis, אלי ניר, ממייסדי AudioCodes, שותף בקרן הון סיכון "אמיתי וונצ'ורס", אופיר פז, סטארטאפיסט שביצע מספר אקזיטים,  אורן גפרי מנכ"ל קרן Millenium, ורעייתו, ריקי גפרי, הסטארטאפיסט הצעיר, ד"ר רון עדני, שנחשב למטאור בעולם האקדמי והוא בן 26. למעט בני לוין, כל המנטורים הם תושבי העיר.

חלי בן-נון, המנהלת הטכנולוגית של המיזם, מספרת: "המתחם אמור לחזק את הקשר של העיר עם תעשיית ההיי-טק הישראלית, כחלק ממגמה של הבאת יזמים, בחלקם צעירים, להתפתח ולפתח את העיר בכלל ואת תחום ההייטק בעיר בפרט. המתחם לא מסווג כשייך לענק טכנולוגי ולכן הוא פתוח לכל רעיון טוב ולצוות יזמים שהרצון להצליח בוער בעצמותיהם".

 

צילום: יוסי אלתרמן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה