Tapayoka- ראשונים בראשון



אחרי שהשתלט על כל חלקה פנויה בתל אביב, טרנד הדים סאם מגיע גם לראשון לציון, במקום חדש שיפתח בלב ליבו של רחוב רוטשילד תחת השם טפיוקה TAPAYOKA. המסעדה, שנפתחה השבוע ותחגוג פתיחה רשמית ביום חמישי הקרוב, 13 בדצמבר, תשלב אווירה צעירה בסגנון בר שכונתי, עם דגש על הכיסונים האסיאתיים.

הבעלים, איתי לביא (25 ) ואלירן זיקרי (25) מדגישים כי הם המסעדה הראשונה בראשון לציון שתתמקד בדים סאם, "יש מקומות בראשון שמוכרים את הדים סאם כמנה ראשונה או כתוספת למשהו, אבל אנחנו שמים דגש משמעותי על המוצר הזה ואנחנו הראשונים שמביאים אותו לכאן", אומר לביא, שלו רקע של כחמש שנים במסעדות ובבתי קפה של רשתות ארציות מוכרות כגון "קקאו" ו"קפה קפה".

"הדים סאם שלנו מיוצר בעבודת יד ויש בו דגש על כל פרט ופרט. על כל מלית פה יש ביקורת והיא מיוצרת לנו לפי התאמה אישית", הוא מסביר. אל הרעיון לפתוח מסעדת דים סאם בראשון לציון, הגיע לביא בעקבות טיול לסין וסדנת בישול שביצע באזור גואנגג'ואו. "נסעתי בתמימותי לסין לטיול שלא קשור לשום דבר קולינרי או לחיפוש אחרי אוכל", הוא מספר , "וראיתי שם דוכנים קטנים של דים סאם, שם זה למעשה אוכל רחוב, לפשוטי העם.

כשבישראל עד אז היה יחס לדים סאם רק במסעדות יוקרה ובסין זה ממש כיכב בדוכנים ועגלות כך שהכיסונים תפסו לי את העין. משם המשכתי לסדנת בישול אצל מאסטר סיני וחקרתי את הנושא שנתיים עד שהגעתי למסקנה שזה זה".



כדי להנגישאת המוצר לישראלים, הוסיף לביא נגיעות משלו למאכל המסורתי. "זה בא לידי ביטוי בתבלון ובחומרי גלם שמתאימים לדעתי לקהל הישראלי. יש לנו שלל רטבים, למשל, אבל יצרנו גם רוטב שהוא מטחינה, שזה הדבר הכי ישראלי שיש והפכנו אותו ליפני עם נגיעות אסיאתיות משלנו. זה יהיה רוטב לצד הדים סאם או הסלט".

במסעדה השכונתית, עתידים להיות הגיוניים לדבריו: 43 שקלים לארוחה הכוללת דים סאם, מחמצים יפניים, שתייה ותוספת לבחירה. או כ-18 שקלים לשלוש יחידות דים סאם. מלבד מכירה במקום, יתבצעו גם משלוחים, בתחילה לאזור ראשון לציון ובהמשך גם לאזור נס ציונה, חולון ועוד.

טפיוקה. רחוב רוטשילד 83, ראשון לציון,
טלפון: אין עדיין,
שעות פתיחה: 11:00- 01:00,
כשר ללא תעודה.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה