הפועל ניצחה בדרבי 26:27



למרות שמכבי שלטה במחצית הראשונה, הדרבי של עיר היין נצבע הפעם באדום.

כמו שאמר מאמן מכבי ראשל"צ בסיום, "תמיד יש פעם ראשונה". הפועל ראשל"צ ניצחה 26:27 את מכבי בדרבי של ראשון, והנחילה לצהובים הפסד ראשון העונה.

לדרבי, כידוע, חוקים משלו, והיום הגיעו האדומים לבית מכבי בידיעה שניצחון צהוב יאפשר ליריבתם העירונית לברוח, ולמעשה להשאיר את המאבק בליגה בעיקר על המקום השני. המחצית הראשונה התאפיינה במשחק צמוד יחסית, כשמכבי שולטת ברוב שלביו, אלא שסמוך להפסקה אפשרו המארחים להפועל לחזור למשחק. 

וזה עלה להם ביוקר. למחצית השנייה חניכיו של גלעד מאור כמעט ולא הופיעו, כשגם התעוררות בדקות האחרונות כבר לא עזרה. זהו משחק 3 ללא ניצחון בארבעת המשחקים האחרונים עבור הצהובים, וכעת יצטרכו במכבי לחזור באופן רשמי מהפגרה בשבוע הבא, כדי לא לאבד גם את המקום הראשון.

מן העבר השני היה זה השוער אנדריי קמישב, שבמחצית שנייה מעולה הוביל את קבוצתו ליכולת נהדרת בהגנה, במחצית שבה האלופה מבקיעה 11 שערים בלבד.

המאמן המנצח, וובה זייקמן, אמר בסיום: "חשוב מאוד היה לנצח. שיחקנו כקבוצה, וזה מאוד משמח אותי. מכבי שיחקו קבוצתי, אבל בהרבה דקות במחצית השניה היינו הרבה יותר טובים. אם לא היינו רצים כ"כ בסוף, היה אפשר ללכת הביתה בצורה רגועה, בלי אמבולנס".

"היו פה שתי מחציות", סיכם גלעד מאור, "הראשונה ממש טובה שלנו, והשניה מאוד טובה של הפועל. הגיע לנו להפסיד. אנחנו עדיין קבוצה עם אופי, היה חסר לנו הגרוש ללירה אבל קמישב נתן הצגה. היה דרבי טוב, הפסדנו פעם ראשונה, אמנם בהפרש של שער, שזה משאיר אותנו במקום הראשון, אבל זה לא מנחם. נעבוד חזק, ויהיה בסדר גמור".

מהלך המשחק

וסיוק התכבד בשער הראשון של הדרבי, כשבירנבאום משווה ל-1:1 אחרי דקה וחצי. המשחק המהיר וההתקפי נמשך, כשחן בירנבאום מעלה את הצהובים ליתרון ראשון במשחק, כששחר הבר מוסיף אחד משלו, 3:5 אחרי 6 דקות.

ואז ההתקפה של מכבי החלה לעבוד, ותוך 3 דקות עלתה ל-4:8, כשהאורחים פשוט נעלמים מהמשחק, התקפית והגנתית. לנגליב (12) צימק ל-9:6, אבל רושקה העלה את הצהובים ליתרון 5. עידן מימון הקטין ל-12:9 בדקה ה-17, אבל בירנבאום, בשערו השישי תוך פחות ממחצית, לא נתן לה להתקרב. שתי עצירות גדולות של סטראט, ושוב הפער עומד על 5, 9:14.

הפועל נכנסה למומנטום, עצרה את הצהובים בהגנה ופנדל של גיל יעקב, 7 דקות למחצית, צימק ל-14:12 בלבד, כשעד למחצית האדומים חזק בעניינים אחרי שצימקו לנקודה הפרש, 3 דק' להפסקה. היתרון הזעום הלחיץ את שתי הקבוצות, והמחצית הראשונה הסתיימה ב-14:15 (בלבד) למכבי ראשל"צ.

המשחק הצמוד של סוף המחצית הראשונה נמשך גם בתחילת השנייה, כששתי הקבוצות סוגרות זו היטב ונצמדות אחת לשנייה. האדומים הנהיגו הגנה חזקה מאוד, שעצרה את מכבי על 4 שערים ב-12 דקות הראשונות של המחצית, וגיל יעקב ניצל זאת כדי להעלות את קבוצתו ליתרון ראשון במחצית השנייה, 19:20.

המומנטום האדום נמשך, כשהצהובים לא מסתדרים בהתקפה ומוצאים את עצמם בפיגור 3, 15 דקות לסיום. קמישב, במחצית שנייה מעולה, המשיך לעצור את המארחת ופשוט תסכל את שחקניו של גלעד מאור. עידן מימון עשה 19:23 בדקות פשוט פנטסטיות של האורחים, כשמאור ממהר לקחת טיים-אאוט.

ככל שהדקות נמשכו התברר יותר ויותר שהמשחק הולך לכיוון האדום. יותם טל הצעיר סחב את חבריו ליתרון שיא, 21:26, 7 דקות לסיום, והעסק נראה רע מאוד מבחינת מכבי. אלא ש-5 דקות לסיום מכבי התעוררה סוף סוף, וצימקה ל-26:24 במהלך של 0:3, והעבירה את המומנטום חזק אליה.

המשחק נטרף לחלוטין, הטקטיקות קרסו ושתי הקבוצות רצו מצד לצד כאחוזי אמוק. דקה וחצי לסיום היה זה רושקה שצימק לנקודה בלבד. עידן מימון (במשחק בינוני) נעצר, קמישב עצר גם את הבר, 40 שניות לסיום, וסיוק כבש 20 שניות לסיום ועשה 25:27, כשגם פנדל 12 שניות לסיום של מכבי לא מונע את ההפסד. 26:27 להפועל בסיום.

בהפסקת משחק הדרבי נערכה הגרלת שלב רבע הגמר בגביע המדינה וזו העלתה את המפגשים הבאים: קרית מוצקין - מכבי ראשל"צ, הפועל ראשל"צ - מ.כ. חולון, מכבי רחובות - מכבי תל אביב, אס"א תל אביב - א.כ. נס ציונה/בני הרצליה

קרדיט: NRG.CO.IL


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה