הדרבי של ראשון יוצא לדרך



בפעם השישית ברציפות יתמודדו מכבי והפועל ראשון לציון על האליפות בדרבי הכי צמוד בספורט הישראלי.

סדרת הגמר יד הפכה בשנים האחרונות למפגש קבוע בין מכבי ראשון לציון והפועל ראשון לציון, שיתמודדו בפעם השישית ברציפות על ההגמוניה בעיר הכדוריד בישראל. המשחק הראשון בסדרה ייערך מחר (ו', 16:00, שידור ישיר בספורט 5), באולם בית מכבי בעיר עם יתרון הביתיות של הקבוצה בצהוב. 
 
האדומים מחזיקים בשיא האליפויות בליגה - 15, כולל תשע רצופות בשנות ה-90. לצהובים יש עשר אליפויות, הראשונה ב-1958 והאחרונה בעונה שעברה.

מכבי ראשל"צ סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון בליגה, למרות עונה בינונית שלוותה בפציעה ארוכה של שחקן משמעותי (גל אברהם) ובירידה בכושרם של כמה שחקני מפתח. הפועל ראשל"צ ניצחה העונה שלוש פעמים את יריבתה הצהובה, כולל בחצי גמר גביע המדינה, אולם על פי דבריו של קפטן הקבוצה, עידן מימון, הניצחונות הללו אינם משמעותיים בגמר.

"השבועיים הקרובים הם המאני טיים של העונה ועבדנו קשה מאוד על מנת להגיע בכושר הכי טוב לסדרה. לניצחונות הקודמים אין שום משמעות עכשיו, אולי רק לביטחון של השחקנים הצעירים", אמר מימון ל-ynet.

הפועל ראשל"צ גברה בסדרת חצי גמר הפלייאוף 1:2 על מחזיקת הגביע אס"א תל אביב, בעוד שמכבי ראשל"צ נזקקה לשני משחקים בלבד על מנת לעבור בפלייאוף את מכבי תל אביב. "אמנם הם נחו יותר מאיתנו, אבל אני מעריך שהסדרה הזאת תגיע לחמישה משחקים. אין פייבוריטית ברורה ומה שהיה - נגמר. הקבוצות שוות ברמתן והסדרה תהיה ארוכה ומייגעת", הוסיף מימון.
 

מימון בן ה-35 וחצי מעוניין לזכות באליפות הנוכחית, מאחר שהיא תהיה האליפות ה-13 שלו. בעבר וגם היום סירב הקפטן הוותיק להתייחס לפרישה מהמשחק, שבו הוא נחשב לאחד הסמלים הגדולים של הענף, אולם הוא כן ציין בעבר כי "בלי אליפות בר מצווה אני לא פורש".

לפני כן יהיה עליו להתמודד מול הקבוצה של גלעד מאור, שכאמור לא שיחקה בשבועיים האחרונים בעקבות פגרת נבחרת העתודה. "אנחנו באמת לא רגילים לכזו
  
הפסקה ארוכה בין חצי גמר הפלייאוף לגמר, אבל אנחנו מתאמנים באינטנסיביות גבוהה ואני בטוח שנבוא מוכנים", אמר ל-yent קפטן מכבי ראשל"צ, יואב נאמן.
 
עבור נאמן, שהפך השנה לאב טרי ליהונתן, ברורה העובדה כי בפלייאוף הכול מתחיל מחדש. "למרות שהם ניצחו אותנו שלוש פעמים העונה, ההפרשים היו מאוד קטנים (26:27 ו-22:26 בליגה ו-25:26 בחצי גמר הגביע, ל.ש). דיברנו על העניין הזה בין השחקנים והמאמן, אבל אני לא חושב שזה הנושא המרכזי. אנחנו צריכים לבוא כקבוצה ולשחק את הכדוריד המהיר, המדויק, הרצוף והזורם שלנו", אמר הקפטן הצהוב, שרוצה לרשום אליפות חמישית במספר ותואר עשירי אישי.
 
"שתי הקבוצות מכירות האחת את השניה, ולכן לאף אחת אין יתרון. זוהי סדרה של ארבע-חמישה משחקים ואני בטוח שיהיה מרתק ומעניין", סיכם נאמן.

# נשארו כרטיסים אחרונים בודדים למשחק... נא למהר ולרכוש.

קרדיט: לימור שפיגל  YNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה