מכבי ראשל"צ עלתה ל-0:1 בדרבי



מכבי ראשון לציון פתחה הערב (ו') את סדרת גמר הפלייאוף בכדוריד (בשיטת הטוב מ-5) עם ניצחון ביתי מרשים, 22:26 על הפועל ראשון לציון.

צעד ראשון לעבר שמירת התואר? מכבי ראשון לציון פתחה הערב (ו') את סדרת גמר הפלייאוף בכדוריד (בשיטת הטוב מ-5) עם ניצחון ביתי מרשים, 22:26 על הפועל ראשון לציון.

בכך, הצהובים של גלעד מאור, שסיימו את העונה הסדירה במקום הראשון, השיגו ניצחון שני בסך הכל העונה על היריבה העירונית (מתוך חמישה מפגשים), אבל ברגע החשוב ביותר - המאני-טיים. האדומים כבשו שישה שערים בלבד במחצית הראשונה, אבל קאמבק שביצעו בחצי השני לא הספיק והאלופה מוליכה 0:1 בסדרה.

המאמן המנצח, גלעד מאור, אמר עם סיום ההתמודדות: "המחצית הראשונה שלנו היתה מדהימה. נתנו הגנה שלא היתה שנים בכדוריד הישראלי. במחצית השניה הפועל לחצה באופן טבעי, המשחק היה מהיר יותר ועל שטח פתוח, אבל בכל זאת ספגנו רק 22 שערים. אם נשמור על זה גם במשחק הבא - ננצח שוב. אני מבטיח שתהיה סדרה ארוכה. אומנם היום היינו יותר טובים, אבל יש עוד הרבה עבודה".

 בסיום התלהטו הרוחות על הפרקט לאחר שיוהאן רושקה ביצע בכביכול תנועה מגונה לעברו של עידן מימון. על כך אמר מאור: "אני לא ראיתי שמשהו התחמם אחרי שאני הפסדתי שלוש פעמים ברציפות להפועל, כולל בחצי גמר הגביע. ידעתי לפרגן להם גם אז".

מימון עצמו אמר בתגובה: "רושקה עשה לי תנועה מגונה. בגילי לא יעשו לי את זה. פרט לכך במשך כל המשחק הוא קילל אותי".

מאמן הפועל ראשל"צ, וובה זייקמן: "במחצית הראשונה ספגנו 12 גולים וכבשנו 6, אנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו. השוער שלהם יוליאן סטראט היה מעולה. במחצית השניה התחלנו לשחק אבל לא הספקנו לצמצם את כל הפער. אני מאמין שביום שלישי נכבוש יותר".

מהלך המשחק

אמיר לנגליב אמנם כבש את השער הראשון במשחק, אך ההמשך היה שייך לגל אברהם ומכבי ראשון לציון. אברהם כבש ארבעה שערים רצופים והוליך את האלופה המכהנת ל-1:4 ו-3:6 בפתיחה. השער השביעי של הצהובים אילץ את וובה זייקמן להזעיק פסק זמן בהול, אבל רושקה לא ממש התחשב והעלה את מכבי ל-3:8 מרשים (21).

המשחק הפיזי והאמוציונאלי נמשך, אבל הפעם זה עזר לאדומים. הפועל צימקה ל-10:6 והיתה יכולה למזער עוד יותר נזקים, אבל פישלה במאני-טים. הקבוצה של גלעד מאור ניצלה זאת וירדה להפסקה בפלוס שש, 6:12.

המחצית השניה המשיכה עם לחץ צהוב. עידן מימון, במשחק חלש להחריד, לא היה במשחק ומכבי טסה ל-9:16, שמונה דקות מפתיחת ההפסקה. בכך, סגרו האדומים של וובה זייקמן 38 דקות בהם כבשו שלושה שערים בלבד.

דווקא אז, בניגוד גמור למהלך העניינים, חזרה הפועל למשחק וצימקה עד 23:19. שוב היו אלה גדווילאס וחבריו שבעטו בדלי ואפישרו לרושקה ומתתיה להקפיץ את היתרון לפלוס שש. עד הסיום הצהובים שמרו על היתרון, 22:26 למכבי ו-0:1 בסדרה.

מכבי ראשל"צ: גל אברהם 6 שערים (1 פנדל), יואב נאמן, יוהאן רושקה ואריאל רוזנטל 4 כ"א, ברק פריד וג'ו מתתיה 3 כ"א, חן בירנבאום 2.

הפועל ראשל"צ: יותם טל 7 שערים (1 פנדל, 2 החטאות פנדל), עידן מימון 5 (2 פנדלים, 2 החטאות פנדלים), שחר מיארה 4, אנדריי וסיוק 3, אמיר לנגליב, גיא כהן ואייל שור 1 כ"א.

קרדיט: לימור שפיגל Ynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה