כדוריד: הפועל ראשון לציון פותחת עונה



הפועל ראשון לציון היא קבוצת הכדוריד הראשונה מישראל שתפתח רשמית את עונת 2010/2011, כשתארח היום את קבוצת GSAU טביליסי.

הפועל ראשון לציון היא קבוצת הכדוריד הראשונה מישראל שתפתח רשמית את עונת 2010/2011, כשתארח ביום ראשון את קבוצת GSAU טביליסי למשחק הראשון בסיבוב הראשון בגביע ה-EHF (נאות אשלים, 19:00).

עבור ראשון לציון, שתארח למחרת גם את המשחק השני (20:00), תהיה ההתמודדות מבחן כלים ראשון לקבוצה, ששינתה את פניה בקיץ. השוער האוקראיני המוערך, אנדריי קמישב, שהגן על שער הקבוצה בארבע השנים האחרונות, עזב ובמקומו הובא מיכאל חמרמוב (24, 1.96 מ'), שהגיע מאנרג'י וורוניש הרוסית וחתם לשלוש שנים.

את הפיבוט אנדריי ווסיוק החליף מקבילו האוקראיני דמיטרי דרשוק (24, 2.04 מ'), שהגיע מיוז'ני האוקראינית ועם ניסיון במפעלים האירופים, ובצד הימני התחזקה ראשון לציון בדניס זכארוב (26, 2.00 מ'), מקשר ששיחק ארבע עונות בעברו בבונדסליגה.

 מבחינת הישראלים צירפה סגנית האלופה את אבי עטון, שעבר את הכביש מנס ציונה לראשון לציון, כמו גם את רן קנון, שיהיה עוזר המאמן של ולדימיר (וובה) זייקמן, ואת המקשר השמאלי אלירן רן, שהגיע מאס"א תל אביב אחרי שזכה עמה בגביע המדינה.

זכארוב הוא הרכש המשמעותי ביותר של האדומים, מכיוון שהוא מיועד להיות בעתיד יורשו של עידן מימון, הקפטן בן ה-36 של הקבוצה. מימון עצמו טרם הודיע על פרישה, אבל נראה כי השנה הנוכחית, ואולי גם העונה הבאה, יהיו האחרונות בקריירה הפעילה של אחד מגדולי שחקני הכדוריד בישראל.

"החוויה האירופית של עם ראשון לציון היתה בליגת האלופות בעונת 1999/2000, אז העפלנו לרבע הגמר וניצחנו במשחק הראשון את קיל הגרמנית", נזכר מימון. "אחר כך העפלנו שוב לשלב הבתים בליגת האלופות ב-2001/2002, אבל מאז כמעט ולא השתתפנו באירופה בגלל בעיות כלכליות. הלוואי ששוב אחווה כזאת חוויה שאזכור בתום הקריירה, אבל כרגע אני מתרכז בקבוצה החדשה והצעירה שלנו", סיפר מימון ל-ynet.

קפטן של האדומים הוא השחק השני בלבד בקבוצתו (יחד עם אלגיס גדווילאס) ששיחק באותה עונה מופלאה באירופה בתחילת שנות ה-2000. כיום הקבוצה שופעת בשחקנים צעירים (גיא כהן, דדי פרץ, יותם טל, מושיקו אלימלך ועוד), שרוצים אף הם לטעום את המפעל הבינלאומי.

"המשחקים באירופה יכולים רק להוסיף לנו, ובוודאי שלשחקנים הצעירים שצריכים לצבור ניסיון ולא חוו עדיין את החוויה האירופית", אמר מימון והוסיף: "אנחנו קבוצה חדשה העונה, גם משום שהיה צורך לרענן את השורות, במיוחד אחרי ההפסד 3:0 בסדרת הפלייאוף בעונה שעברה מול מכבי ראשון לציון. בנינו סגל רחב עם הרבה צעירים, שכמובן ייקח להם זמן להשתלב, אבל לדעתי התחזקנו ואנחנו קבוצה טובה יותר מהעונה שעברה".

על היריבה מגיאורגיה מימון לא יודע הרבה ("אין לי ממש מושג על הקבוצה הזאת, מלבד העובדה שהם הפסידו באותו שלב לפני כשנתיים למכבי ראשל"צ"), אבל זה ממש לא משנה לו. "שני המשחקים נערכים בבית שלנו ואין סיבה שלא נעבור את השלב הזה", אמר מימון.

אם אכן יעפילו האדומים לסיבוב השני בגביע ה-EHF, תחכה להם שם כבר משוכה גבוהה יותר, HC פורטוביק יוז'ני האוקראינית, קבוצתו לשעבר של השוער דרשוק, שהגיעה לרבע הגמר בגביע ה-EHF בעונת 2004/2005 ושיחקה גם בליגת האלופות בעונת 2006/2007.

למימון, שהתמנה השנה גם למנהל איזור המערב של בית הספר לכדוריד של הקבוצה, ייערך משחק פרידה מנבחרת ישראל ב-31 באוקטובר, במסגרת מוקדמות אליפות אירופה מול שבדיה.

"בזכות הפועל ראשל"צ הגעתי לאן שהגעתי היום", אמר מימון. "יש לנו קשר של המון שנים, מאז שהייתי תלמיד יסודי, והתפקיד החדש שלי באגודה, מלבד משחק פעיל, הוא עם המון אחריות עבורי. אני לא מכיר הרבה ספורטאים בארץ או בעולם ששיחקו כל כך הרבה שנים באותו מועדון ונהנו בו. אני מאמין שאשאר בהפועל ראשל"צ גם אחרי שאפרוש".

לסיום, ביקש מימון לפנות לאוהדים: "הרבה אוהדים שלנו לא יודעים מה זה אירופה, כייוון שלא אירחנו קבוצה בבית המון שנים. חשוב שהם יבואו לשני המשחקים, כי אני מאמין שכמו שאנחנו התגעגענו לאירופה, גם הם התגעגע

קרדיט: לימור שפיגל NET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה