כדוריד:הפועל ראשל"צ בגמר- מכבי הפסידו



עונת הכדוריד נפתחה בטורניר גביע איגוד השופטים כמיטב המסורת ואופיין במשחקים סוערים בשני חצאי הגמר.

עונת הכדוריד 2010/2011 נפתחה הערב (ו') בטורניר גביע איגוד השופטים, שכמיטב המסורת לא עבר בשקט ואופיין במשחקים סוערים בשני חצאי הגמר.

בהתמודדות שפתחה את הערב ניצחה מכבי תל אביב 31:37 לאחר הארכה את האלופה מכבי ראשון לציון, במשחק שאופיין בחוסר סדר ובשליפת לא פחות מארבעה כרטיסים אדומים. הצהובים של אבי רש יתמודדו בגמר ביום שני הקרוב מול הפועל ראשון לציון, שניצחה במשחק השני 36:37 את אס"א תל אביב.

מכבי ראשל"צ התמודדה הערב למעשה במשחק ההכנה הרציני הראשון שלה לקראת המשחק הראשון מול וולנדאם ההולנדית (2 באוקטובר בחוץ), במסגרת הסיבוב השני של גביע ההתאחדות האירופית (EHF).

עם זאת, השחקנים של גלעד מאור לא הפגינו יכולת טובה וירדו למחצית בפיגור 16:14, שנחתמה בשער מחוף לחוף של צביקה גרוס, שוער תל אביב. במחצית השניה המשיכה מכבי ת"א ללחוץ ואף עלתה ליתרון 18:22, אולם ראשון לציון חזרה למשחק והשוותה את התוצאה.

בשלב זה נכנסו השופטים לפעולה, ושלפו שלושה כרטיסים אדומים לשחקני האלופה (עמיר אהרון, אריאל רוזנטל ופיליפ מריאן), כאשר גם שחקן מכבי ת"א, נמרוד כהן, הורחק. ראשון לציון עוד הובילה 28:30 דקה וחצי לסיום, אבל שחקניו של רש השוו ל-30:30 והקבוצות נכנסו להארכה.

בעשר הדקות של ההארכה נראה רק שחקן אחד על המגרש, נובאק בוסקוביץ', הזר החדש של מכבי ת"א, שהבקיע שישה שערים מתוך השבעה של קבוצתו. ראשון לציון לא מצאה את הרשת בהארכה, והצהובים מהעיר הגדולה ניצחו כאמור 31:37.

מאור, ששיחק ללא הקיצוני גל אברהם (סחב עונש הרחקה מתום העונה שעברה), אמר בסיום: "הובלנו כבר 28:30 והיינו צריכים לנצח את המשחק, למרות שהיה שקול. אנחנו לא מוכנים ל-וולנדאם, אבל ידעתי את עוד לפני המשחק היום. סך הכול ההתמודדות הערב אינה מעידה על כלום, חוץ מהעבודה שנותר לנו קצת יותר משבוע כדי להמשיך ולהתכונן להולנדים".

בצד השני היו הרבה חיוכים, ומאמן מכבי ת"א, רש, אמר בסיום: "אנחנו נראים טוב ויש אווירה מצוינת בקבוצה, גם במגרש וגם מחוצה לו. יש לנו מעט מאוד אגו בסגל, הרבה פרגון ואני מקווה שנמשיך בכך. אנחנו מאוד רוצים להשיג תואר העונה וניאבק על הכול".

על הרכש החדש והמצוין שלו, בוסקוביץ', אמר רש: "היה לנו ברור שיש לו פוטנציאל, למרות שבהחלט לא ציפיתי שזה יתבטא כל כך מוקדם. אני מאוד מקווה שזה לא היה חד פעמי, כי להערכתי אם הוא ימשיך כך יהיה לנו קשה מאוד להחזיק בו בשנים הקרובות".

בוסקוביץ', שהבקיע 13 שערים, הוביל את תל אביב שנעזרה גם ב-וואדים ויריץ' (6) וטל בלכר (5) להשלמת המשימה. עוד הבקיעו למכבי ת"א: רנן לנדסמן 4, אמי צ'וקאמיקה 3, אור גבאי 2, צביקה גרוס, אודי סידנר ואוריאן ליפץ 1 כל אחד.

במכבי ראשל"צ בלט המקשר החדש מרומניה, מריאן, שהבקיע עשרה שערים (ארבעה פנדלים) לפני שהורחק. רוזנטל, שגם הוא היה מצוין הערב, תרם שמונה שערים לפני הרחקתו. עוד הבקיעו למכבי ראשל"צ: יואב נאמן ויוהאן רושקה 4 כל אחד, חן בירנבאום 3, דור גבע ואהרון 1 כל אחד.

אס"א היתה קרובה לניצחון, מימון ומיארה התעוררו

במשחק השני בין הפועל ראשל"צ לאס"א ת"א היתה אווירה יותר רגועה, שאופיינה במחצית ראשונה משעממת ויתרון 13:17 לראשון לציון. במחצית השניה ערכה אס"א קאמבק ועלתה ליתרון 27:29 בדקה ה-50, אולם שחר מיארה ועידן מימון לקחו אחריות במאני טיים וניצחו 36:37 לראשון לציון את המשחק.

אנשי אס"א טענו בסיום כי נעשתה עבירה שלא זכתה להתייחסות השופטים על שחקן שלהם, וויכוח קולני נשמע בין מנהל הקבוצה לשופט המזכירות.

מאמן הפועל ראשל"צ, וובה זייקמן, היה מרוצה בסיום מהניצחון: "אני חושב שההגנה היתה טובה במחצית הראשונה, ולמרות שאס"א חזרה למשחק ידענו איך לנצח אותו".

ראשון לציון תארח בעוד כשבועיים את יוז'ני האוקראינית, במסגרת הסיבוב השני בגביע ה-EHF (שני המשחקים ייערכו בארץ לאחר שהאוקראינים ויתרו על הביתיות) ובקבוצה מקווים כי המשחק הערב והגמר ביום שני יהוו הכנה מספיקה לאירופה.

גם הפעם בלט בקבוצה של זייקמן הפיבוט החדש, דמיטרי דרשוק, שהבקיע שבעה שערים. מימון, שבדקות רבות של המשחק ריכז את התקפת קבוצתו, סיים עם שמונה שערים (שני פנדלים) וגיא כהן ומיארה תרמו שישה שערים כל אחד. עוד הבקיעו להפועל ראשל"צ: דניס זכארוב 4, אלירן רן, מקסים ציפרמן ויותם טל 2 כל אחד.

באס"א ת"א בלט מריו סאריץ' עם תשעה שערים (חמישה פנדלים), כאשר איציק חליפי ותום מטלון הוסיפו חמישה שערים כל אחד. עוד הבקיע לאס"א: עידו טוראל 4, עידו לביא ודן מירקוס 3 כל אחד, דן נתן, אלכס בזברחני ואלירן מצקי 2 כל אחד, ג'ו מתתיה 1.

נבחרת העתודה של ישראל הוגרלה לבית 6 החזק במוקדמות אליפות העולם 2011, שם תתמודד מול גרמניה, שווייץ ואוקראינה.

קרדיט: לימור שפיגל Ynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה