כדוריד: הפועל בשלב הבא, מכבי לא



האדומים עלו לסיבוב השלישי בגביע האירופי אחרי 31:38 על יוז'ני האוקראינית, הצהובים כשלו מול וולנדאם ההולנדית

אחת מאושרת, השנייה מאוכזבת. הפועל ראשון לציון עלתה הערב (ש') לסיבוב השלישי בגביע ה-EHF, לאחר שניצחה 31:38 את יוז'ני האוקראינית במשחק הגומלין בסיבוב השני. ראשל"צ הפסידה אתמול 29:27 במשחק הראשון, אולם סגרה את הפער הערב תוך כדי תצוגת כדוריד התקפית והגנתית.

בדיעבד, העובדה שהאוקראינים ניצחו רק בשני שערים אתמול שיחקה לידי האדומים, שפתחו את המשחק מצוין ועלו ליתרון בן תשעה שערים במחצית הראשונה. להפסקה ירדה הפועל ביתרון של שבעה שערים (15:22), והשכילה לשמור עליו במהלך כל 30 הדקות האחרונות. עידן מימון ויותם טל כבשו שמונה שערים כל אחד.

יו"ר הקבוצה, דודי פלח, אמר בסיום המשחק ל-ynet: "ידענו שההתמודדות לא תסתיים במשחק אחד. כל היום היינו יחד והגענו למשחק עם המון מוטיבציה. בעשר הדקות האחרונות שמרו על היתרון וידענו לנצח בהפרש הרצוי". הגרלת הסיבוב השלישי בגביע ה-EHF טרם נקבעה, אבל ראשל"צ עשויה למצוא את עצמה בשלב זה מתמודדת מול למגו, קבוצתו הגרמניה של שחקנה לשעבר, אביש סמולר.

 מי שסיימה הערב את דרכה באירופה היא האלופה הישראלית, מכבי ראשל"צ, לאחר שלא ניצחה בהפרש הרצוי את הקבוצה ההולנדית וולנדאם במשחק הגומלין בסיבוב השני בגביע ה-EHF.

השחקנים של גלעד מאור היו חייבים לנצח בארבעה שערים ומעלה את ההולנדים, לאחר שהאחרונים גברו על הישראלים 26:30 במשחק הראשון בהולנד. ראשל"צ לא עמדה במשימה, ניצחה רק 30:32 ותתמקד עתה בהכנות לפתיחת ליגת העל בארץ ביום שישי הקרוב.

מכבי התייצבה הערב למשחק ללא המקשר הרומני יוהאן רושקה, שסובב את הקרסול באימון אתמול. הקהל בבית מכבי בעיר היין ראה מחצית ראשונה בינונית מבחינת ראשל"צ, שעלתה ליתרון ראשון רק בדקה ה-15 (6:8) ושמרה עליו עד להפסקה - 12:15.

במחצית השנייה הידקה ראשל"צ את ההגנה, הצליחה לעצור את ההולנדים ועלתה להפרש הרצוי, 20:25, בדקה ה-45, הרבה בזכות שערים במתפרצת של גל אברהם הנהדר ואריאל רוזנטל. אבל הכחולים לא הצליחו להחזיק ביתרון, והגנה רכה, בתוספת יכולת בינונית של השוער יוליאן סטראט, איפשרה להולנדים לחזור למשחק ולהוריד את ההפרש ל-28:26 לראשל"צ.

שער נהדר של טום שידלר מאחורי הגב צמצם את ההפרש עוד יותר, ובסופו של דבר לא הספיק שער נוסף של פיליפ מריאן וראשל"צ ניצחה בהפרש של שני שערים בלבד, 30:32. כמו בעונה שעברה, גם העונה סיימה הקבוצה של מאור את המסע האירופי שלה בתחילת חודש אוקטובר.

אריאל רוזנטל, שכבש חמישה שערים במשחק, אמר בסיום: "נלחמנו מעל ומעבר, וזה חבל מאוד שלא עברנו שלב. נתמקד עכשיו בליגה, כי זה הלחם והחמאה שלנו".

הקפטן, יואב נאמן, ששיחק היום בתור מקשר בהיעדרו של רושקה, אמר בסיום: "אני מאוכזב 12 מתוך 10. זה היה אמור להיות סוף שבוע של חג עבור הכדוריד
  
הישראלי והיינו כל כך קרובים, כי זה יכול היה להסתיים בחמש הפרש או בתיקו. התרגלנו והרגלנו את הקהל שלנו שאנחנו עולים לסיבוב שלישי בעונות האחרונות וזה סוג של צעד אחורה. לא הפסדנו לקבוצה שהיא יותר גדולה מאיתנו, ובכדוריד הישראלי אנחנו חייבים לנצח גם קבוצות יותר טובות מאיתנו".

המאמן גלעד מאור סיכם: "אין ספק שזה מאכזב מאוד לא לעלות לסיבוב השלישי. קבענו מטרה ולא עמדנו בה. הקבוצה ההולנדית היתה יותר מחוברת מאיתנו, וזה כישלון שלא עלינו סיבוב. ההולנדים עלו בזכות ולא בחסד, אבל כמובן שזה לא מנחם אותנו. יש לנו חבר'ה מופלאים עם אופי, ונצעד קדימה למטרות הבאות שלנו".

הבקיעו למכבי ראשל"צ: גל אברהם 10 שערים (7 פנדלים), יואב נאמן ופיליפ מריאן 6 כל אחד, אריאל רוזנטל 5, עופר לוזון 2, חן בירנבוים, עמית סטלמן ועמיר אהרון 1 כ"א.
 
קרדיט: לימור שפיגל YNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה