עידן מימון נפרד מהנבחרת



קפטן נבחרת הכדוריד הפורש, שלכבודו ייערך טקס פרידה לפני המשחק של ישראל מול שבדיה.

קפטן נבחרת הכדוריד הפורש, שלכבודו ייערך טקס פרידה לפני המשחק של ישראל מול שבדיה במוקדמות אליפות אירופה, מתרגש: "עשיתי את שלי, עכשיו צריך לפנות את הבמה"

168משחקים ו-636 שערים. אלו הנתונים של הקפטן הפורש של נבחרת ישראל בכדוריד, עידן מימון, שסיים את דרכו בנבחרת ישראל אחרי כ-16 שנה. הנבחרת, שהחלה בימים אלה את קמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2012 (הפסידה אתמול לסלובקיה במשחק הראשון), תערוך ביום ראשון הקרוב טקס פרידה ממימון, שיתקיים לפני המשחק השני בקמפיין מול נבחרת שבדיה (19:30, בית מכבי בראשון לציון).

"ההתרגשות תגיע כי אני סוגר פרק בחיים שלי, שנמשך כמעט שני עשורים. הנבחרת זה משהו שאקח איתי לאורך כל החיים, הזיכרונות והאהבה לייצג את מדינת ישראל", אמר מימון בראיון לאתר הרשמי של איגוד הכדוריד. מימון, שיגיע בשבת לאימון המסכם של הנבחרת, הוסיף: "זה עושה לי טוב שיודעים להעריך הרבה שנים של עשייה ונתינה. זו המתנה הכי גדולה, לראות את האולם מלא ביום ראשון".

"בכל פעם ששמתי את החולצה של הנבחרת, עמדתי בהימנון ושרתי את התקווה, עברו בי צמרמורות", המשיך מימון. "היו משחקים שאפשר היה לראות גם כמה דמעות בעיניים. אני בטוח שזה גם יקרה לי ביום ראשון ולא אצליח לעצור את הדמעות. אני עדיין לא יודע איך אגיב לעובדה שאראה את הנבחרת מהצד, אבל אני יודע שעשיתי את שלי וצריך לפנות את הבמה. לשחק עבור נבחרת, המדינה והדגל זה היה האושר הכי גדול שלי".

שחקני הנבחרת כבר שבו לארץ לאחר התבוסה אתמול נגד סלובקיה, ומימון מקווה שהם יעשו את השינוי במהירות, על מנת להתמודד עם הנבחרת שמדורג במקום השביעי באירופה (ישראל 29): "חשוב שהשחקנים יבינו שצריך לשמור על המודעות להתפתחות הענף, כי הכדוריד נמצא בשלב עלייה. אנחנו משחקים בבית עם נבחרות טובות יותר, והסיכויים לא כל כך גבוהים. אני מאמין שהנבחרת תיתן משחק טוב מול נבחרת ברמה העולמית הגבוהה ביותר. גם אם בקמפיין הנוכחי לא נגיע לאליפות אירופה, זה יקרה בקרוב".

שבדיה: נבחרת שזוללת תארים

נבחרת שבדיה תנחת בארץ מחר, לאחר ששיחקה היום נגד מונטנגרו במשחק הראשון של שתי הנבחרות בקמפיין. שבדיה היתה אלופת העולם ארבע פעמים (1954, 1958, 1990 ו-1999), אלופת אירופה ארבע פעמים (1994, 1998, 2000 ו-2002) והיא מחזיקה בשלוש מדליות כסף אולימפיות (1992, 1996 ו-2000).

בעוד פחות משלושה חודשים תארח שבדיה את אליפות העולם 2011, כשהשאיפה היא לזכות באליפות בפעם החמישית.

שישה משחקי הנבחרת משחקים בליגת הכדוריד הטובה בעולם, הבונדסליגה, כאשר שלושה מהם: השוער דן באוטלר, אוסקר קארלן וטוביאס קרלסון, נחשבים לשחקנים מובילים בקבוצת פלנסבורג, שהדיחה בעונה שעברה את מכבי ראשון לציון בסיבוב השלישי בגביע ה-EHF.
  
 את הנבחרת מובילים שני מאמנים: אולה לינדגרן וסטפן אולסון. הראשון זכה בשלוש מדליות אוליפיות עם הנבחרת ונחשב למאמן בטופ העולמי, אבל מי שמסומן כבעל הבית של הנבחרת בשנים הקרובות הוא אולסון, אחד מכוכבי העל לשעבר בעולם.

לאולסון, שמחזיק ברזומה אדיר מימי תור הזהב של השבדים: 350 משחקים ו-852 שערים, יש שלל תארים: שתי אליפויות עולם, שלוש מדליות אולימפיות, ארבע אליפויות אירופה וארבע אליפויות גרמניה כשחקן קיל. בקריירת האימון הוא כבר הספיק לזכות בשלוש אליפויות שבדיה עם האמרבי.

זו תהיה גם סגירת מעגל סימלית עבור מימון, שפגש את אולסון ב-1999 בדו קרב האדיר ברבע גמר ליגת האלופות כשהשבדי שיחק במדי קיל, שנוצחה בארץ על ידי הפועל ראשון לציון וגברה עליה בגומלין שנערך בהמבורג בהפרש כולל של שני שערים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה